Greseli de PR – utilizarea epitetelor – mai ales in titlu
|Un titlu bun atrage. Sunt o sumedenie de articole citite doar pentru ca au un titlu interesant. Sunt de asemenea si multe materiale interesante, relevante dar care nu apuca sa fie citite pentru ca titlul e complet irelevant.
Despre titluri se pot spune multe – astazi insa despre un element ce are legatura si cu relatiile publice, si cu partea de comunicare: utilizarea epitetelor in titluri.
Se intampla intr-adevar ca uneori sa ai vesti extraordinare. Trebuie tinut minte insa: ceea ce e relevant pentru o companie sau institutie, poate sa nu fie relevant pentru public. Ca atare intotdeauna se recomanda masura.
Se intampla – din pacate destul de des – ca elemente ce nu au nicio legatura cu fantasticul, deosebitul etc. sa fie astfel pozitionate.
Spre exemplu, lansarea unui site nu e o veste extraordinara (decat daca a costat cateva milioane de euro sau a durat 20 de ani). O veste extraordinara ar fi lansarea unui medicament, care sa fie deja testat cu succes, care sa vindece SIDA. Aceasta da veste!
Ce spune utilizarea unor epitete nepotrivite despre cel ce trimite comunicatul? In primul rand arata ca respectiva persoana/agentie nu cunoaste foarte bine sensurile cuvintelor si nu stie sa le adapteze contextului. Apoi, utilizarea nepotrivita a epitetelor gen extraordinar/fantastic/fabulos etc. arata ca acea persoana/agentia care trimite comunicatul nu face diferenta intre informatii si impactul lor. In timp, ajunge exact ca in fabula cu mincinosul: isi pierde credibilitatea. Jurnalistii sunt dezamagiti si la fel si potentialii clienti/consumatori. Oare va mai fi crezuta (persoana/agentia) cand va avea un material cu adevarat relevant?
Desigur ca nu doar cele trei epitete de mai sus trebuie utilizate cu grija. Ele sunt doar niste exemple dintre multele disponibile.
Atentia insa trebuie sa fie permanenta!
Ca de obicei, mult succes tuturor!
Thank you for another informative blog. Where else could I get that kind of info written in such a perfect way? I have a project that I’m just now working on, and I have been on the look out for such info.
Excellent web site. A lot of useful info here. I¡¦m sending it to several friends ans additionally sharing in delicious. And obviously, thanks for your effort!
You can definitely see your skills in the paintings you write. The arena hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to mention how they believe. All the time go after your heart. “There are only two industries that refer to their customers as users.” by Edward Tufte.
Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s truly informative. I’m going to watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!
Officials had no immediate reports of anyone hurt or significant damage. Area of the roof of any convenience store in Sugar Land collapsed.