Studiu: 93% dintre bloggerite vor sa lucreze cu brandurile, dar 60% nu primesc cereri

S-au realizat in ultima vreme cateva studii cu privire la femei, mediul online si branduri si s-a remarcat faptul ca multe femei isi iau informatiile online, de pe siteuri si, mai ales, de pe alte bloguri. Femei care au folosit un anume produs si il prezinta – iata cine le influenteaza pe doamne si domnisoare in alegerea produselor. Nu doar femeile isi cauta insa informatii despre produsele pe care vor sa le achizitioneze online, ci si barbatii.

Exista multe bloguri ale femeilor cu teme diferite: de la parenting la moda, de la cultura la marketing si multe altele. Implicarea bloggerilor in campaniile organizatiilor este unul din instrumentele des utilizate pentru promovare in ultimii ani de multe firme, de diverse dimensiuni.

Un studiu recent a aratat ca 93% dintre bloggerite sunt interesate sa lucreze cu brandurile pentru a aparea pe blogurile lor, dar aproape 60% dintre ele nu au primit niciodata o cerere in acest sens. Din cele 42% dintre bloggeritele contactate de companii pentru colaborari, 29% au fost abordate intre 1-10 ori si 10% au fost cautate de peste 100 de ori intr-un an. Doar jumatate din bloggerite accepta aproximativ 20% din cereri.

Evident studiul a fost realizat in SUA – il gasiti aici – dar s-ar putea ca deschiderea catre colaborarile cu firme sa fie valabila pentru multe alte tari, inclusiv pentru Romania.

Multe femei isi lanseaza un blog pe care incearca sa il monetizeze. Companiile pot castiga noi clienti, credibilitate, pot sa aiba produsele testate de persoane care le folosesc in viata de zi cu zi si pot sa aiba de castigat si o mai buna prezenta in social media (promovarea articolelor, a paginilor si conturilor sociale ale companiilor etc.).

Pentru bloggerite este important aspectul financiar, insa la fel de importanta este si crearea unei relatii. Companiile pot crea astfel de relatii nu doar oferindu-le bani ci printr-o comunicare adecvata, iar beneficiile pe care le pot oferi bloggeritelor sunt, in afara de bani, diverse “giveaways”, reduceri la produse ori servicii, trafic catre blogul lor, vizibilitate in presa etc.

Un alt studiu a aratat, poate fapt surprinzator, ca in general consumatorii nu pun baza pe prezentarile realizate de profesionisti, ci au mai degraba incredere in articole scrise de oameni obisnuiti care au folosit produsul si au scris despre el.

Iata asadar ca aceste colaborari intre companii si bloggeri pot aduce beneficii ambelor parti, iar bloggeritele sunt multe si la noi si cu bloguri interesante si pe teme diverse care merita luate in calcul in campanii.

Share
59 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge