Cum sa NU primesti like-uri pe Facebook – exemple recente

Retelele de socializare au dus la ruperea unor bariere de comunicare. Fara a se fi intalnit vreodata, oameni din aceeasi tara sau chiar de pe continente diferite interactioneaza in timp real, vorbesc la per tu, stabilesc relatii – de amicitie ori bazate pe un interes comun. Si eu, recunosc, am cativa prieteni pe care i-am intalnit, prima oara, online. La fel, am multe cunostinte – da, Facebook ii numeste „prieteni”, Twitter „follower”-i si asa mai departe – cu care am intrat in legatura avand domenii de interes similare – de la marketing, PR si social media si pana la travel. Punerea in legatura a oamenilor este, cu certitudine, unul dintre beneficiile social media. Dar faptul ca o persoana ti-a dat „add” la un moment dat nu inseamna ca, fara a interactiona niciodata cu acea persoana (inainte, intr-o alta retea, pe blog prin comentarii etc.) sau dupa ce s-a acceptat cererea de prietenie (da, stiu cum suna, dar asta este, in final conform Facebook) nu inseamna ca poti trece la un self promo nerusinat sau la a face tot felul de… nefacute pentru a primi like-uri pentru diverse pagini.

like

Like, imagine de la Shutterstock

Ca sa nu vorbesc doar la nivel teoretic, o sa va dau doua exemple recente, unul al meu, unul al unei prietene.

Cazul 1

Accepti sa adaugi in lista de prieteni o persoana. Nu interactionezi cu ea, nu interactioneaza cu tine. La cateva zile (deloc multe) de la adaugare, primesti un e/mail pe Facebook. Constati ca este un mesaj trimis la o sumedenie de persoane, venit insa de la o firma de care nu ai mai auzit, invitandu-te sa dai like paginii X.

Reactiile? Multe persoane bifeaza imediat „Leave this conversation” si parasesc acea… discutie – care in fapt era doar un mesaj. O persoana insa alege sa intrebe, simplu: „Cine esti? Ca sa putem vb”

O alta persoana da Like acestui mesaj.

Cateva persoane mai parasesc discutia.

Un el, din cont personal asadar, vine cu replica „Ce sa vb?”

Genial raspuns, nu? Exact asa se reactioneaza la o cerere care vine, din neant, de la o entitate pentru a da like unei pagini. Nu conteaza nici cine este acel el, nici cine e firma sau despre ce era pagina. In esenta, va intreb sincer, cam cati credeti ca au dat like paginii si cati din cei care au primit mesajul nu vor da multa vreme like – asta daca vor da vreodata?

Cazul 2

O prietena primeste, de asemenea, o cerere de a adauga in lista de prieteni o persoana. Vede ca au domenii de interes comune, ca are pe „wall”-ul sau multe postari interesante, asa ca accepta cererea. Si aceasta prietena, ca si mine, nu vede Facebook-ul strict ca pe un loc unde interactionezi doar cu cei pe care ii stii, ci un loc unde pui public diverse mesaje, inclusiv unele care te pot ajuta sa te promovezi. Asa ca nu refuza persoanele pe care nu le cunoaste – evident nici nu accepta pe oricine, cum nu o fac nici eu.

Revenind. Cererea acceptata. Domnul in cauza, dupa cateva minute, o si invita pe a mea prietena sa dea like paginii lui. Era fotograf, facea poze care aveau legatura cu unul dintre domeniile de care se ocupa si ea, asa ca a dat like.

Continuarea? In urmatoarele 10 minute, ii mai da doua invitatii de a da like altor doua pagini.

Prietena mea nu da like ci, ca sa vada ce si cum face domnul, il invita si ea sa ii dea like paginii ei nu de firma, ci al unui blog cu domeniu legat de cel al lui, al paginii pe care o invitase deja sa dea like si careia ea ii daduse deja like, cum am zis.

El, evident, NU da like.

Mai mult, mai trimite inca doua invitatii, la alte doua pagini. Evident, a fost imediat scos din lista de prieteni si a dat si unlike paginii respective.

unlike

Unlike, imagine de pe Shutterstock

Da, pe Facebook toti isi doresc sa aiba cat mai multi oameni care dau like – desi nu este important mereu numarul, ci relevanta persoanelor pentru brand, dar asta e alta discutie. Este evident ca iti poti gasi oameni care sa dea like dintre prietenii si cunostintele pe care le ai deja in cadrul retelei. Dar nu poti adauga oameni cu care nu interactionezi, pe care nu ii cunosti, si dupa putin timp sa ii inviti sa iti dea like – eventual la pagini care nu au nici in clin, nici in maneca cu domeniile lor de interes.

Tin sa mentionez ca daca la exemplul meu este vorba despre cineva din Romania, la prietena mea este vorba despre cineva din SUA – asadar practica aceasta mai putin corecta si care, garantat, ajunge sa duca la reactia de a nu da like niciunei pagini nu este una locala.

Share
40 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge