Oglinda-oglinjoara, care-i cel mai bun PRist din tara?
|E-atat de usor sa fii si sa faci PR. Sigur ca da, e doar cea mai usoara meserie din lume. Nu-ti trebuie studii de specialitate si ideea e doar sa te descurci. Da, evident, asta zic unii – nu inseamna ca sunt si de acord cu ceea ce spun ei. Relatiile publice implica gandire strategica, diplomatie, creativitate, rabdare si multe altele. Dar… imaginea PRului nu e tocmai fericita – cel putin nu la noi si nu pentru multe companii.
Cum se numesc cei la inceput de drum? Specialisti, evident. De cate ori ati auzit pe cineva sa se recomande ca fiind incepator? Nu mult mai des ati auzit ca e specialist relatii publice chiar si la 2 luni de experienta?
Si uite-asa se-ajunge la obtinerea unei carti de vizita si la asocierea cu o idee. Ce sunt? Specialist relatii publice. In acest moment intervine limitarea. Acum serios vorbind, de ce ar dori cineva sa persevereze, sa invete mai mult, sa afle cum poate face mai bine un lucru, o activitate, cum poate sa isi ajute compania la care lucreaza sau clientul/clientii pe care ii reprezinta mai bine? Doar e mult mai usor sa te plafonezi luandu-ti in cap ideea ca esti perfect.
Unii ajung sa si predea. Desigur aici incepe un cerc vicios si o drama pentru cei ce vor sa faca lucrurile bine. In momentul in care practicile defectuoase ajung sa fie punct de reper pentru altii, avem o problema. Da, avem, pentru ca acest fapt influenteaza orice persoana care ofera servicii de comunicare si relatii publice. Daca de la inceput nu se invata bine si mai ales daca se preda dupa principiul eu detin adevarul universal atunci cei ce vor iesi de pe bancile facultatii vor avea mult de munca pana sa ajunga sa fie buni cu adevarat – daca vor ajunge, daca vor dori sa se perfectioneze.
Minusurile se vad la orice nivel si daca le remarcam din a scrie un comunicat de presa si pana la a face o strategie concluzia e clara. Despre o parte din greselile de PR am scris si eu – si voi mai scrie. E inadmisibil sa pui punct dupa titlu (element de clasa a II-a sau a III-a), sa nu trimiti variantele clare pentru comunicat sau sa nu oferi macar un logo. Si desigur acestea sunt doar elementele de baza.
PRul si mai ales titlurile se urca la cap. Se spune ca atunci cand bei alcoolul ajunge ori in cap ori in picioare – in functie de unde gaseste loc liber mai intai. Impaunarea e caracteristica multora – dar la cati e si justificata?
Bravo, Loredana! ma bucur ca ai abordat aceasta problema. bisous
Aici mai trebuie sa amintim si acele titluri pompoase gen “Senior PR Executive”, “PR Director” etc. purtate de persoane care au 24-25 de ani si eventual lucreaza intr-o firma cu 3 angajati. Cand au avut timp aceste persoane sa ajunga “senior” in jobul lor si pe cine cred ca pacalesc? Si asta nu se intampla numai in PR, ci si HR, marketing in general – sau alte domenii de activitate care sunt considerate gresit niste job-uri pe care le poate face oricine daca are un pic de “papagal”.
@adela – multumesc frumos pentru aprecieri. Continuu intr-adevar pe un drum poate dificil dar de nelasat pentru mine: acela de a spune multe pe care altii prefer sa le ingroape.
@Iulia Da, unii oameni au fler si pot prinde rapid, insa altii nu. Unii prind multe locuri si experienta pentru ca se lovesc de multe situatii inedite (ca sa fiu diplomata), insa altii iarasi nu au parte de asa ceva – dar aparent sun egali.
Din pacate insa da, exista o problema de perceptie, asa cum mereu incerc sa atrag atentia legata de PR si domeniile conexe, intr-adevar cele ce implica mult comunicarea si discutia. Dar si aici de la a vorbi la a comunica e drum lung, drum ramas nebatut de multi. Iti multumesc pentru vizita si pentru subliniere si te mai astept oricand pe aici.
@Iulia
Senior PR Executive ajungi si dupa 2 ani de meserie, daca esti talentat. Deci nu prea sta in picioare exemplul.
Cu “PR Director la 24 de ani” sunt de acord. E absurd.
In 2006, Amanda began to serve as the executive director of her local NAMI (National Alliance on Mental Illness) affiliate and in 2007, she founded Florida Borderline Personality Disorder Association 501(c)(3) organization dedicated to BPD education and awareness.