Sfat de afaceri: treceti in contract tot ce va doriti sa obtineti!

Nu degeaba s-au inventat contractele!

Se pot discuta o sumedenie de lucruri. Unele pot fi scrise pe hartie, altele nu. Oficial pastrate in memoie.

Furnizorii (de servicii sau produse) va pot spune ca va ofera marea cu sarea si eventual la anumite preturi preferentiale.

Clientii va pot spune ca va aproba un buget necesar pentru a face anumite lucruri.

Si-apoi vine practica si, uneori, furnizorii nu livreaza ceea ce s-a discutat sau clientii nu platesc, ori cer mai mult decat s-a cazut de acord pe o suma mult mai mica.

De-aceea contractul este sfant si pentru client si pentru furnizor/prestator.

Fiecare parte isi trece in contract, cat mai atent, ceea ce face si pe ce suma – respectiv ceea ce doreste sa primeasca.

Partea financiara este atent stipulata, asa ca nu pot aparea (cel putin teoretic) discutii ulterioare.

Precizari cat mai clare de la bun inceput si apoi adaugiri relevante prin acte aditionale aduc o siguranta ambelor parti in relatia de afaceri pe termen lung.

In plus, o precizare in scris devine un punct de reper in absolut orice discutie ulterioara.

Fireste, in orice relatie, ca atare si in cele de afaceri, conteaza omul si cuvantul de onoare. Din pacate insa, nu se poate pune baza pe cuvantul oricui. De aceea, in relatiile de afaceri, este bine sa existe o consemnare scrisa a celor stabilite de comun acord. Un contract.

Voi aveti contracte cat mai clare – sau preferati sa existe ambiguitati?

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge