Tu cand le-ai scris ultima oara angajatilor? Si ce le-ai spus?

sau un nou post pentru manageri si angajati (ca tot a lipsit de ceva vreme seria de aici)

De la bun inceput fac o precizare: prin scris se poate intelege si vorbit atunci cand dimensiunile companiei o permit (sau locul unde se afla sediile). Si-acum sa vedem despre ce e de fapt vorba.

Relatia angajat-sef (CEO, administrator – nivelul superior in organizatie) e una foarte importanta. Acum da, exista companii in care oamenii sunt angajati in urma a 3-5 interviuri si chiar si in aceasta situatie se poate ca viitorul angajat sa nu fi discutat nicio clipa cu “seful al mare”.

Nu se poate insa ca intr-o companie angajatii sa nu aiba – macar in momente importante (a nu se intelege insa ca importante sunt doar ocaziile precum Craciunul, Paste etc.) – un semn de la seful cel mare. Trebuie sa existe o conexiune, nu se poate lucra intr-o zona crepusculara.

De fapt, ar trebui o precizare: se poate lucra – dar o legatura de orice fel (in scris, in cadrul unei tele-conferinte, intr-un eveniment etc. ) creata ajuta. Numele sefului nu mai e doar un nume, acea persoana exista si acest lucru este constatat de toti. E una sa stii ca lucrezi pentru omul in costum negru sau cel pe care il vezi o data pe luna la televizor sau in vreun articol si e alta sa stii ca a stat de vorba cu tine sau ca ti-a spus ceva cu un anumit prilej.

Discutia cu angajatii inseamna motivare. Da, e o legatura directa si daca msajul este foarte bine construit el devine unul motivational. Se creeaza acel sentiment de atasament la copmpanie si valorile sale. Desigur ca in timp se obtine mult mai mult – de la admiratie si crearea si consolidarea imaginii sefului si pana la angajamentul subordonatilor mergand chiar pana la obtinerea sprijinului lor in momente mai grele.

Exista sefi care le scriu/vorbesc angajatilor doar cand au ceva pentru care vor sa ii certe. Nu e deloc recomandat ca doar in asemenea ocazii sa li se scrie angajatilor. Cu toti trebuie pastrata o legatura constanta – indiferent ca vorbim de o firma cu 10-20 de oameni sau de una de 2000, indiferent ca e o firma cu sediul intr-un apartament sau in 5 tari.

Misiune imposibila? Nu. Se poate. Daca se vrea. In timpul sesiunilor de consultanta pe probleme de comunicare atunci cand am ajuns al segmentul de comunicare cu angajatii am remarcat ca uneori apare aceasta tendinta de ignorare a lor de catre cei de la nivelurile superioare ale organizatiei. Ei au impresia ca alte persoane – situatie pe niveluri ierarhice inferioare – au aceasta menire: de a pastra legatura cu angajatii. Multi sefi se ascund in spatele scuzei lipsei timpului liber. Si totusi pentru un mesaj dat din cand in cand iti faci timp. Sau poti ruga pe cineva de la PR sa il scrie si tu doar il mai aranjezi sa fie in stilul tau si il trimiti. Solutii sunt. Trebuie doar sa vrei.

Beneficii? Numeroase. Buna parte amintite mai sus. Castigul e unul pe termen lung si, cel mai important unul care se poate obtine relativ usor.

Am intalnit intr-adevar si manageri care au fost mirati de aceasta idee – de a pastra legatura cu toti angajatii. Au pus insa in practica sfatul si apoi mi-au confirmat ca initiativa a fost primita cu bucurie, ca mesajele i-au surprins placut pe angajati. Au continuat sa faca acest lucru – sa pastreze legatura cu angajatii – si mi-au spus din nou ca parca e chiar si alt sentiment atunci cand vii la serviciu.

Asa ca intreb din nou: Tu cand le-ai scris ultima oara angajatilor? Si ce le-ai spus?

Daca nu esti sigur ce drum ar trebui sa alegi, ce le-ai putea comunica angajatilor si care sunt momentele propice pentru astfel de comunicari te invit sa imi scrii pe adresa loredana@prwave.ro – iti stau la dispozitie pentru consultanta pe acest segment.

Share
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge