Greseli de PR – expeditorul unui comunicat
|Toti gresim – se spune. Voi incepe astazi o serie axata pe sublinierea unor greseli de PR. Am mai avut in trecut cateva elemente ce au tinut de aceasta tema – abordate in posturi diferite.
Astazi o sa ma ocup de ceva simplu: un aspect ce tine de comunicatul de presa.
Un instrument puternic, utilizat de agentii si companii si de mare folos jurnalistilor, comunicatul poate sa nu fie tratat cu maximum de atentie daca sunt incalcate anumite reguli.
Aspectul la care ma refer astazi tine de expeditor. Daca acesta lucreaza la o agentie, pentru a conferi greutate si credibilitate comunicatului, si expeditorului implicit, trebuie sa trimita comunicatul de pe o adresa oficiala a agentiei – si nu una tip @gmail sau @yahoo.
Un email primit de la o adresa ce nu tine de o agentie, in conditiile in care se stie ca acea persoana lucreaza la agentie, il poate indemna pe jurnalist sa considere ca poate comunicatul nu are acordul clientului; ori ca acel client e unul de timp liber.
In cazul in care expeditorul e freelancer, evident lucrurile se schimba. Dar atunci de obicei se stie cine e freelancer, semnatura e alta si lucrurile se discuta in alte conditii.
Cand insa o agentie alege sa trimita comunicate deseori (nu o singura data cand se poate intampla sa fie o problema tehnica) apar semne de intrebare.
Daca emailul nu se termina macar cu date de contact care sa precizeze functia persoanei in cadrul agentiei si site sau email al agentiei… lucrurile se complica si mai mult.
Ce alte aspecte ar fi de dorit sa fie evitate cand se trimit comunicate o sa va spun in viitor.
Am vazut si eu destul de multe comunicate de acest gen. Mai rau e cand inainte de @yahoo sau @gmail stau cateva cuvinte sau cifre care nu au ce cauta cu siguranta intr-o astfel de situatie, gen: sexy_eyes, mary_85, blueangel etc. Si mai rau decat atat (da, poate fi mai rau) este cand aceasta adresa este trecuta si la sfarsitul comunicatului, la date de contact.
Chiar am intrebat pe cineva intr-o functie de conducere care trimite e-mailuri in numele companiei de pe adresa personala in genul celor de mai sus de ce nu foloseste un cont al companiei. Am ramas socata sa aflu ca “E prea complicat. Si oricum .. important e sa ajunga e-mailul … cine sta sa se uite la adresa mea?”. Moment in care, in calitate de PR, ramai mut pentru cateva minute, dupa care iti dai seama ca ai mult de munca.
Ultimul post al Andreea Marc: Banner Training. Relatii Publice
Intr-adevar Andreea – ai atins un alt punct pe care urma sa il explic 🙂 – nu-i nimic, cum ziceam lista e lunga.
Din pacate insa ai perfecta dreptate. Si nu doar cu exemplele de nume de adrese de email ci mai ales cu atitudinea pe care o au multi.
Constat ca lucrul care lipseste deseori in comunicarea personala isi face simtita lipsa din plin si in afaceri si comunicare: empatia.
Iar apropo de raspunsul cu “e prea complicat…” mai am eu unul: “Compania noastra si adresele sale oficiale sunt trecute pe blacklist-uri – pentru spam”.
@yahoo.com si @gmail.com sunt percepute ca e-mail-uri personale insa sunt destui care il folosesc si pentru serviciu, freelanceri sau nu. De exemplu, daca esti o firma mica de PR si hostingul e facut atat cat e necesar, mailul nu are mai mult de 10-20 mega. Alternativa? Redirect pe gmail 🙂 Singura conditie ar fi ca adresa de email sa fie decenta. In rest, nu stiu, probleme cu serverul, probleme cu to many emails sent 🙂 sau nu stiu sa foloseasca outlook-ul
Ultimul post al andrei: top dailybusiness cu cei mai influenti 25 de oameni din advertising
Andrei, ai partial dreptate: se accepta mai ales mailuri de gmail, in special in US. Dar! daca tot iti cumperi domeniul si folosesti gmail cu atata placere, in google apps exista un fel de hosted gmail. Adica iti faci adrese user@mycompany.com, dar in spate ai interfata de gmail (cam 8 GB pe cont, adica destul). Merge prin IMAP sa tragi mailurile in client de mail, deci ce mai poti cere? Daca esti freelancer mai e cum mai e, dar cand vorbim de o firma, oricat de mica, o adresa de gmail sau yahoo pare mai mult lene sau nestiinta decat orice altceva. Iar cand mai sunt si nume de scena inainte de @ cu sexy, sweet si mai stiu eu ce, e clar ca persoana respectiva nu face diferenta intre personal si business.
Ultimul post al Alina Popescu: How to find problems to fix
daca trimit mailuri de pe yahoo sau gmail, nu cred ca ii duce capul cu google apps 🙂
Ultimul post al andrei: Care sunt cei mai influenti oameni din PR?
Posibil 🙂 Dar uite tocmai mi-ai dat o idee de post nou 🙂
Ultimul post al Alina Popescu: How to find problems to fix
tare 😛
Cum ar fi daca si pentru tine Craciunul ar fi o zi obisnuita? http://andreeamarc.com/2008/11/26/cum-ar-fi-daca-si-pentru-tine-craciunul-ar-fi-o-zi-obisnuita/
Cred că o altă greșeală gravă este să pui adresele de e-mail ale jurnaliștilor la un loc în câmpul destinatarului și să nu le ascunzi cu Blind Carbon Copy. Te trezești apoi că ai ți-ai împărțit baza de date cu toată lumea și mai oferi o bună oportunitate pentru spam.
Ultimul post al Andrei Petrescu: Carți noi la catedra de Comunicare și Relații Publice
Si asa s-a dus al doilea post pe tema comunicatului de presa si al comunicatorului…. 🙂
Intr-adevar Andrei, un element extrem de important este cel amintit de tine. Si daca o data sa spunem ca a fost din greseala, in mod constant… e o problema: si pentru expeditor si pentru destinatari.
Ultimul post al Loredana: Greseli de PR – expeditorul unui comunicat
Dar ce te faci cand primesti un e-mail de la cineva si la campurile TO si CC sunt trecute nenumarate adrese de e-mail de la diferite companii? Unde e confidentialitatea datelor? Din cate stiu, expeditorul poate fi dat in judecata in acest caz. Dar datele tale tot circula si spamurile sunt la ele acasa.
Ultimul post al Andreea Marc: Banner Training. Relatii Publice
Gmail e mult diferit de yahoo, in sensul ca il poti folosi citindu-l importat automat in Outlook. Atunci si pentru tine, expeditor, munca e mult mai profesionista si mai usoara. Si daca in plus, ai numele normal, nu sexy_giulia de ex + semnatura electronica profesionista cu toate datele de contact frumos si complet scrise, adresele jurnalistilor le treci in BCC, poti fi perceput ca profesionist de la primul comunicat 🙂
Ultimul post al mariana duma: La Boema lui Puccini, alaturi de cel mai longeviv bariton din lume, un roman…
Info Corp.Is the reason he sends the most important fees the actual national football league, Spending typically $725 million a year for your legal protection under the law to the nation’s hockey management meeting. That get to typically $1.1 thousand single season using the new package. Sibel will pay you distinct because the nation’s nfl achieving is complete with alot of competitors in good trading sells making use of rhode island, Philadelphia, Chi town as well california..