Intamplari din cafenea – sau Asa nu! din partea personalului
|Din pacate nu apuc sa ma vad cu toti cei dragi mie – uneori chiar cu lunile:(. Asa s-a intamplat si cu Alina Popescu (care scrie si PRwave Blog) cu care am reusit sa ma vad in sfarsit azi. Am ales o cafenea aproape de mine – avea si ea drum prin zona – la Piata Muncii (de fapt pe Bulevardul Decebal). Cum Alina a ajuns mai devreme a intrat si a si comandat o ciocolata calda alba.
Eu am venit mai tarziu un pic. Cand ajung in cafenea doar Alina. Nu ca ne deranja sa nu fie aglomeratie :P. Ma asez la masa numai ca desi ma vede chelnerita nu vine la noi la masa – tot alerga in sus si in jos cu telefonul la ureche. Eh, nu era nimic, asa ca astept. Intr-un final (dupa vreo 15 minute) vine cu meniul si imi zice “Scuze, era un telefon important”. Bine, tonul a fost ceva de genul si daca nu ma scuzi te iau si la bataie – dar treaca-mearga, tipa zambea, nu-mi statea mintea la ea :).
Vine apoi sa imi ia comanda. Si zic ca vreau si eu o ciocolata calda.
La care ea intreaba: De care?
Eu zic: tot alba.
Ea: tot alba? Nu vreti din cealalta? Stiti ca e mai buna aia.
Eu: nu pot bea din cealalta.
Pleaca.
La care ne uitam Alina si eu una la alta. Tipa mai trebuie adaugat ca atunci cand a zis ca e mai buna aia s-a uitat oarecum oripilata de ce avea Alina in cana.
Care Alina, dupa cum mi-a spus, a intrebat special daca au ciocolata alba, ea din aceea voia in mod special.
Acum, nu ma intelegeti gresit. Ma bucur cand cineva imi sugereaza ca un produs nue bun – gen “v-as recomanda mai degraba, mai ales ca sunteti si cu copilul, felul X, carnea de vacuta s-ar putea sa fie putin mai tare” cum i-a zis un tip unei prietene. Dar cum Doamne iarta-ma sa zici si cu sugestia ca al tau client bea o porcarie ca mai bine iei ceva mai bun???
Un pic de training asadar pentru personalul din cafenele n-ar strica.
Aa, sa adaug cat astepti dupa nota? sau sa va dau direct sfatul de a merge sa platiti in drum spre iesire?
plata cu monezi si nelasatul de spaga ii invata minte. Asta doar daca nu ai de gand sa mai calci curand in cafeneaua respectiva :p
din pacate m-am obisnuit cu astfel de comportament… si dupa se mai intreaba de ce isi pierd clientii…
Asta e noua generatie de chelneri. Nu cred ca vor sa se schimbe sau sa invete din greseli pentru ca nu sunt educati in sensul asta. Daca iti place bine, daca nu, nu. Plus ca daca mai lucreaza si fara forme legale si stie ca pleaca in curand de acolo, chiar ca n-are nicio apasare. Si cam asa e peste tot. Iar lucrurile se leaga intre ele, e o societate care a luat-o la vale demult….
Lucian nu stiu daca partea cu acel tip de plata sau lipsa bacsisului ii ajuta – pentru ca ei stiu ca vor veni oricum alti clienti – chiar daca tu nu te mai duci… S-ar putea mai mult sa te ajute pe tine client nemultumit la nivel personal.
Razvan – exact, dupa se mira de ce dau faliment.
Mirela cred ca ai dreptate: tine si de ei (pentru ca anumite lucruri zau daca nu tin de bunul simt si de logica – inclusiv faza de azi) si tine si de manageri care, cum spui tu, nu sunt mereu corecti sau chiar foarte interesati sa si ofere servicii foarte bune. Daca au un loc ok si vad se gandesc ca e suficient.
I’ve been surfing online greater than three hours these days, but I never found any fascinating article like yours. It’s pretty worth sufficient for me. Personally, if all site owners and bloggers made excellent content material as you probably did, the net can be a lot more useful than ever before.