Destinatari relevanti – sau altfel sunteti blocati
|Ca PR si mai ales ca om ce se ocupa de media relations trebuie sa stii cateva lucruri despre cum se desfasoara lucrurile in media.
Ca om si ca persoana ce gestioneaza relatia cu jurnalistii trebuie sa stii insa cat de ocupat este programul lor si mai ales ca nu le place sa primeasca emailuri care nu ii intereseaza.
Daca ati fi jurnalist pe domeniul medical si ati primi zilnic anunturi de IT, sport sau auto v-ar deranja, nu? Sa aveti mereu casuta de email plina de mesaje necitite si mai ales irelevante pentru domeniul si rubrica de care va ocupati. E clar ca nu ati putea posta acea stire nici daca ati dori pentru ca o stire din domeniul auto nu intra la rubrica medicala (decat in cazuri exceptionale gen accidente sau altele – dar nu despre exceptii vorbim aici). Mai mult, ca jurnalist sunt sigura ca nu v-ar placea sa aveti emailuri multe si mai ales mari – cu poze diverse si materiale suplimentare.
Mergand mai departe putem sa ne imaginam cum arata casuta unui redactor sef de la o publicatie cunoscuta la nivel international…
Orice publicatie are undeva pe site rubrica Redactie sau Contact sau Cine suntem – oricum o modalitate de a afla cine se ocupa de acea publicatie exista.
Daca nu gasiti persoana care se ocupa clar de domeniul pe care trimiteti comunicatele este indicat sa trimiteti un email in care sa solicitati datele persoanei / jurnalistului de contact. Este de dorit sa aflati exact cui trebuie sa va adresati daca doriti sa aveti vreo sansa ca informatiile distribuite sa fie si publicate.
O baza de date bine facuta ajuta si atunci cand sunt trimise invitatii de participare la evenimente – sunt invitati reprezentantii media relevanti.
“Ce se poate intampla daca trimit pe adresa de office?”
Cand aceasta este adresa generala oferita este perfect. Cand insa sunt oameni dedicati pe domenii atunci apar problemele:
- emailurile nu sunt citite – si poate ca veti avea jurnalisti draguti care vor trimite in redactie la colegii care se ocupa de respectiva tema, insa poate veti da peste oameni foarte ocupati si care sunt bombardati cu emailuri irelevante astfel ca le ignora;
- jurnalistii va blocheaza adresa – si astfel nu mai primesc niciun email de la dumneavoastra – nici macar atunci cand poate le veti scrie lor cu scop precis. Blocarea adresei sau chiar postarea acesteia online inseamna pana la urma Bad PR – ceea ce nimeni nu isi doreste.
Se mai intampla sa trimiti pe adresa generala atunci cand nu stii excact cine se ocupa si cand ai o stire care de fapt se incadreaza la mai multe categorii. Emailurile trimise des si foarte multe de la aceeasi adresa poate genera insa si “reactii adverse”. Iata un exemplu: o insemnare a lui Chris Anderson (recomandata de Oana careia ii multumesc). Autorul a precizat atat motivele care l-au determinat sa publice adresele celor ce ii trimit des emailuri – si… nu este o insemnare prea buna la adresa PR-ilor.
Un exemplu clar de reactie si de luare de pozitie – care este continuata de o alta insemnare interesanta: The Connection Between Global Warming, PR spam and Magazines.
Concluzia: inainte de a trimite materiale incercati sa aveti o baza de date cu jurnalistii care se ocupa de domeniul in care activati.
Faptul ca ai o baza de date cu jurnalisti din domeniu nu rezolva mare lucru.
Cel mai frumos ar fi sa ai o confirmare telefonica – macar, ca ei sunt de acord.
(Mea culpa: eu vorbesc, nu stiu daca o si fac).
Deci, cum afli cui exact sa trimiti si mai ales daca e interesat?
Cu intrebarea ta, Silviu, revenim la una dintre precizari: daca nu stii exact cui sa te adresezi, poti lua legatura cu cei de la redactie si sa le soliciti o adresa de email. Sau, daca toate datele sunt online – redactor sef si restul – atunci le poti trimite un email in care sa le solicit acordul pentru a primi emailuri cu informatii de la tine.
E-adevarat insa ca daca datele sunt publice in mod normal daca trimiti stirea exact in atentia acelei persoane nu ar trebui sa fie o problema – mai ales daca sunt comunicari importante.
E clar ca atunci cand vorbim despre relevanta bazelor de date cu jurnalisti cumparate, s-ar putea sa fim pe gheata subtire. Nu stim clar cum au ajuns datele lor de contact acolo, daca si-au dat sau nu acordul de a aparea pe lista etc. Sunt de acord de asemenea ca nu e ok sa trimiti materiale “la gramada”; dar e o solutie ca tu, ca jurnalist, sa postezi adresele oamenilor de PR care te-au deranjat pe blog? Oare nu dovedesti astfel ca esti la fel ca si cei ce ti-au gresit?
Foarte bine subliniat, Oana – multumesc frumos si pentru aceasta perspectiva.
E posibil ca lista sa nu fie completa – aceste adrese fiind in fapt cele de la care a primit autorul foarte-foarte multe emailuri care nu il priveau.
Pe de alta parte ajungem si intr-o alta zona: trimitem si redactorului sef stirile – odata cu expeditia catre redactorul de rubrica stiut fiind ca decizia finala ii apartine redactorului sef? Putem merge pe principiul: daca redactorului de rubrica i se pare nesemnificativ si redactorul sef considera ca informatia este relevanta si ii recomanda sa o publice? Daca nu as fi trimis si la redactorul sef nu ar avea de unde afla, nu?
Iata asadar alte intrebari la care trebuie sa gasim raspunsul si vom avea proceduri si mai reusite. Si poate in discutie se implica si jurnalisti.
Excellent post. I was checking continuously this blog and I am impressed! Extremely useful info specially the last part I care for such information much. I was seeking this particular information for a very long time. Thank you and best of luck.
This web site can be a stroll-by for all of the information you wished about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and also you’ll undoubtedly uncover it.
As I web-site possessor I believe the content matter here is rattling wonderful , appreciate it for your efforts. You should keep it up forever! Best of luck.
5 Cheap Lululemon VLwD Lululemon Official Site RShF Lululemon Yoga Pants RSsS Coach Factory Outlet GReW Coach USA FSsN Coach Outlet Online GLeD Michael Kors Outlet FJhW Cheap Michael Kors DLdD Michael Kors Sale RSxF Michael Kors Factory Outlet FGhF Lululemon Yoga Pants VEhN Lululemon Yoga Pants DGeW Lululemon Yoga Pants RSxS Michael Kors Purses ROeN Michael Kors Outlet DKhZ Michael Kors Outlet FEdE Michael Kors Purses FLeZ Michael Kors Outlet Online DKdW Louis Vuitton Outlet DJhF Louis Vuitton Purses FEeF Louis Vuitton Outlet DReG Louis Vuitton Purses RGrE Foamposites For Sale FJeF Lebron James Shoes GRwN Foamposites ROwF Lebron 11 For Sale VLsE Louis Vuitton Handbags TdX louis vuitton luggage TuX Louis Vuitton Speedy RsE Louis Vuitton Handbags Xwo