Deadlineul si constiinciozitatea

Unele activitati se pot face atunci cand doresti, pentru altele insa exista un termen-limita pana la care trebuie realizate.

clepsidraCe reprezinta insa acest deadline?

In mod normal termenul-limita este momentul PANA la care se poate face/trimite ceva. Cu alte cuvinte NU este momentul la care trebuie trimis – ci cum s-ar spune ceasul al 12-lea, momentul cel mai tarziu pana la care un lucru trebuie realizat.

Sa luam exemple concrete: un proiect ce trebuie livrat in data de…. NU trebuie scris cu o zi inainte si trimis fix la termenul limita. O persoana ce vrea sa realizeze lucrurile in mod constiincios va termina proiectul inainte astfel incat sa aiba vreme si de unele completari suplimentare ce ar putea fi necesare.

Daca insa prin facultate se mai trece cum se mai trece, la serviciu deadlineul e deadline. Daca un jurnalist trimite niste intrebari si solicita un raspuns pana in data de… la ora …, atunci e recomandat sa dai raspunsurile INAINTE tocmai pentru ca daca reprezentantul mass-media mai are nevoie de clarificari sa fie vreme pentru a le oferi.

Sunt insa unii care nu sunt in stare sa respecte termenele-limita pe care altfel si le asuma. Ce se intampla in astfel de cazuri? De cele mai multe ori un termen depasit de cineva provoaca un adevarat lant de intarzieri. Sa dau iarasi un exemplu: un client a solicitat sa spunem niste materiale. A vorbit cu agentia de PR cu care lucreaza si consultantii in relatii publice i-au facut recomandari, s-a ales ceva, s-a dat BT catre terti si urmeaza livrarea in data de comun acord stabilita. Daca acei ce trebuie sa le realizeze nu le livreaza la timp agentia la randul ei intarzie in fata clientului care poate trebuia sa trimita acele materiale undeva – sa zicem intr-o alta tara la un sediu unde erau necesare pentru un curs. Finalul? Cursul din acea tara incepe fara materialele necesare urmand ca acestea sa ajunga…. candva. Si da, situatia e reala, am vazut-o la o companie anul trecut.

O potentiala solutie? Oferiti-le subcontractantilor termene-limita care sa fie cu ceva timp inaintea deadlineului vostru mai departe. Concret: daca un jurnalist v-a cerut raspunsul peste 3 zile la ora… atunci mai bine rugati clientul sa aiba raspunsul gata a doua zi seara – ca sa il puteti da mai departe la timp. La fel, daca voi sunteti in situatia de a livra materiale – sa zicem niste mape de presa – peste trei saptamani oferiti-i tipografiei un deadline mai scurt – de pilda doua saptamani – si tot asa. Luati-va o marja de eroare si va asigur ca nu veti regreta! La PRwave punem in practica acest principiu si nu am dat gres niciodata 🙂

Se pare ca sunt din ce in ce mai putini oamenii constiinciosi. Si totusi am marea bucurie de a-i intalni pe cei existenti si de a reusi sa lucrez cu ei. Si da, sunt oameni de toate varstele.

Share
50 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge