Clientul – din acelasi oras sau de la departare?
|La PRwave ni s-a intamplat sa avem clienti si din alte orase decat Bucurestiul – unul a fost amintit si pe blog – Domeniile Clos des Colombes de langa Olimp. Pe altele nu le-am anuntat – insa am avut spre exemplu si cu Sibiu si avem si altele in pregatire.
Experienta a demonstrat ca activitatile se pot desfasura la fel de bine si pot avea rezultate foarte bune – indiferent de locul unde se afla clientul.
Clientul din acelasi oras implica, fireste, intalniri, discutii, posibilitatea de a dezbate etc. In relatia cu clientii din alt oras – al aceleiasi tari – dispar (sau sunt mult mai rare daca orasele sunt apropiate) intalnirile. Apar desigur poate mai multe convorbiri telefonice, schimburi de emailuri.
Deseori insa, lipsa intalnirilor poate duce la economisirea de timp si investirea lui in alte directii – strategii si campanii mai bune pentru clienti.
Beneficiile lucratului cu o agentie din alt oras se vad si in alte directii:
- agentia poate ajuta in mod semnificativ clientul: spre exemplu in colaborarile noastre cu clienti din afara Bucurestiului, ei avand nevoie de vizibilitate in Capitala si in media de aici, am reusit sa ii ajutam, fiind exact unde aveau nevoie. Desigur, acesta nu este unicul exemplu ce poate fi dat;
- agentia poate oferi preturi si/sau servicii mai bune: putem privi colaborarile si din alt unghi: companii din Bucuresti sau orase mari care apeleaza la serviciile unor agentii din alte orase. Si aici pot exemplifica tot din experienta PRwave – o colaborare excelenta cu JumpEye – agentie din Oradea. Externalizarea serviciilor aduce cu sine posibilitatea selectarii unor furnizori de incredere, cu care se creeaza relatii pe termen lung mutual avantajoase.
Daca tinem cont de importanta promovarii online si de toate social media disponibile se remarca de asemenea ca in fapt granitele dispar: furnizori de servicii din Romania (agentii ori freelanceri) pot ajuta clienti din strainatate sa isi atinga obiectivele propuse.
Trebuie puse in balanta stilul de lucru, obiectivele, perioada colaborarii, scopul colaborarii si activitatile luate in calcul. O analiza atenta a avantajelor si dezavantajelor lucrului la distanta ar trebui insa realizata – in fond orice companie isi doreste sa obtina cel mai bun raport calitate-pret si sa obtina rezultate.