Imagine, masini si fotbal: Hyundai, Toyota si Ford

La un congres de PR pentru studenti un invitat vorbea despre faptul ca daca cineva a avut o idee buna undeva in lume, e ok sa o iei si sa o implementezi in alta parte pentru o marca dintr-un alt segment (adica de ce sa se iroseasca idei bune, mai ales ca poate in alta parte nu se stie de ea? Remember insa cazul Zapp? – detalii si reclame aici).

Coincidente sunt insa multe. Asa se face ca in imaginile de mai jos arata 3 marci de masini – Hyundai, Toyota si Ford – cu acelasi concept.

Si nu e unicul exemplu de aceeasi idee implementata pentru mai multe marci (si nu doar de masini).

Cat de original mai poti fi asadar? Unde se poate verifica ce idei au fost implementate? Si cine ar avea rabdarea de a face aceste verificari?

Cat de corect este sa se acuze de plagiat, sa se considere ca s-a copiat ideea? Poate chiar nu au stiut de celelalte variante. Ce faci insa cand stii sigur ca imitatorii aveau cunostinta de original?

Iata tot atatea intrebari care pot ramane fara raspuns pentru totdeauna.

Si iata si imaginile despre care vorbeam – credits lui Dan Stefan – Scorpion (Focsani).

big1hyundai.jpg

big3_toyota.jpgbig2_ford.jpg

Share
46 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge