Angajatii pot sa ajute ENORM companiile: un exemplu de succes [case study] – British Airways, economii de 20 milioane lire sterline

N-am putut sa las ziua de astazi fara sa scriu si ceva legat de afaceri. Si iata ca ma bucur ca am oportunitatea de a scrie despre un exemplu de succes in care angajatii au fost consultati intr-o anumita privinta critica pentru companie, au oferit idei si rezultatul a adus economii majore.

Este vorba despre British Airwais care a introdus o “cutie de sugestii” online cu privire la modalitati de a face economii. Piloti, membri ai echipajului, inginer si oameni din personalul de la sol au propus in total peste 200 de idei.  Economiile totale rezultate in urma punerii in aplicare a ideilor au ajuns in jurul sumei de 20 milioane lire sterline. E ceva, zic eu.

Iata si cateva detalii dintr-un articol:

Some of the more unusual suggestions included replacing glass with plastic wine bottles, reducing the amount of water carried in aircraft water tanks, and perhaps most unusually, the descaling of toilet pipes on the Boeing 747 and 777 fleets.

Not only did this save some £600,000 as a result of reduced weight, it also improved the performance of the toilets.

The airline has also employed more conventional methods such as reducing the use of auxiliary power units, single engine taxiing and performance improvement packages on more than 40 Boeing 777 aircraft.

S-a dovedit de multe ori ca angajatii pot oferi cu adevarat idei utile companiei. vazand situatia din interior, lovindu-se zilnic de anumite situatii, ei pot veni cu sugestii care sa ajute compania. Doar ca, din pacate, rareori angajatilor le este oferita aceasta oportunitate.

Ar trebui luat in considerare si un alt aspect: angajatii ofera ideile gratis. Da, ideile lor nu costa. Ei le ofera in mod gratuit si pot fi uneori chiar mai bune decat cele ale unor consultanti – care, externi fiind, implica si costuri suplimentare. Fiecare – si consultantii si angajatii – isi au rostul lor, insa o companie poate sa vada intai feedbacul si ideile angajatilor si apoi sa ceara ajutor din afara.

Exemplul celor de la British Airways mai subliniaza un lucru (evidentiat si de Jonathon Counsell, citat in articol) si anume ca micile economii, adunate, aduc economii importante in final.

Un alt exemplu in care angajatii au facut diferenta (un angajat si dupa ce compania a platit o suma foarte mare unor consultanti) gasiti aici.

Voi aveti asemenea exemple in care angajatii au fost consultati in anumite privinte si au adus importante beneficii companiei lor?

Share
91 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge