KitchenAid case study sau despre ce sa NU pui ca afacere pe Twitter

Multe afaceri/marci/produse au cont de Twitter. Este minunat, ajuta la promovare, la obtinerea de feedback si multe altele. Asa cum v-am spus ieri, am o serie de 2 insemnari: una cu asa da (o puteti citi aici) si azi una cu asa nu in comunicarea unei afaceri pe Twitter.

E perioada alegerilor. Cei care gestioneaza contul de Twitter sau cei care au afacerea au preferinte politice. Toate bune si frumoase, dar atunci cand aceste preferinte politice ajung sa dea nastere unor tweeturi care suna aiurea lucrurile se complica. Asa este cazul KitchenAid care a dat un tweet incredibil si anume

“Obamas gma even knew it was going 2 b bad! ‘She died 3 days b4 he became president’. #nbcpolitics,”

(gasit aici) din contul @KitchenAidUSA, cont care are 24.000 de followers.

Evident ca acestora nu le-a sunat bine si ce credeti ca a facut KitchenAid?

A sters tweetul si a postat unul cu scuze, si anume acesta:

“Deepest apologies for an irresponsible tweet that is in no way a representation of the brand’s opinion.

(gasit aici).

Sigur, reactia a fost rapida, motiv pentru care acest articol arata si ca discutia s-a diminuat rapid, considerandu-se ca aceasta a fost o reactie buna si un succes pentru KitchenAid. Sigur, sa scoata niste castane din foc e minunat – nu mai bine nu trebuiau sa le scoata deloc?

Mai mult, articolul arata doar cum numarul tweeturilor a scazut – insa iata ca online sunt multe articole care analizeaza mesajele postate de firma. Asa se face ca multi dintre noi poate nu am vazut acele tweeturi, insa am aflat despre ele din astfel de materiale.

Si de-aici e clar ca asa ceva NU se face. Chiar daca ai preferinte politice, nu te iei de persoane decedate, nu se fac glume cu acestea, mai ales cand relatia intre persoana in viata si cea care nu mai este a fost una frumoasa, fara certuri in media. Da, bunica lui Obama a murit cu doar 2 zile inainte ca el sa fie ales. Dar acesta a fost un fapt trist pentru ca relatia lui cu bunica fusese una apropiata.

Astfel de glume, indiferent de tara, candidati si preferinte, nu isi au locul intr-o comunicare profesionala pe Twitter sau alta retea sociala.

Pacat ca acum KitchenAid serveste ca exemplu de asa nu, insa lectia este una care ar trebui invatata de orice companie.

 

Share
59 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge