Bloguri si afaceri – sau cum un mesaj postat pe acest blog a dus la o colaborare de succes

Sunt multe povestile si mai ales insemnarile despre impactul blogurilor asupra afacerilor. Astazi iata ca ajung si eu la acest subiect si o sa va spun o poveste proprie adevarata.

De unde a pornit totul? Scriam pe 30 mai 2007 despre “Cel mai interesant cadou”. Comentariul la acea insemnare – pentru ca da, a fost doar unul – i-a apartinut Patriciei Pop, cea care are Botanique si care au adus in Romania BabyTree, produs pe care de altfel il prezenta in al sau comentariu. O cunosteam pe Patricia, ne si vazusem, astfel ca al ei comentariu desi cu tenta publicitara, a ramas postat.

Prima comanda de BabyTree a venit in urma acelui comentariu. Au mai trecut cateva luni si prin toamna ma suna Pati sa imi spuna ca a primit o comanda de BabyTree – prima lor comanda pentru acest produs pana atunci nepromovat in niciun alt loc – in urma comentariului de la mine. Una dintre cititoarele blogului meu lucreaza la o banca importanta. Ei s-au gandit ca de Craciun – alaturi poate de alte lucruri – pot oferi in calitate de cadou si cate un BabyTree. Aventura incepuse!

De la comanda la contract de promovare a fost un singur pas! In cadrul aceluiasi apel telefonic, dat fiind faptul ca de la mine a pornit prima reclama si ca mai avusesem discutii despre BabyTree, Patricia m-a intrebat daca as fi interesata ca eu si PRwave sa ne ocupam de promovarea pentru scurta perioada a BabyTree in Romania.

Asa am ajuns sa creionam o strategie de promovare si sa o implementam timp de cateva luni – incepand cu final de noiembrie 2007. Rezultatele s-au vazut – aparitii in multe media online si print, inclusiv in reviste aparute acum in aprilie 2008, aparitie la TV. Rezultatele s-au vazut in comenzile primite. Desigur ca si produsul a fost extrem de important – el a atras in sine si continua sa atraga.

Poveste de succes. Am spus de la bun inceput ca aceasta nu este o insemnare-poveste. Poate parea – dar este o realitate. Un comentariu postat pe acest blog in mai 2007 a dus la comenzi si noua ne-a adus un contract de PR si comunicare.

Concluzia – daca mai era nevoie – este clara: blogurile pot aduce mari beneficii in afaceri. Prezenta pe anumite bloguri relevante aduce vizibilitate. Mergand mai departe, a oferi produse spre testare unor bloggeri este o strategie pe care multi ar trebui sa o ia in considerare (de la telefoane mobile si camere video si pana la produse pentru copii sau pentru masini – cam orice poate fi oferit spre testare si prezentare unor bloggeri).

Asocierea de imagine – ce poate porni de la personalizarea unor bloguri sau se poate limita la unele bannere – cu anumite bloguri poate aduce, la randu-i, castiguri de imagine (si nu numai) companiilor. Daca era nevoie de exemple de succes – iata am mai oferit si eu astazi unul.

Share
13 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge