Iti tii angajatii “in the loop”?

Guest post Ovidiu Constantin

Iată două exemple de companii:

  1. Angajații nu vorbesc decât cu �™eful direct �™i nici nu l-au văzut vreodată la față pe CEO. Task-urile sunt trimise pe email, fără explicații contextuale. Rezultatele se raportează într-un ERP �™i sunt convertite în numere, bugete �™i procente. La ce oare lucrează colegii din altă echipă? E secret.
  2. Angajații se tutuiesc cu CEO-ul �™i iau masa în aceea�™i sală. Task-urile se transmit verbal �™i doar se consemnează într-un ERP. La �™edințe se discută despre planuri de viitor �™i despre cum merge compania. Se fac brainstorming-uri �™i angajații pot să-�™i exprime ideile despre produsele companiei.

În care dintre cele două companii ai prefera să lucrezi? Angajații căreia dintre cele două companii crezi că sunt mai fericiți? Care crezi că-�™i vor vorbi de bine angajatorul �™i care vor avea vorbe pline de venin, atunci când î�™i vor găsi alt job? În care dintre cazuri crezi că există o mai mare stabilitate (�™i, respectiv, o mai mică fluctuație de personal)?

Dacă ai răspuns 1, te rog să închizi această pagină. Nu mă adresez ție.

Dacă însă ai ales numărul 2, e�™ti manager, patron sau doar team leader, �™i vrei să construie�™ti acea atmosferă de încredere �™i armonie care să-ți facă subordonații să vină bucuro�™i la birou, am un singur sfat să-ți dau:

Keep them in the loop. Sau, cu alte cuvinte, comunică cu angajații tăi.

1.    Chiar dacă ai foarte mulți angajați, fă un efort să le reții prenumele. Tratează-i ca pe ni�™te colegi, nu ca pe ni�™te servitori.

2.    Prezintă-le, în linii generale, strategiile companiei. Poate părea inutil să-i vorbe�™ti angajatului de la tehnic despre strategia de marketing, dar este foarte important ca el să înțeleagă în ce direcție merge compania �™i să simtă că face parte din ea.

3.    Prezintă-le clienții �™i partenerii companiei. Arată-le cum sunt folosite “în viața reală”, produsele la care lucrează. Se vor bucura să facă rezultatul muncii lor �™i asta îi va responsabiliza.

4.    Împărtă�™e�™te cu ei succesele: lansări de produse, obținerea unui contract important, cifrele cheie (“am depă�™it un milion de euro venituri anuale”) �™i feedback-urile pozitive din piață sau din partea mass-media. Nimic nu motivează mai mult decât succesul �™i o laudă sinceră.

5.    Dezvăluie-le �™i e�™ecurile. Nu este o ru�™ine să recuno�™ti că s-au făcut gre�™eli, fie tehnice, fie comerciale. Angajații nu te vor disprețui, ci vor aprecia faptul că nu sunt condu�™i de ni�™te sheet-uri în Excel, ci de oameni adevărați. Vor înțelege astfel mai u�™or situațiile de criză �™i te vor ajuta activ să treci peste ele. Și, în definitiv, cine �™tie de unde prime�™ti un sfat salvator?

6.    Poartă cu ei discuții banale: ultimele �™tiri politice, sportive sau cel mai amuzant viral al săptămânii. Evident, descurajează bârfele despre angajați sau concurență, dar încurajează crearea de “inside jokes” �™i amintirea momentelor amuzante sau de mare bucurie din istoria companiei.

Keep them in the loop!

Ovidiu Constantin este Partner / IT Operations Lead. Cu o experiență de peste 8 ani în securitate IT, project management �™i managementul companiilor, pe lângă operațiunile IT ale NOVIT, se ocupă de parteneriate, strategii �™i dezvoltarea afacerii.

Share
61 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge