Online-ul a fost cucerit de imagini. Ce urmeaza?
|Mai citeste cineva ceva fara fotografii?
Va mai aduceti aminte gluma aceea cu o persoana care ii ia cadou unei alte persoane o carte, iar cea din urma intreaba daca are si poze?
fotografii, imagine de hasrullnizam / Shutterstock
Ei bine, apuse par a fi acele vremuri – cel putin in ceea ce priveste online-ul.
Daca veti cauta articole cu sfaturi despre cum sa va cresteti interactiunea in cadrul diferitelor platforme de social media sau numarul de followeri, o sa vedeti ca printre primele lucruri recomandate este includerea cel putin a unei imagini relevante.
Mai mult, pe Pinterest nu mai e suficient sa incluzi o imagine – nici macar a unui peisaj frumos intalnit intr-o vacanta. Imaginea trebuie sa fie prelucrata, sa fie perfecta si, mai mult, sa aiba si „caption” – pentru a genera trafic si repin-uri (sunt studii care arata ce tipuri de continut functioneaza cel mai bine in cadrul retelei). Pinterest poate genera mult trafic – intr-un workshop pe care l-am urmarit on-line recent am vazut multe persoane care subliniau ca Pinterest-ul este sursa numarul unu (sau top trei) de trafic.
Instagram – pentru multi similar cu o fotografie facuta ca instantaneu – a depasit de mult acest stadiu. Daca veti cauta articole ale unor utilizatori cu zeci de mii de urmaritori, o sa vedeti ca va vor spune despre imagini cu citate si/sau despre fotografii facute cu un aparat profesionist, prelucrate eventual apoi si abia dupa aceea urcate pe instagram.
Nu mai zic de articole pe bloguri – nu mai este suficient sa spui, de pilda, ce loc minunat ai vazut si doresti sa recomanzi, ci trebuie sa incluzi multe imagini, toate bine realizate. Nu mai zic de articolele de pe site-uri/bloguri care au doar imagini – cu extrem de putin text.
Twitter si LinkedIn ofera posibilitatea de a include imagini – si o sa vedeti ca obtineti mai multe retweet-uri daca includeti si o fotografie deosebita. Iata asadar ca imaginea este la putere – peste tot, cel putin in on-line.
Ca mica paranteza, pentru cei care se afla la inceput in ale fotografiei, va recomand acest infographic: The complete guide to photography for beginners.
Acum se spune ca urmatorul val va fi cel al materialelor video – si sunt multi cei care au canale pe YouTube cu sute de mii sau milioane de urmaritori si un numar impresionant de afisari la fiecare video in parte (de la cei care prezint produse Disney sau de la alte companii, pana la utilizatori care fac review-uri ale unor produse tip fast-food, restaurante, mancare, oameni care ofera sfaturi de moda sau coafura etc.).
Sigur, ajuta foarte mult faptul ca avem la dispozitie spatii din ce in ce mai mari de stocare.
Citeam insa, mai demult, ca se preconizeaza ca in viitor un numar foarte mic de fotografii din cele realizate va fi utilizat/folosit/vazut. Avem spatiu asa ca nu ne mai chinuim sa alegem ce fotografiem sau, ulterior, sa selectam ce pastram si ce nu.
Si acum vin si va intreb: mai cititi articole de pe internet fara fotografii? In ce masura o imagine va determina sa deschideti sau nu un articol?