Contra-programare sau ce se mai intampla in media

Descoperi la un moment dat o emisiune. Se difuzeaza in fiecare zi (luni-joi) de la ora 23 pe un anumit post. Emisiunea este reluata a doua zi aproape de pranz.

Dupa o anumita perioada afli intr-o seara ca a fost ultima editie in acest format – prezentatorul specifica acest lucru in direct, exprimandu-si in acelasi timp dorinta si speranta ca programul sa continue la un moment dat pe alt post de televiziune.

Emisiunea avea audienta in randul celor interesati. Multi au fost cei ce au dorit ca emisiunea sa continue. O perioada postul in cauza a gasit de aceasta data o prezentatoare si un soi de invitat permanent care au “preluat stafeta”- fara a putea pastra insa numele emisiunii. Teme asemanatoare, invitati diferiti (doar cativa din cei ai prezentatorului), un alt stil, alt mod de a discuta si pune problema. Unii au renuntat sa se mai uite.

Vremea trece si se ajunge la momentul in care un alt post de televiziune anunta emisiunea (cu numele initial si prezentatorul initial). Lumea o redescopera din nou. De aceasta data emisiunea este difuzata vinerea de la ora 8. Asadar o singura zi pe saptamana. Cei de la care plecase prezentatorul fac o miscare…. si ajung si ei sa emita… in acelasi timp.

Contra-programarea este un procedeu cunoscut in media si care evident ca in anumite momente poate aduce mari succese (de audienta) unor posturi de televiziune. Alteori poate fi mai putin profitabil.

La modul teoretic vorbind (pentru ca nu stiu cati v-ati dat seama despre ce prezentator si emisiune este vorba) voi ce ati urmari: prezentatorul initial si emisiunea lui – sau pe ceilalti? Cum vi se pare strategia postului de la care prezentatorul a plecat (dupa cum a marturisit in urma unei discutii cu directorul si a constatarii ca viziunile nu coincideau)? Aveti date in media de alte asemenea cazuri si de audiente inregistrate?

Share

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge