Cea mai mare prostie crezuta apropo de PR
|PRul e irezistibil. Nu, nu ii fac reclama, dar avand in vedere ca relatiile publice atrag studenti an de an in intreaga lume, ca jurnalisti trec din media in PR, ca orice afacere se gandeste daca nu cumva ar fi bine sa “isi faca niste PR” nu se poate spune altceva decat ca PRul e irezistibil.
Ca sunt si unele (mai mult sau mai putin) vedete atrase de domeniu e iar clar – daca ne uitam la cate au absolvit numai la noi facultatile in domeniu. Ca exista oameni cu talent si altii care nu au ce cauta in PR este la fel de evident.
Exista o sumedenie de lucruri bune realizate de-a lungul timpului prin intermediul actiunilor de relatii publice. Sunt numeroase cazuri si exemple de strategii de succes si de companii care au avut de castigat de pe urma relatiilor publice. Sunt reguli de baza si sunt apoi numeroase opinii si tendinte. Noi dezvoltari tehnologice aduc cu ele instrumente care pot fi utilizate in activitatea de PR.
Desigur insa clientii nu sunt toti la fel. Si e logic sa fie astfel. Dincolo de unele diferente foarte clare, exista si diferenta care provine din bugetul alocat de o organizatie activitatilor de relatii publice. Si, poate mai importanta decat toate, exista diferenta de perceptie asupra PRului.
Sunt multi directori cu care oamenii de PR se intalnesc – in calitate de angajati, de directori ai unor agentii de relatii publice sau ca freelanceri – pentru a discuta modalitati diverse in care o companie sau un produs poate fi promovat(a).
Si dupa toate discutiile, propunerile si ideile venite, se aproba… trimiterea unui comunicat pe luna
Totul ar fi de realizat intr-un buget cat mai mic – de obicei solicitat a fi cuprins insa intre 100 euro si 200 euro.
Si cu acest lucru trebuie ca agentia sa faca minuni.
Comunicatul trebuie sa apara peste tot in presa.
Clientii trebuie sa vina valuri-valuri – inca din prima zi!
Ritmul trebuie mentinut luni la rand.
Problema este ca lucrurile nu functioneaza asa. Spuneam mai demult ca relatiile trebuie intretinute – inclusiv pentru ca un comunicat sa apara. Mai mult, sunt dese cazurile in care informatia nu este deloc interesanta. Clientul doreste sa zica si el ceva – cu orice pret – si sa apara.
Pe termen lung nu se face insa nicio alta investitie. Nu se merge la o intalnire cu vreun jurnalist. Nu se ofera informatie relevanta. Nu se organizeaza niciun eveniment. Nu se ofera continut interesant nici prin canale social media – ca deh, costa sa le intretii si daca n-ai om intern atunci si agentia va avea nevoie de bani in plus. Si lista continua.
Si uite-asa unii vor sa mearga ani de zile. Si sa mearga bine.
Cred ca acest miraj – al comunicatului de presa ca unic instrument folosit pe termen extrem de lung, fara nicio alta investitie, fara greutate etc. – este cea mai mare prostie crezuta apropo de PR.
Din nefericire e si una promovata (sau lasata necontrazisa) de oamenii de PR. Pana la urma – auzeam mai demult un freelancer – lasa ca sunt buni si cate 100 de euro de ici, 200 de dincolo – asa se fac banii, nu iti permiti sa faci mofturi.
De parca de mofturi vorbim noi!
Cum era insa cu PRul de calitate?
Am si eu un articol despre PR pe teava. Inca e in Draft, dar promit ca maine apare…
Astept 😉 Daca nu-s pe faza lasa-mi te rog si un DM pe Twitter cu linkul 🙂 Intre timp, daca ai vreme, spune-mi te rog si daca esti de acord cu ce am scris sau nu 🙂
De principiu sunt de acord. Nu stiam ca se aplica si la PR, ca eu nu ma ocup cu asa ceva (si nici nu ma pricep). Dar fac web development si se aplica aproape aceleasi “legi ale imprevizibilului”.
Mai mult, legat de mirajul meseriei, e la fel si in programare. Am vazut multi incepatori care voiau sa castige mii de euro pe un site de prezentare cu 5 pagini. Cand le-am spus ca nu se poate erau foarte contrariati. Ei auzisera altceva despre meseria asta… 🙂
ooo, mirajul tinerilor e clar – dar exista si cel al clientilor.
Eu cred insa ca o lipsa a informarii (si iata indiferent de domeniu, apropo de ce spui si tu) nu ajuta pe nimeni – nici clientii, nici profesionistii si nici aspirantii.
He he, de mirajul clientilor nu mai zic nimic. Am avut de-a face cu genul ala de clienti care spun ca oricum iau bani degeaba. Ce fac, apas niste butoane… :))
Nici macar, domnu’. In programare, iti zic eu, ideea e ca totul se reduce la 0 si 1. 😀
Cuuuuuuum, 200 EUR? Auzi, dar tu te întinzi. Ia de aici 50 de euro și vreau să apar în toată presa, da? 🙂 Și apropo, îți plătesc factura doar când cresc vânzările cu 300%, mkay? 😀
Articolul promis ieri: http://www.mihaibaboi.com/de-ce-nu-raspund-pr-istii-la-emailuri/
As aprecia si un raspuns, pentru ca vreau sa stiu daca gresesc eu cu ceva…
@Ovidiu Nu-i asa ca 200 e jaf la drumul mare? 🙂 Si da, clar plata dupa cresterea exponentiala a vanzarilor 😛
@Mihai Multumesc pentru link – intru azi si incerc sa raspund 🙂
Genul de PR la care se face referire in articol este chiar promovat in Romania, pentru ca sunt putini cei care gandesc in perspectiva!
Aceste companii nu realizeaza ca profitul este direct proportional cu suma pe care o investesc in actiuni de PR. Se gandesc ca daca economisesc pe partea asta si cer minuni de la PR-isti rezultatele vor fi pe masura asteptarilor. Daca ar cerceta un pic ar descoperi ca cele mai mari companii cheltuiesc pe publicitate sume extraordinar de mari. Comunicatul de presa este o metoda ieftina si de multe ori plictisitoare pentru jurnalistii prezenti.
Bad credit rating implies that you are carrying some high risks tags for the lenders plus your loan application is probably going being rejected justin timberlake vip tickets price the result is you can
conserve with both serious amounts of money, and when you consider the
advantages, getting the credit online makes so a lot more sense.
Hello! I just would like to give you a huge thumbs up for your great info you’ve got here on this post.
I’ll be coming back to your site for more soon.
Here is my blog post Figure Out How To Be Psychic – Music
I am not sure the place you’re getting your information, but great topic. I needs to spend a while finding out more or figuring out more. Thanks for magnificent info I used to be looking for this information for my mission.
A lot of thanks for every one of your labor on this blog. Kim delights in making time for investigations and it’s really simple to grasp why. My partner and i hear all regarding the compelling method you deliver sensible things on the website and even invigorate response from people about this article while our princess is certainly learning a great deal. Have fun with the rest of the year. You’re the one carrying out a glorious job.
Beaucoup de ces enqu锚tes sont en cours, la lib茅ration repr茅sente la plupart des donn茅es de date disponibles 脿 presstime. McEvoy1, D.
I then had the idea of looking for living descendants of the Gomichon des Granges and checked in the telephone directory in Allier. Having found two people with this name, I called the first one. After a few questions, I found that she was indeed a descendant and asked her, if there was a genealogy Gomichon des Granges.
ESSEX COUNTY COURTHOUSE (50 West Market St.)
Résumé du livre
It could have aided dilute not just racism as is taking place now but also homophobia. The guy has a lot more talent than any other idol I’ve observed. He places inside a 100% effort into all his performances unlike Kris.
Consumers want to align their money with their values and are choosing triple bottom line brands that support people, the planet, and profit (think: TOMS Shoes, Method, Honest Tea, Patagonia, etc.)
Sostituzione: 1 2 Settimana di ricambio; 2 3 lenti di ricambio Ray ban ricambio mensile Trova la più grande selezione di lenti di ricambio Ray Ban in vendita. Questa selezione costruito con caratteristiche monel
Find brands that work for you and that consistently have good quality. You’ll find that going back to brands you like is like meeting up with an old friend.