De ce NU merg la Lidl; lectii pentru afaceri
|Ca toata lumea trebuie sa fac si eu cumparaturi. Sigur, exista si case de comenzi, dar cand stai luni de zile doar in casa, iesind doar la controlul la doctor o data pe luna sau la bazin cand apuci, orice iesire ajuta.
Recunosc, Lidl nu este super- sau hypermarketul de unde ma aprovizionez. Eram intr-o zi pe drumuri, incercand sa rezolvam diverse repede si apoi sa iesim la aer liber cu familia. Am auzit la radio o reclama cum ca la Lidl aveau struguri galbeni. Intr-adevar era si un pret bun, insa cum ne facusem deja cumparaturile din alta parte si stiam ca la intoarcere o sa trecem pe langa un Lidl am zis sa ii dam o sansa.
Sa ne intelegem: desi nu am stat toata ziua in masina, am auzit spotul Lidl cu promovarea strugurilor galbeni de minim 10 ori in aceeasi zi!
Asadar scopul era foarte clar: atragerea de cumparatori.
Va puteti imagina ca am ajuns la Lidl (oferta NU era valabila doar in ziua aceea! si nu era 10 seara – era 4 sau 5 dupa-amiaza) insa ce sa vezi: struguri galbeni… ia de unde nu-s! Am zis sa ne mai uitam, ca poate totusi gasim ceva. O sumedenie de rafturi unde trebuiau sa fie produse erau goale. Da, mai erau si produse, dar tot ce voiam nu era. Nu voiam e drept multe produse – numai ca fix ce ne doream nu aveau – sau mai ramasesera doar unele produse fie desfacute, fie deloc OK (gen niste rosii).
O singura data fusesem in Plus inainte. Si atunci dezamagire mare, cautam o masina de spalat la o promotie, lipsea cu desavarsire, paine veche – expirata cu o zi in urma si gasita la raft!!!, asa ca nu am mai calcat pe la Plus. Apoi a venit Lidl si au luat Plus. Sigur, Lidl concureaza cu Mega Image si nu cu marile hypermarketuri – insa chiar si asa te-ai astepta ca produsele pe care le au in oferta – si mai ales cele la care fac reclama – sa fie pe stoc.
Dar iata, nu-i asa. Din punctul meu de vedere, aceasta este o greseala de marketing, o problema de imagine si chiar de PR. Eu sigur nu mai calc pe la Lidl.
Sigur, reclamele isi fac treaba – doar s-au dus atatia oameni de strugurii nu mai erau pe stoc. Dar si in ceea ce priveste spoturile v-am spus ca mi se pare ca exista o mare contradictie intre reclamele TV si cele radio (trebuie sa mentionez in acest sens ca de la scrierea postului dedicat reclamelor Lidl, spotul nou TV suna si el OK, in timp ce reclamele de la radio sunt mai temperate ca ton, e drept).
Din toata povestea de mai sus ar putea aparea niste lectii pentru afaceri, business tips:
- atentie la concordanta intre perceptia indusa prin spoturile TV si prin cele radio
- atentie la calitatea experientei pe care o au clientii/consumatorii cu serviciile/produsele voastre (stiti ca in strainatate, in anumite locuri, daca nu au un produs poti comanda si iti va fi livrat acasa?)
- atentie la cum folositi trucurile de atragere a clientilor si la cum ii pastrati odata ajunsi in magazin – daca tot vin prima oara, vreau sa iau un produs si acela lipseste cu desavarsire, si orice altceva mi-as fi dorit si era cu pret la raft dar nu si disponibil, credeti ca mai revin?
Am vazut pe Twitter si Facebook mai multe persoane zicand ca nu merg – nici la Lidl, nici prin alte locuri. Asa ca va intreb: pe voi ce v-a dezamagit la Lidl sau alte super- ori hypermarketuri?
Mă surprinde ce spui despre Lidl, eu urmăresc mereu catalogul lor și de fiecare dată când m-am dus la magazin aveau toate produsele din ofertă/catalog. Nu am găsit produse expirate sau cu ambalaje deteriorate.
Ma bucur ca tu ai avut parte de experiente placute, eu insa recunosc am fost foarte dezamagita si nu mai intru la ei. Dezamagiti au mai fost si altii – un comentariu interesant a fost postat aici: https://www.facebook.com/loredana.pascal/posts/286498514785148 .
Este imposibil sa ai preferinte tinand cont de modul in care hyper&supermarketurile isi bat joc de noi. Constant gasesc in Real si Carrefour legume stricate, pline de mucegai (sau ce o fi) vandute la preturi exorbitante (broccoli galben- alterat, punga de salata rucola arata ca o punga cu ciorba etc. poate o sa postez pozele facute). Ce sa mai zic de “macelariile” din aceste magazine si carnea de proasta caliatate. Cristian Ducu a scris pe tema asta. Lidl ma scoate din sarite deoarece e f prost aprovizionat. Bate vantul prin magazin, mereu gol la capitolul fructe & legume. Lor le-am si scris pe Facebook despre salatele prost depozitate si felul dezgustator in care aratau (alterate), dar nu s-a schimbat nimic. Sunt multi angajati prin magazine. DE CE nu iau de pe rafturi produsele STRICATE? Mi s-a intamplat de multe ori ca oferta de la TV sau print sa nu corespunda cu ce e in magazin. Pe scurt, legumele si fructele le cumpar de la piata. Sunt atat de multe de spus.
E-adevarat ca in unele momente alegi Real – ca e deschis noaptea si poate ai vreo urgenta, ca in altele alegi un Mega Image sau un Lidl – ca sunt mai aproape de casa, chiar daca mai mici, iar alteori mergi spre Cora sau Carrefour pentru ca sunt mari si au produse mai multe. Numai ca daca tot te duci undeva ar fi bine sa si gasesti ce cauti. Iar daca tot te atrag cu o promotie, pai ar fi ca aceea sa fie din belsug prezenta! daca alte produse tot lipsesc sau sunt, cum bine accentuezi tu, stricate/deteriorate.
Stiu, multe ambalaje sunt stricate de vizitatori – si am vazut chiar si jucarii stricate de ei – sunt insa camere video si ar trebui sa se faca si educatia cumparatorului, nu sun nu. Dar in primul rand, pe mine cumparator care nu iti stric nimic si inca nu iti sunt nici client fidel, ar trebui sa ma tratezi bine, iar poate primul lucru pe care il faci e sa ai produsele promovate!
P.S. vorbesc strict de magazinele din Sibiu
Eu am scris despre un magazin din Bucuresti 🙂
Ai stat și ai căutat? 🙂
Nu așa se face. Dacă nu văd din prima, cer unui angajat să mă ajute să găsesc exact ceea ce am nevoie. Și asta fac cam în orice super-hyper-etc-market. E drept că în unele dintre ele e mai dificil să găsești angajați prin magazin în afară de cei de la casierie dar în general tot ochesc unul și-l iau la întrebări chiar dacă nu este raionul lui. Își cheamă colegii care știu exact ce și cum și gata povestea.
Da. e aiurea să auzi reclama cu “avem sârmă ghimpată cu clăbuci de 16” și când ajungi într-un ceas la prăvălie să vezi că nu mai au nici un fel de sârmă de săptămâna trecută iar cu clăbuci n-au avut niciodată 🙂
Pai nu, ideea era ca la stand nu erau – asa ca era clar ca nu sunt – trebuie sa fie la raft produsul, nu sa ma milogesc sa mi-l aduca, asta daca gasesc un angajat de la hypermarket! Ne-am uitat rapid sa vedem daca gasim ceva care sa inlocuiasca strugurii – bine, rapid la cat de incet pot eu merge acum 🙁 – si sa vedem daca ne-ar mai interesa ceva (sunt genul de persoana care se uita rapid si isi da seama daca vrea sau nu ceva – nu imi plac cumparaturile si nici “shoppingul”), insa asa cum am zis tot ce ne-ar fi placut sa luam (nu multe) nu exista.
Si da, cum zici tu, aiurea cu sarma, cu sau fara clabuci 😉 Dar exact asa stau lucrurile!
Sa stii ca si la noi e la fel. Tocmai ce am patit-o, de data asta cu Aldi Süd, dar se aplica la toate. Fac promotie la ceva, din care au probabil maxim 50 de bucati, si cind te duci vineri dupa-amiaza, nu mai e nici macar umbra. Au facut o data la tv o emisiune despre asta si promotiile false, si cum la 10 dimineata lunea deja stocul din reclama e epuizat…
Mda, din pacate aceasta este o problema: nu exista niciun mecanism prin care consumatorul este protejat. Sigur, poate incepe un luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuung proces dar niciun avocat (sau putini) nu i-ar da sanse de castig – si, serios, cine se duce sa dea in judecata pentru reclama mincinoasa?
E trist insa, si pacat si o concluzie e aproape clara: NU trebuie sa fie luate in calcul promotiile si reclamele… Cu alte cuvinte, gandeste-te ca vei gasi orice, mai putin produsele la oferta.
Pai nu ai cum sa-i dai in judecata ca produsele din promotie cu siguranta au fost. Si supermarketurile zic peste tot in publicitatea tiparita: atita timp cit exista in stoc. Acum, ca stocul are 5 bucati..ghinion de nesansa 🙂
Da, corect – ei au scapat de stocuri iar tu, eh, tu cumparator sa fii sanatos, cum s-ar zice 🙂
mie imi place la nebunie lidl. e drept, unele produse se cumpara rapid, spoturile radio sunt platite dinainte pentru 5-10-20 de difuzari, nu ai ce sa le faci. nu e greseala celor de la lidl, cred ca esti nedreapta aici… marfurile lor sunt de calitate (ma refer la produsele fresh si la cele saptaminale gen bricolaj, sport, croitorie etc)
Nu sunt nedreapta pentru ca reclama respectiva a fost difuzata zile la rand, am auzit-o si in urmatoarele. In plus, este experienta mea de consumator, de potential client. Am mers acolo, produse promovate lipsa, produse la raft stricate sau de proasta calitate. Nimic din ce am fi dorit nu era. Nu am vazut ceva sa ma atraga, sa ma faca sa revin. Iar in ceea ce priveste reclamele, imi pare rau dar acel spot era FIX pentru a promova un produs si a atrage lumea sa il cumpere astfel ca nemultumirea e si mai mare cand te duci pentru el si nu este. Eu una la Lidl nu revin. 🙂 Evident insa nu indemn lumea sa nu mearga, de altfel si eu am prieteni care se duc acolo. Probabil ei au avut experiente mai placute de cumparare decat mine si-atunci este firesc sa revina.
mai, in general marfurile prospete se cumpara dimineata… si la lidl si la piata si peste tot… nu poti sa ai pretentia ca dupa 10 ore strugurii sa fie la fel de tari si de aratosi precum perele din china sau portocalele din turcia dupa o saptamana…
in rest, numai bine, iti recomand lidl saptamina asta daca ai nevoie de produse pentru ingrijirea masinii.
S-or cumpara dimineata de cei care pot ajunge. Daca tu, hypermarket, nu ai produse OK seara, cand iese lumea de la serviciu, atunci zi in reclama sa nu vin. Repet, nu ma atragi cu un produs ca eu cand vin sa nu il am. In rest de ce in alte hypermarketuri gasesc?
Multumesc pentru recomandare, numai bine si tie. Cat despre Lidl si produse… a) nu am nevoie, b) si daca aveam nu mergeam la Lidl. Sunt unul dintre putinii oameni care cand zic ca nu fac ceva, chiar se tin de cuvant. 🙂 Si niciodata, la mine, e niciodata. Si alte asemenea, evident cu promisiuni tinute si pe parte pozitiva (cand zic ca fac ceva, fac).
Eu nu intru pentru ca sunt jignit si mintit prin campania lor de marketing mincinoasa. Incearca sa-si creeze o imagine de hypermarket in care gasesti tot ce-ti trebuie. De ce sa mergi la Brico sa-ti iei fierastrau sau silicon? “Vino la Liedl!” Vrei sa-ti iei bocanci, chiloti sau pijamale? Renunta la H&M! “Vino la Liedl!” Mai ramane sa bage mobila, asta ca sa-i “concureze” si pe Ikea! Ar fi culmea arogantei si nesimtirii, nu?
Isi promoveaza firma ca fiind “hard discounter” insa nu de putine ori am constatat ca anumite produse luate din “Liedl” le gaseam mai ieftin (sau diferenta foarte mica de pret) la magazinul din colt.
ALEGE INTELEPT! NU INTRA IN LIEDL!
Aici nu pot fi de acord cu tine pentru ca de fapt aceasta este politica de marketing si promovare a oricarui supermarket. Toate te imbie cu oferte de incaltaminte, imbracaminte, mancare, parfumuri, produse ingrijire etc. 🙂
Draga Loredana, eu ii consider aroganti si mincinosi pentru ca prin reclamele TV incearca sa-si construiasca o imagine de HYPERmarket 3in1. Nici Real, nici Carrefour sau Auchan, hypermarketuri cu suprafete de vanzare de 8-10-12 mii de metri patrati, magazine care au standuri intregi de bormasini, silicoane, chiloti sau pijamale nu-si construiesc campaniile tv cu aceste produse in prim plan. O reclama tv Carrefour suna cam asa ” Doar azi la Carrefour ai spata de porc, fara os, la doar 12.99 ron” – scurt, la obiect cinstit. Intr-o reclama tv lidl vad o familie cu doi copii, superfericita, care inoata prin nametii Alpilor austrieci, produsul promovat fiind pantalonii pentru ski (sic!) cu mesajul “Martea, toata Romania merge la Lidl!”. Nu merg la ski in Austria, ci la Breaza, si nu, martea eu nu intru in Lidl! Nici miercuri, joi sau oricare alta zi a saptamanii.
OK, am inteles acum unghiul de abordare. Initial ramasesem cu impresia ca este doar legat de produse – caz in care subliniam ca aceleasi game sunt oferite de toti – poate cu alti furnizori.
Cat despre campanii, ce sa zic, reclama initiala suna mai bine decat a oricarui hypermarket – cea de pe TV. Era mai mult pe inspirational decat pe beneficii – cu alte cuvinte alta pozitionare si Ok. Din pacate – cum subliniam in alt post (nu stiu daca l-ai vazut) – reclamele la radio nu erau nici pe departe in aceesi linie…
Vorbeam cu un amic la telefon si spunea ca a cumparat o minitrusa atelier 100 piese ,dar ca nu a apucat sa o desfaca din cutie sa vada cum este .Cand am auzit de acea trusa am aruncat si eu un ochi in catalog sa vad despre ce este vorba .Bun o vad si tot azi am trimis-o pe mama sa imi ia si mie din catalogul nou o mini trusa atelier 100 piese,la descriere nu specifica nimic ce piese contine si daca contine sau nu contine freza din imagine .In poza din catalog arata o mini freza cu accesoriile in fata .
Mare mi-a fost mirarea cand am desfacut cutia sa observ ca doar piesele sunt nu si freza!! Am pus mana pe telf si l-am sunat si pe amicul meu sa ii zic ca si=a luat teapa. :)) In catalog arata freza cu accesoriile ,in denumirea produsului scrie MIni trusa atelier 100 piese ,nu specifica nicaieri ca nu contiine freza ,sau ce contine exact .
Maine ma duc sa le dau in cap cu ea si sa imi iau banii
Aiurea, eu am găsit intotdeauna la Lidl ce am vazut in cataloage si nu numai in tară dar si in alte tari. Salutari si numai bine!
Lidl e varza….in catalog, cat si la radio sau posturi tv au trambitat cu carnea de porc portionata la promotie, incepand de azi, 16.12.2013. La ora 8,20 eram la Lidl (am mers la 3 magazine Lidl, nu unul singur, la intervale de 5 min), clienti fff putini, pret la raft cu respectiva carne, dar ia-o de unde nu-i. Vreti sa spuneti ca s-a dat toata in 15 min, in conditiile in care magazinele erau fara clienti si parcarile goale? Prosteala pe fata…reclame peste reclame pt. a atrage clienti, reclame false. Ar trebui atentionati cei de la protectia consumatorului. Rusine!
I simply want to mention I am just newbie to weblog and honestly loved your page. More than likely I’m likely to bookmark your website . You surely come with wonderful articles and reviews. Appreciate it for sharing with us your blog site.
You should take part in a contest for one of the best blogs on the web. I will recommend this web site!
You need to take part in a contest for one of the greatest websites on the internet. I am going to highly recommend this blog!
Sorry for the huge review, but I’m really loving the new Zune, and hope this, as well as the excellent reviews some other people have written, will help you decide if it’s the right choice for you.
Hands down, Apple’s app store wins by a mile. It’s a huge selection of all sorts of apps vs a rather sad selection of a handful for Zune. Microsoft has plans, especially in the realm of games, but I’m not sure I’d want to bet on the future if this aspect is important to you. The iPod is a much better choice in that case.
I enjoy reading an article that will make people think. Also, thank you for permitting me to comment!
“are asleep? Oh!” fiddle with the fire of the stick in the hands fling, maple carefully approached the night huddled under the full moon mulberries and Los dance.
You are so interesting! I do not suppose I’ve truly read something like that before. So good to discover another person with some original thoughts on this topic. Really.. many thanks for starting this up. This web site is one thing that’s needed on the internet, someone with a bit of originality!
May I simply say what a relief to find somebody that genuinely understands what they are discussing on the web. You certainly know how to bring an issue to light and make it important. A lot more people ought to look at this and understand this side of the story. It’s surprising you’re not more popular since you surely possess the gift.
Aw, this was a very nice post. Spending some time and actual effort to create a great article… but what can I say… I hesitate a lot and don’t seem to get nearly anything done.
I’m amazed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that’s equally educative and engaging, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The issue is an issue that too few people are speaking intelligently about. I’m very happy that I found this during my search for something regarding this.
Can I simply just say what a comfort to find somebody who truly understands what they are talking about on the net. You certainly know how to bring an issue to light and make it important. A lot more people should check this out and understand this side of your story. I was surprised you are not more popular because you certainly possess the gift.
Apple now has Rhapsody as an app, which is a great start, but it is currently hampered by the inability to store locally on your iPod, and has a dismal 64kbps bit rate. If this changes, then it will somewhat negate this advantage for the Zune, but the 10 songs per month will still be a big plus in Zune Pass’ favor.
Hands down, Apple’s app store wins by a mile. It’s a huge selection of all sorts of apps vs a rather sad selection of a handful for Zune. Microsoft has plans, especially in the realm of games, but I’m not sure I’d want to bet on the future if this aspect is important to you. The iPod is a much better choice in that case.
I like looking through a post that will make men and women think. Also, thanks for allowing me to comment!
I like looking through an article that can make people think. Also, many thanks for allowing for me to comment!
Next time I read a blog, I hope that it won’t fail me as much as this particular one. I mean, I know it was my choice to read, but I truly thought you would have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of moaning about something that you could fix if you weren’t too busy seeking attention.
I’ll gear this review to 2 types of people: current Zune owners who are considering an upgrade, and people trying to decide between a Zune and an iPod. (There are other players worth considering out there, like the Sony Walkman X, but I hope this gives you enough info to make an informed decision of the Zune vs players other than the iPod line as well.)
The next time I read a blog, Hopefully it won’t disappoint me as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read through, nonetheless I truly thought you would probably have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something that you can fix if you weren’t too busy seeking attention.
I’ll gear this review to 2 types of people: current Zune owners who are considering an upgrade, and people trying to decide between a Zune and an iPod. (There are other players worth considering out there, like the Sony Walkman X, but I hope this gives you enough info to make an informed decision of the Zune vs players other than the iPod line as well.)
I’m impressed, I must say. Rarely do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is an issue that not enough men and women are speaking intelligently about. I am very happy that I found this in my hunt for something regarding this.
Apple now has Rhapsody as an app, which is a great start, but it is currently hampered by the inability to store locally on your iPod, and has a dismal 64kbps bit rate. If this changes, then it will somewhat negate this advantage for the Zune, but the 10 songs per month will still be a big plus in Zune Pass’ favor.
It’s nearly impossible to find knowledgeable people in this particular subject, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks
Spot on with this write-up, I honestly believe that this website needs much more attention. I’ll probably be returning to read more, thanks for the info!
A fascinating discussion is worth comment. I do believe that you should publish more on this subject matter, it might not be a taboo subject but generally folks don’t talk about such topics. To the next! Kind regards!!
Aw, this was a very nice post. Spending some time and actual effort to create a really good article… but what can I say… I hesitate a lot and never seem to get anything done.
Hi there! I just wish to give you a big thumbs up for your excellent info you have got here on this post. I am returning to your site for more soon.