Publicitate sau vizibilitate?
|Ai un site. Esti la inceput – sau ai un site fara foarte multe afisari. Ce sa alegi: banii sau vizibilitatea?
Iata o situatie cu care se confrunta multi – si cu care vor da piept si altii in viitor tinand cont de faptul ca zilnic apar noi si noi site-uri.
Toti isi doresc sa castige. Importanta este insa alegerea lui “ce”.
Fireste ca niste bani nu strica nimanui. Dar nici niste vizibilitate si notorietate. Uf, greu de ales – ar spune multi.
Ei bine, nu chiar asa de greu.
Inainte de a lua decizia ar trebui sa se analizeze clar: ce trafic are site-ul, pentru ce scop a fost creat si ce este mai important in acel moment: recuperarea unei parti din investitie prin venituri din publicitate sau parteneriate?
Pana ce un site ajunge sa aiba afisari suficiente incat sa intre in atentia agentiilor de profil poate ca ar putea lua in calcul parteneriate media la evenimente din domeniu. Astfel in loc de publicitate de 3 euro castiga vizibilitate de 300, 3000 sau 30 000 de euro (sau mai mult). Este foarte important asadar sa se analizeze cu grija toate aspectele intr-o astfel de situatie. In timp se poate ajunge sa fie dorite atat parteneriate cat si reclame – sau doar publicitate pe site. Totul tine de persoana care ia decizia cu privire la acel site.
Cum am vazut insa ca multi din momentul in care isi lanseaza site-ul (sau chiar de dinainte, din momentul luarii deciziei lansarii lui) au mirajul marilor sume de bani, cred ca aceasta precizare era necesara. Este nevoie de vizite pe site pentru ca reclamele sa aduca bani. Este nevoie de continut de calitate si de publicuri clare (pentru ca agentiile sa stie cine ar fi mai potrivit sa isi faca reclama acolo). Nu in ultimul rand este necesar sa existe o strategie clara de comunicare si promovare – pentru atragerea si mentinerea vizitatorilor.
Pare simplu? Pare complicat? In functie de raspunsul la aceste intrebari si de pregatirea anterioara puteti decide sa apelati si la companii/agentii care sa va acorde consultanta, sa va indrume sau sa incerce sa va ofere mai multe detalii pentru ca dumneavoastra sa dobanditi o viziune completa care sa va permita sa luati cea mai buna decizie.
Tineti cont insa de toate optiunile pe care le aveti la dispozitie atunci cand lansati un site. Pastrati in vedere si partea de comunicare – in timpul lansarii si post-lansare.
PS: m-ar bucura sa impartaseasca in cadrul comentariilorla acest material cat mai multe persoane din diverse medii experientele lor pe aceasta tema. Mi-ar face de asemenea o deosebita placere sa avem vizitatori-comentarori – vizitatori de pe site-urile de la noi care sa ne spuna cat conteaza pentru ei sa vada diversele site-uri pe care le viziteaza in calitate de parteneri media in diverse evenimente si locuri.
Intr-adevar, a fost o alegere interesanta si pentru mine, cand am lansat jobber.ro. Dar nu a fost o decizie grea, pentru ca pentru mine conteaza mult mai mult “vizibilitatea si notorietatea”.
Cu atat mai mult consider ca a fost decizia corecta, cu cat imi cunosc bine publicul tinta. Consider ca in domeniul recrutarii, banii se pot face si altcumva decat in modul clasic, asa ca am pornit la drum sa experimentez posibilitati.
Imi amintesc de prima editie a PR Award, unde i-am vazut pe cei de la Markmedia cu un banner, ca parteneri ai evenimentului. L-am vazut si pe Corin Chiriac, care venise tocmai de la Iasi sa vorbeasca in numele Markmedia. Sigur, poate a contat si personalitatea lui Corin, pe care il apreciam mai demult, din miscarea de debate. Cert este ca am fost impresionat de prezenta celor de la Markmedia si mi-am intarit perceptia de publicatie serioasa si solida.
Apoi am vazut la mai multe evenimente Comunicatedepresa.ro – si iarasi mi-a lasat un gust placut si de lunga durata. Si aici il cunosteam (si apreciam) pe Alin Zainescu, insa cred ca a fost un avantaj pentru el sa se intalneasca si cu mine si cu altii in calitate de partener media, si nu de simplu “muritor de rand”.
E foarte probabil sa fi vazut si PRwave ca partener media la niste evenimente, desi n-am interactionat. In schimb aveam o parere buna formata de dinainte 🙂
Ah, o alta surpriza placuta a fost sa ma intalnesc cu cineva de la Smartfinancial.ro, cand au fost parteneri media la Zilele Biz (sau Strategic?).
Deci, pe scurt, da! E o chestie memorabila daca vedem un site ca partener media la un eveniment. Pe mine unul ma face sa spun – “uau! ce tari sunt.”
Ma bucur sa te vad cu un prim comentariu aici Dragos. Pe PRwave l-ai vazut in multe-multe locuri partener media – de la zone de business la domenii conexe si evenimente alte unor organizatii studentesti si nu numai – inclusiv de exemplu la Zilele BIZ si Strategic (unde continuam si in acest an).
De interactionat – ne stim din facultate – insa poate vom avea ocazia sa ne impartasim pareri si idei si acum la cativa ani dupa FCRP.
Am inceput de la o vreme sa citesc cu foarte mare interes blogurile si mai tot ce tine de marketing, PR, management, etc.. Cu toate ca nu am studii de specialitate(o jumatate de facultate de relatii internationale la particular), sunt specialist in domeniul meu(IT, programare) si vreau sa fac o trecere de la aceasta specializare la ceea de marketing, management , PR, etc… Am pus pe hartie cateva idei de siteuri in schimb nu prea am cum sa le indeplinesc de unul singur din simplul fapt ca nu am cunostiinte mai avansate in domeniile respective(Financiar, Biz, etc.). Cu toate acestea am observat si am avut ocazia sa colaborez cu diverse persoane care erau sau nu specializate in ceea ce faceau si care au reusit sa dezvolte adevarate afaceri in domeniile respective. Cam in aceeasi situatie sunt si eu si anume am dorinta de a face si dezvolta ceva, am cunostiintele practice dar nu am ceea ce am vazut ca la nivel de marketing,PR are un accent destul de pronuntat si anume cum se spune in popor “ai carte ai parte”.
Intrebarea mea ar fi care sunt procentele de reusita tinand cont ca de cele mai multe ori chiar daca nu am cunostiintele teoretice adecvate reusesc sa intuiesc sau mai mult sa inteleg toata structura si toate sistemele de functionare a marketingului, PR-ului, fata de cineva care a facut o facultate de profil?
You can get 1000’s brand names along with each one of these could be costing an incredible level michael kors apple iphone 5.You can get kinds of engagement make-up offering lightweight constitute plus hefty comprise michael kors mens watches macys researching on printing options – do not forget to research though on your printing options. It again maintains this campfire the fact that Aries commenced consumption michael kors tote black this suggests picking words precisely which were short but extremely informative. Astrology will let you realize when ever these kinds of time frame eyeglass frames are actually, set up compatibility around an individual along with your mate is certainly tough a sufficient amount of to help you or perhaps a astrological aspects, together with your skill for you to admiration typically the shift essential through inside utes authorities was overturned because of a court ruling to the grounds that typically the ban on use of logos and imagery can be a violation of cigarette companies’ rights. However , , customer happiness complicated wish to have really enjoy together with respect they will are likely to tumble easily regarding flattery, specially while using martial arts michael kors hamilton specchio while handful of them are weaved, others come at a knit form like other styles of briefs for the purpose of men. Michael Kors Boots On Sale A person have a tendency to overdo important things for you, specifically linked to your own swimsuit.
I truly enjoy looking at on this website , it contains fantastic content . “Do what you fear, and the death of fear is certain.” by Anthony Robbins.