Imagine, PR, studenti si furt
|Mi-am inceput in mod ciudat acest an. Teoretic de bine. Din punct de vedere financiar cu datorii ale altora catre mine (in parte achitate deja acum). Din punct de vedere profesional ok, cu noua versiune a PRwave Directory up and running – despre directory insa cu alta ocazie 🙂
Si tot profesional si nu numai cu o mare dezamagire: anul a inceput cu un furt – nu ii pot spune altfel decat pe nume. Un grup de studenti ieseni la PR au facut un eveniment pentru care au furat numele PRwave si l-au asociat cu publicitatea! O incoerenta completa si mai ales o lipsa de minime cunostinte in materie de PR si nu numai. S-a comentat despre acel eveniment pe unele site-uri locale. Nu m-am implicat in discutii – le-am urmarit insa cu atentie. Le multumesc si celor ce mi-au trimis emailuri semnalandu-mi plagiatul. Eu nu ii voi mentiona aici pe studenti sau al lor eveniment – chiar nu merita sa le fac reclama.
Acum 2 zile Corina Gonteanu a scris pe PRwave Blog un material extrem de interesant Despre Respect. Pe scurt – tinerii nu au minime cunostinte in PR – din moment ce nu cerceteaza daca un nume pe care vor sa il utilizeze nu e cumva luat. Si mai sunt multe alte aspecte.
Inteleg ca atunci cand esti student te afli la inceput de drum si sunt inerente unele greseli. E firesc – nu ne nastem invatati. Cand vorbim insa de o asociatie care probabil are girul multora se presupune insa ca nu “scapa” atat de multe si mai ales relevante etape, pentru ca pana la urma unul dintre primele lucruri pe care le afli cand studiezi relatiile publice si comunicarea este acela ca nu se face nimic fara cercetare: nici campanie, nici strategie, nici eveniment, nimic. E pacat ca elementele de baza nu se cunosc si sper sincer ca timpul sa treaca aducandu-le cat mai multa intelepciune acestor tineri astfel incat zelul de altfel admirabil sa fie mult mai bine pus in practica pe viitor. Si sper de asemenea ca acesti tineri sa invete inca o lectie importanta: asumarea responsabilitatii pentru fapte: li s-a atras atentia de mai multi ca PRwave exista si de ceva ani buni, insa nici pana acum nu au trimis macar un email in care sa isi prezinte scuzele pentru asocierea negativa pe care au adus-o PRwave. Nu ar rezolva nimic un email – dar as fi apreciat gestul – sa aflu de la ei nu de la altii – daca tot au gresit. Acum nu mai are niciun sens oricum.
Morala? Daca doriti patalama cum ca sunteti PR-isti… macar incercati sa nu va dati si in stamba. Orice meserie ati imbratisa trebuie sa incercati sa fiti profesionisti – altfel cei care vor suferi veti fi tot voi insa ii veti afecta si pe cei din jur.
Anul acesta intentionez sa lansez o noua rubrica pe PRwave – va fi interesanta si ii va aduce in prim-plan pe studentii la PR si comunicare. Doream ca rubrica sa reuneasca tineri din toate centrele universitare – sau din cat mai multe posibil. Acum stiu cu siguranta ca voi ocoli Iasi-ul – si ma doare sa spun asta daca ne gandim cate personalitati marcante ale culturii noastre vin din Iasi si de asemenea si cati oameni de PR si nu numai.
sincer sa fiu nu ma mai mira absolut nimic in ziua de azi. iar daca esti student la pr nu imi spune ca nu ai auzit de prwave… sau alte firme de pr… ceva in spune ca au luat numele intentionat… acum nu stiu daca tu il ai inregistrat la osim numele, dar ai putea sa ii dai in judecata pentru chestia asta… oricum rusine lor pentru ce au facut…
Trebuie atentionati sa nu mai repete experienta. Daca este marca, trebuie inregistrata repede la OSIM, daca este firma inregistrata la Registrul Comertului, trebuie sa-i somezi sa nu se foloseasca de acest nume, ca ii actionezi in judecata si le ceri daune. Vorba nu se coase la dosar, dar adresa oficiala e buna, oricand. Iti doresc succes.
Sincer regret cele intamplate, si intradevar studentii au gresit mult fata de PRWAVE furandu-i numele, dar pentru ce sa sufere si alti ieseni din aceasta cauza. Eu cred ca toata lumea are sanse egale pentru absolut orice in lumea asta, si nu cred ca e corect fata de alti locuitori ai acestui centru universitar important, sa fie ocoliti de oportunitati, din cauza unor copii care nu au gandit destul de matur…Va inteleg amaraciunea si resentimentele dar un adevarat om de PR nu ar lasa sentimentele personale sa-i afecteze viata profesionala.
Asa ca va rog sa va mai ganditi, sa lasati sa treca o perioada de timp si sa priviti altfel lucrurile poate reusiti sa va reconsiderati decizia dupa ce veti trece peste nemultumiri…
Semnat: Un locuitor al Iasiului, interesat si pasionat de domeniul PR cu adevarat…
Daca sunteti din Iasi atunci stiti mai bine: de aceasta activitate s-a stiut la orice nivel? – apropo de concept, de nume furat si asa mai departe? Evenimentul sa nu uitam ca s-a numit PR Wave un nou val in publicitate – ceea ce inseamna o confuzie crasa intre termeni. Daca si cadrele didactice au stiut de eveniment – sau alti studenti care stiau de PRwave au aflat si nu le-au spus nimic…
Cum pot oare sa stiu daca cei ce ar fi implicati in partea legata de PRwave nu sunt cei ce au participat la eveniment? Stiu ca la mine in facultate studentii din asociatii faceau evenimente cu consultari si cu mult studiu inainte – asa s-a ajuns la Olimpiadele Comunicarii – da, din facultatea de comunicare din Bucuresti a pornit ceva acum independent si accesibil oricui.
Cand noua rubrica va fi lansata veti afla amanunte pe acest blog. Nu las sentimente personale sa imi intunece judecata profesionala. Asa cum am mentionat e PRIMA OARA cand vorbesc despre acest eveniment. AM incercat sa il ignor si sa nu consider ca e reprezentativ. Am asteptat un semn – repet macar scuze – din partea lor. AM inteles din declaratiile de pe site-ul unde a aparut despre eveniment ca a fost un nume utilizat exclusiv pentru acest eveniment. Sper sa nu aiba o continuare altfel si eu va trebui poate sa trec la masurle drastice amintite deja.
Am spus de asemenea ca e pacat ca multi sufera din cauza celor putini. SI eu am de suferit in activitate datorita unor asa-zisi PR-i care nu stiu ce inseamna relatiile publice – insa ii dezamagesc pe clienti. Am asteptat si masura de a nu-i contacta in prima instanta pe cei din Iasi este venita din unghi profesional vorbind – pentru ca incurajez calitatea, creativitatea, ii sprijin pe tineri – PRwave e partener media la o sumedenie de evenimente alte tinerilor din PR si nu numai – nu insa si lipsa de profesionalism, de minime cunostinte si in ultima instanta bun simt. Pentru ca in final, legat de marca – in subsolul paginii PRwave sunt facute precizarile necesare.
Asa cum spuneam daca se gaseste o modalitate astfel incat nimeni dintre cei ce nu i-a criticat, nu a fost implicat in acest eveniment si a stiut de eveniment si nu a luat nicio masura pana acum nu va fi implicat in noua rubrica, Iasi-ul va avea portile deschise. Inca o data spun ca ma doare sa spun asta – dar nu sunt acolo si nu stiu si nici nu vreau sa fac pe politistul. Iasi-ul a fost si este un mare centru cultural si nu numai – inclusiv un oras de seama si placut al Romaniei. Am si prieteni in Iasi. O sa ma gandesc la o solutie ca macar o data cei nevinovati sa nu sufere, sper sa si fie una viabila.
Insa situatia – imprumutarea numelui (ca sa fiu diplomata), lipsa reactiei in situatie de criza si nu numai, lipsa bazelor in PR insa mentionarea sus si tare (si mentinerea pe pozitiile demonstrate a fi gresite) ca sunt foarte buni specialisti (fara verificari – stiu sigur ca lumea a auzit de Google – si stiu si cat de relevant e PRwave.ro in Google 🙂 ) nu trebuie incurajat.
Stiu de asemenea ca sunt multi cei ce viziteaza PRwave in Iasi – site-ul si blogurile sale – si evident ca imi doresc sa ramana aproape si sa dezvoltam frumos proiectul poate chiar impreuna. Atunci insa cand se intampla astfel de situatii trebuie tras un semnal de alarma – si aici cred ca puteti fi de acord cu mine. Si daca vorbim de sanse egale si ei au avut sansa sa repare sau macar sa isi pastreze onoarea.
Asa cums puneam: o sa amintesc noua rubrica si al sau concept aici pe site – cand o voi lansa. Va invit asadar sa il vizitati cat mai des si atunci sa incercam sa gasim – poate impreuna – solutii pentru ca acei studenti ieseni care fac cinste PR-ului (nu am spus niciodata ca nu ar fi, dupa cum daca vorbim despre imagologie in Romania, baza in orasul dumneavoastra) sa poata aparea pe site.
Greenfield are dreptate in totalitate.
Avand mai multa experienta, de ce nu ai luat legatura cu ei? S-ar fi lamurit lucrurile. Macar partial. Indiferenta e o complicitate, nu crezi?
Am incredere ca TU vei face primul pas, pentru ca e important pentru tine sa lamuresti lucrurile. Altfel nu ai fi scris postul asta 😉
Astept cu sperante de mai bine vesti pozitive. PR se inrudeste cu Comunicarea, nu?
Date de contact nu am gasit 🙂
Nu, eu de exemplu nu am auzit decat de pe blogul dvs. si pe internet stau toata ziua! 🙂 Acesti studenti si-au facut multa publicitate doar in presa locala, care se pare ca nu e atat de bine informata…caci atfel sa-r fi gasit cineva care sa le fi atras atentia… Parerea mea sincera dupa ce am cautat date si informatii despre eveniment, este ca intradevar sunt niste studenti superficiali, la fel si cei care au organizat evenimentul, pentru ca nu s-au obosit sa se documenteze in legatura cu numele evenimentului, cred ca l-au auzit undeva au presupus ca e “din afara” nu din Romania si au spus ca oricum nu-l verifica nimeni… Dupa cum spuneam undeva…delasarea este impardonabila, iar lipsa de documentare in aceasta meserie e sinucigasa…In concluzie se pare ca nu a fost un eveniment perceput ca organizat de profesionisti, si cred ca avut rasunet doar in randurile studentimii.. nu cred ca oameni recunoscuti de PR din Iasi sa fi participat.. altfel ar fi fost trecute nume sonore in articolasele care anuntau evenimentul – care, cica, de fapt era un examen… ma rog…Dupa cum spuneam, parerea mea e ca a fost un eveniment destul de ieftin si obscur…
Daca doriti, va pot da cateva nume a persoanelor implicate in organizarea, evenimentului. Adresa oficiala o puteti face catre Facultate de Filosofie sectia de Comunicare Sociala si Relatii Publice… Profesorul la a a carei disciplina se dadea examenul se numeste dupa cum a aparut in Ziarul Ziua de Iasi Ciprian Cobzariu, iar organizatori sunt Sorin Popliuc si Andreea Grigoras. Numele sunt luate strict din presa respectiv Ziarul de Iasi si Ziarul Ziua.. alte surse de informare sincer nu am. .. momentan.
@ greenfield
OSIM – Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci nu se sesiseaza din oficul. Este doar o baza de date acretidata pentru (si doar pentru) Romania pentru inventii si marci.
Odata inregistrata marca acolo, cei indreptatiti pot da in judecata pe cei care le folosesc marca si / sau sloganul. In general, din cauza noutatii noutiunilor si a sistemului legislativ, actionarea in judecata este un proces de durata, foarte costisitor.
Nu cred ca bunul simt ar trebui substituit parului. Insa pe de alta parte ce alternative mai avem in ziua de astazi?
@lucille
Nu cred ca trebuie sa generalizam la nivel de Iasi. Vorbim numai de niste studenti din Facultatea de Relatii Publice din acel oras care au furat o marca. Atat! Acesti studenti, ca sa mai poata avea dreptul la oportunitati in viitor, trebuie sa isi repare gresala.
In aceeasi ordine de idei, am un amic care a atins tangential (in niciun caz total) o marca de renume la nivel mondial prin crearea unui website cu nume asemenator.
La intrebarea mea “Ce faci ma daca te dau astia in judecata?”, mi-a raspuns simplu: “Ce pot aia ma sa imi faca?”.
Stiu mai multe cazuri asemenatoare. Intotdeauna hotii erau pusi pe harta. Si cand exista persoane ca tine care le tin partea, ei vor deveni si mai sementi. Si vor continua sa faca la fel.
Buna ziua,
As vrea sa incep interventia mea spunandu-va ca am descoperit blogul Dvs. intamplator acum cateva saptamani cautand pe google.ro forma exacta a unui dicton (adevarul de multe ori pare ireal si cu siguranta cateodata de necrezut) si poate nu as fi facut acest demers (de a va scrie) daca nu mi-as fi propus ca in aceasta minunata zi, sa raman acasa… pt a invata; as fi urmarit in continuare (de la distanta) cu mare interes “post-urile” dvs pt. ca sunt in asentimentul meu… Va inteleg pt. ca ce vi s-a intamplat Dvs. mi s-a intamplat si mie (apropo de imagine, PR, studenti si furt) dar la un nivel mult, mult mai mic. Urmez cu placere cursurile de Relatii publice din cadrul Academiei de afaceri si de cele mai multe ori dupa ce imi expun temele imi regasesc ideile in lucrarile colegelor, postate ulterior, dar cel mai flagrant mi s-a parut la tema 7 cand in aceasta dimineata, am descoperit un rezumat al lucrari mele … poate e doar in imaginatia mea dar am ramas cu un gust amar…
Va doresc o zi frumoasa!
Pentru ACSPOT– Uita-te bine si citeste mesajul mesajul meu de 10 ori!!! Unde vezi tu ca le iau partea!!!! Tocmai ca m-am documentat in acest scop sa vad pana unde s-a ajuns, daca au facut-o intentionat sau in necunostinta de cauza!! Eu cred ca nu au folosit numele marcii intentionat ca sa-l poata utiliza ca si imagine, insa nu au nici o scuza pt faptul ca nu s-au documentat….Cat despre luat atitudine, eu am putut sa fac rost de niste nume direct implicate.. altcineva este indreptatit si imputernicit sa ia atitudine pe cale legala…
Multumesc frumos tuturor pentru comentarii. Viata va merge cu siguranta mai departe si sper ca acest episod sa fie unul care sa ii puna pe ganduri pe cei implicati la Iasi – mai ales ca Lucille spune ca au fost si profesori (multumesc pentru datele de contact – desi nu cred ca ii vor contacta – oficial asociatia fiind organizatoare).
Stimate K.G. e pacat intr-adevar cand se fura – orice, la orice nivel. La curs putem vorbi despre situatia de acolo – oricum o sa intru si eu astazi sau maine si voi verifica.
Cineva mi-a spus zilele acestea ca ar trebui sa fiu mandra ca numele a fost luat – chiar daca cu asociere nepotrivita – e o confirmare ca este bine ales. Incerc sa nu pun la suflet situatia. In Portugalia exista o firma PRwave, la fel o alta in Suedia 🙂 – de dinaintea mea si tot in domeniu si ma bucura ca sunt si ca in lume mai sunt initiative interesante ce poarta numele de PRwave si ma voi gandi la ele.
Si dovada ca privim spre viitor – postul de astazi 🙂
Pentru ASPOT – imi pare foarte rau ca nu ai citit cu atentie ceea ce am scris… Ar trebui sa mai citesti odata, si sa-mi specifici, unde anume ti se pare ca le iau partea acestor studenti care fac de ras orasul meu?!! Nici nu cititi cu atentie comentariul unui om care pur si simplu a intervenit din dorinta de a incerca sa gaseasca o explicatie a lucrurilor rele ce s-au intamplat in orasul in care locuieste, pentru ca imi este foarte greu sa cred ca cineva cu buna stiinta fura un nume… cunoscut in domeniul in care activeaza sau va activa.. Ori este lipsa de informare… ori chiar sunt niste infractori acesti studenti…..Din cate am cercetat eu in presa locala, ( si credeti-ma ca am cautat si citit destule articole din presa , tocmai din dorinta de afla adevarul), nu pare a fi o asociere intentionata.. dar sunt foarte multe comentarii pe multe bloguri care le aduce in atentie acest fapt si ar trebui sa isi ceare scuze ca au utilizat numele PR wave abuziv… Atat am avut de spus! De aici si pana la faptul ca le tin partea unor presupusi hoti,… e cale lunga ACSPOT!!!
@ Lucille
Incep prin a-mi cere scuze pentru superficialitatea cu care am citit toate comentariile, implicit comentariul tau Lucille.
Intr-adevar, nu le-ai tinut partea.
@ Loredana
Tinerii studenti sunt “infractori” numai daca continua sa foloseasca numele / marca PR Wave dupa ce li se aduce la cunostiinta de existenta acestui nume /amarca in Romania.
Cred ca ii putem judeca numai daca sunt contactati. A le urmari poznele si apoi a-i acuza nu e corect. Asa ca trebuie sa facem o alegere: ori nu ii contactam, insa nici nu le batem obrazul, ori le atragem atentia si apoi vedem ce fac.
@acspot, eu vroiam sa o atentionez pe Loredana sa-si inregistreze brandul la OSIM, pentru ca daca nu a facut-o pana acum, e bine sa o faca repede. Costa cam scump, dar trebuie. Daca e denumire de firma, conteaza inregistrarea de la Registrul Comertului.
Ati vazut ce s-a intamplat cu brandul Politehnica Timisoara? Sau, tot din fotbal, cu Divizia A?
Straini de sport au inregistrat marcile la OSIM si acum totul e doar amintire.
Buna, tuturor celor care s-au implicat in acest discutii!Voiam sa mentionez cateva lucruri:
– din cate stiu eu organizatorii evenimentului au fost doar cei mentionati in presa, restul studentilor care si-au materializat examenul in cadrul evenimentului discutat nu au stiut de denumirea acestuia decat in momentul in care aparusera deja afisele, banner-ele si restul articolelor din presa locala. Faptul ca trei persoane nu au tinut cont de imaginea binecunoscuta a site-ului PRwave nu ii invinuieste si pe ceilalti studenti de “furt” si de nestiinta in acest domeniu. Sincera sa fiu am ramas total surprinsa cand am vazut denumirea evenimentului, impreuna cu alti colegi, dar am mizat pe faptul ca ori au facut un “acord” cu directorul site-ului ori chiar nu erau in cunostinta de cauza. Deja un semnal de alarma ar fi fost tras mult prea tarziu, promovarea evenimentului deja incepuse…
– toti stim ca publicitatea e parte constitutiva a multor campanii de Relatii Publice la fel si afisajul si aplicarea unor strategii de promovare. Astfel, tocmai a doua parte a denumirii evenimentului “un nou val de publicitate” puncteaza “ramura” PR pe care s-a axat examenul si anume- Elaborarea produselor de Relatii Publice si un spot video ESTE un produs al Relatiilor Publice.
Tot ce mai pot eu adauga este ca imi pare sincer rau de anvergura luata de acest “examen” si consecintele nefaste asupra tuturor studentilor ieseni de la Comunicare si Relatii Publice din cauza neglijentei si neatentiei ,de fapt, a unui numar infim si nereprezentativ de studenti…Presupun ca aceasta situatie nu ar propulsa decat o intrebare specifica PR-ului: “Cum ar trebui sa procedeze studentii ieseni de la Comunicare intr-o atare situatie pentru refacerea imaginii sectiei?”
buna,hello hi …. sunt o studenta de la Comunicare din iasi care a participat cu un proiect in cadrul evenimentului,prea mult discutatului eveniment… mi se pare putin cam mult “eveniment ieftin” pentru ca obscur a fost ..a fost ceva local.. intradevar aveti informatii corecte a fost un examen .. bine zis … nu s a mediatizat foarte mult ..noi stiam cei care urmam sa primim note pe proiectele prezentate…vad ca nimeni nu a facut-o pana acum sa-si ceara intr-un oarecare fel scuze pentru ca intradevar PRwave nu a fost ceva ce au nascocit persoanele care au organizat care vor primi si ele o nota pe chestia asta ..si atunci ma gandesc ca acest lucru se va reflecta oarecum in nota lor .. asa ca oficial in numele anului,ne cerem scuze pentru ca nu a fost o chestie cu prea multa etica ..despre care am invatat ca este importanta..dar deja de actionat in instanta impotriva unor studenti ..cu tot respectul mi se pare putin cam mult ..nu ca nu ar fi indreptatita actiunea ..dar totusi e o chestie puerila daca mai pot folosi acest termen in facultate fiind.inca odata scuzele de rigoare si suntem studenti FITI BLANZI CU NOI :d;;)
Vad ca sosesc pareri ale studentilor ce au luat parte la acest examen si ma bucura. Mai incolo vorbim despre diferenta completa PR-Publicitate – insa nu pot intelege un lulcru: Un examen local, gandit ca un eveniment de impact promovat cu parteneri media si aparut cu macheta chiar in Cotidianul de Bucuresti???? Si evenimentul a fost obscur? Nu i-am actionat in judecata, insa a fi tanar nu este o scuza atunci cand asa cum s-a aratat mai sus iti lipsesc elementele de baza (cercetare, ce inseamna PR si ce nu etc.). Cum poate insa un examen gandit a fi ceva local sa fie promovat totusi atat pe sit-euri locale, in media de acolo cat si la nivel national? De ce impactul si marea promovare se incearca acum a fi diminuate? Realitatea – si machetele in presa nationala raman – iar aici cred ca oricine isi da seama de impact si de potentialele cunostinte.
Imi pare rau ca am intervenit vreodata pe acest blog… Exista acea vorba straveche si inteleapta ca “daca taceam filozof ramaneam”…. Eu mi-am spus doar parerea, si ceea ce am reusit sa aflu in legatura cu evenimentul… nefiind implicata direct si necunoscand pe vreunul dintre studentii de la facultatea de Relatii Publice. Eu doar am cautat sa aflu adevarul din afara… Doar nu trebuia EU sa-i sun, sa-i caut pe studentii implicati si sa-i trag la raspundere? In calitate de CE? Cine sunt eu sa rezolv treburile altora?! Repet, doar mi-am spus parerea si am incercat sa aflu adevarul… pentru ca ma doare ca niste ieseni au facut de ras numele Iasiului. NU AM INCERCAT SA DIMINUEZ NIMIC SI NU AM INCERCAT SA IAU APARAREA NIMANUI!!! Doar am cautat informatii in presa si atat… iar in presa evenimentul nu avut un asa de mare impact din punctul meu de vedere. Am mai precizat odata, ca absolut intamplator am aflat despre eveniment de pe blogul acesta. Parerea mea sincera este ca resentimentele dvs. sunt mult prea puternice si incercati sa cautati vinovati peste tot… de parca toata lumea ar fi fost complicea lor… si toti vor sa le ia apararea… eu va inteleg si stiu ca aveti dreptate, ca sunteti victima unui furt, doar de aceea am si intervenit, din dorinta de-a va ajuta sa aflati adevarul… dar in nici un caz nu am vrut sa musamalizez ceva… Dar asta e, de multe ori cand am intins o mana de ajutor tot eu am sfarsit cu imaginea sifonata… dar cred ca de data asta m-am invatat minte… Cu multa amaraciune mai am doar o singur fraza de completat… Acum cand am aflat adevarul… RECUNOSC ca mi-e rusine ca sunt ieseanca…..
@Lucille Buna ziua, mesajul meu de astazi nu va era in niciun caz adresat. Dumneavoastra va multumesc pentru precizarile care au adus o umbra de lumina despre evenbimentul – despre care online a fost o macheta postata pe site-uri reprezentative ale Iasi-ului – pe care banui ca le stiti – iar in capitala machete cel putin intr-unul dintre ziarele partenere – Cotidianul.
Mesajul apropo de ideea ca evenimentul nu a fost nici pe departe atat de mic – sau nu s-a dorit a fi – era adresat celei mai recente persoane implicate in comentariu. Le multumesc tuturor celor care si-au exprimat parerea aici. Si in niciun caz nu imi doresc ca aceia care au incercat sa ajute sa aiba de suferit sau sa fie nedreptatiti – asa cum am mentionat si intr-un raspuns anterior.
Sa inteleg ca de fapt a fost mai mare promovarea decat evenimentul? Ideea este ca nu pot intelege de ce realizarea unui spot video e o activitate de PR cand asta e de publicitate. Probabil insa ca la Iasi exista profesori cu pareri diferite – nu le cunosc asa ca nu le pot combate cu argumente si nici nu stiu in ce context au fost spuse toate acestea – pot doar recomanda tuturor celor interesati lucrarile celor ce au pus bazele PR-ului pentru mai multe informatii despre relatii publice.
Legat de acest eveniment recunosc ca a fost o surpriza sa aflu ca de fapt era un examen – promovat atat de aprins, inclusiv repet in media nationale – de aici de fapt a fost si ideea de a scrie pe tema. Pana nu am vazut ca a depasit nivelul local nu am intervenit. Cand multi au venit si mi-au aratat macheta in Cotidianul, deja lucrurile luasera o amploare pe care cel putin asa cei din Iasi au aflat-o.
Imaginea dumneavoastra nu este deloc sifonata. Asa cum am spus si in insemnare: sper doar ca toate lucrurile mentionate sa se constituie intr-un semnal de alarma pentru cei implicati dar care nu au facut lucrurile cu meticulozitate – pana la urma le poate servi drept exemplu pentru viitor. De aici si ideea de a sublinia ca in niciun caz evenimentul nu a fost doar ceva mic si local – cel putin la nivel de vizibilitate a avut o acoperire insemnata.
Ma bucur ca macar toata aceasta tevatura a dus la un lucru bun … Studentii direct implicati au inceput sa reactioneze si sa-si ceara scuze…!!! Deci pana la urma eforturile mele si ale altora de a le lasa mesaje pe bloguri… pentru a lua legatura cu dvs, pe site-ul dvs, au avut rezultat!!! 🙂
‘anul a inceput cu un furt – nu ii pot spune altfel decat pe nume. Un grup de studenti ieseni la PR au facut un eveniment pentru care au furat numele PRwave si l-au asociat cu publicitatea!’
Sunt unul din studentii mult evocatului an 3 al Facultatii de FILOSOFIE / Comunicare Sociala si Relatii Publice Iasi si, desi nu am fost implicata in acest eveniment absolut deloc, ma simt datoare sa raspund in numele colegilor mei de an, din solidaritate cu ei si din respect pentru cei ce au avut de suferit.
Doresc sa imi cer scuze in numele colegilor mei inca odata(au facut-o si altii inaintea mea) si sa va asigur ca folosirea numelui PRwave a fost doar o greseala de strategie si nu un act rau intentionat. Da, stiu, de neiertat pentru studentii anului (terminal) 3 sa faca o asemenea eroare de “cercetare” (cum chiar dvs o numiti) si o asa confuzie prin folosirea in aceeasi fraza a doi termeni distincti – PR si Publicitate.
DAR…
Cum gasiti atitudinea dvs fata de acest incident? Este ea corecta? Nu credeti ca un profesionist ar trebui sa “cerceteze” inainte sa acuze? Nu stiti ca toti acuzatii beneficiaza de prezumtia de nevinovatie? Ati sustinut din start ca acesta este un FURT si cand cineva v-a sugerat sa luati legatura cu cei implicati v-ati scuzat simplu: ‘Date de contact nu am gasit.’
Mai mult, ati incercat imediat sa generalizati: ‘Doream ca rubrica sa reuneasca tineri din toate centrele universitare – sau din cat mai multe posibil. Acum stiu cu siguranta ca voi ocoli Iasi-ul(…).’
Stiti ca o asemenea declaratie, a unei persoane cu influenta in breasla, cum inteleg ca sunteti, poate schimba perceptia asupra acestei Universitati si a intregului colectiv angajat in procesul de educatie. Prin discutiile de pe acest Blog au fost afectate imaginea studentilor din anul 3 dar si a studentilor in general (de la UAIC), a profesorilor si chiar a presei Iesene. Vi se pare aceasta o atitudine responsabila? Sa aruncam cu acuze in toti si toate inainte de a ne fi documentat? Iar daca raspunsul va fi: eu nu am acuzat pe nimeni, va voi spune ca sunteti responsabila de ceea ce se scrie pe Blog-ul dvs exact in aceeasi masura in care sunt responsabili studentii anului 3 si in cele din urma Universitatea de utilizarea acestui nume fara acord.
Aceasta problema s-ar fi putut rezolva profesionist…asa cum ne place tutror sa clamam ca suntem.
Managementul conflictelor. Responsabilitate. Comunicare…
Mult succes va doresc si va indemn mai curand la formarea unui grup de discutii care sa trateze, in mod deosebit, erorile de acest gen decat la incrancenarea in jocul steril al scuzelor si acuzelor.
Buna ziua, am spus inca din insemnare ca Iasi-ul are multi reprezentanti de seama. Studentii insa sustin in continuare ca a face un spot video e activitate de PR si ca asta au invatat la curs. Nu ii contrazic, nu stiu contextul in care s-a facut afirmatia (sper doar ca totusi PR-ul nu a ajuns sa fie confundat la nivel inalt cu publicitatea).
Spuneti ca acuz intreaga breasla de PR (sa nu exageram spunand ca am acuzat presa ieseana – am zis eu asa ceva?????, pe profesori – din nou, am zis asa ceva??? – nici macar nu am spus ca daca le spun studentilor ca a face un spot video e activitate de PR gresesc, intrucat nu stiu in ce situatii s-a facut aceasta afirmatie ajunsa la mine mediat, sau universitatea – am spus eu ceva legat de Universitate?) Am spus doar ca nestiind cine a facut evenimentul – sa imi fie cu iertare, dar nicaieri nu scria in machete ca e un examen la profesorul x – peste tot era promovat evenimentul in sine! atentie pentru un examen nu cred ca ii invata profesorii pe elevi sa faca parteneriate nationale, atentie din nou nu cred ca profesorii nu le-ar sugera elevilor – apropo de conflicte si crize – cum ar trebui sa actioneze intr-o astfel de situatie din nou atentie va rog: pe inoras.ro si din ce vad si in alte locuri sunt comentarii – ale altora – de dinainte de eveniment in care li s-a atras atentia ca numele e furat – oare chiar nu au citit nici studentii acele lucrari recomandate mie acum?
Nu va grabiti nici dumenavoastra va rog sa generalizati. Nu cred ca ati zarit cumva pe aici scuze oficiale ale unui reprezentant al asociatiei. Nu cred ca s-a lamurit cum e cu PR-ul si publicitatea (de fapt asta fiind si mai rau, asocierea PRwave-ului cu publicitatea in conditiile in care pe piata exista IQAds apropo de publicitate si tot asa). Inainte de a imi reprosa ceva cititi va rog insemnarea Corinei Gonteanu de pe blogul PRwave – recomandata in insemnare si de asemenea mai degraba – daca sunteti din Iasi – oras frumos de altfel unde am spus ca isi au originea mari nume ale culturii si nu numai, inclusiv PR, si unde am prieteni si amici – si mai ales de la Facultatea de PR de acolo (sau sectie) ar trebui ca lor sa li se predea niste lectii despre elemente de baza: ce sunt relatiile publice si ce nu, cum se organizeaza un eveniment, cum se gaseste un concept, cand ne avantam in parteneriatele media si cat de multa acoperire dorim acolo si multe altele.
In sfarsit, atentie insa… nu am cautat scuze – cand am scris postul vremea in care venirea lor ar fi fost buna trecuse de mult – am tras un semnal de alarma, am semnalat o situatie reala, de netagaduit. Nu cred ca vorbim despre incrancenare – mai ales daca urmariti cu atentie schimburile de replici – inclusiv cu Lucille care a facut putina lumina in eveniment (clarificand de fapt ce era evenimentul). Nu am fost incrancenata insa cand am intrebat de ce se considera ca a fi tanar e o scuza pentru orice si nici cand am spus ca nu inteleg de ce in loc sa se recunoasca mediatizarea nationala incearca sa se minimizeze evenimentul – din moment ce in ziarele din Iasi am vazut articole despre ce eveniment de succes, important etc. a fost evenimentul si nicio clipa mentionat ca ar fi fost un examen. Sunt 2 perspective complet diferite, nu stiu in final unde este adevarul. I-am spus insa lui Lucille ca atunci cand noua rubrica va fi lansata voi incerca sa gasesc solutii astfel incat sa nu sufere cei ce nu au nicio vina in aceasta situatie (din nou lucru evident la citirea comentariilor de mai sus).
Ideea unui grup de discutii este interesanta – in masura in care v-ar interesa am putea crea o categorie pe Forumul PRwave – si sa dezbatem acolo pe larg situatii ipotetice sau reale.
Cred ca aceasta discutie poate fi considerata a fi incheiata – incercand sa privim spre viitor – dupa cum deja am mentionat si intr-un alt comentariu si in speranta ca s-a invatat de multi tineri o lectie din aceasta intamplare si de asemenea ca denumirea va fi utilizata – asa cum se sustinea anterior – exclusiv pentru acest eveniment.
Eu imi cer scuze din nou. De data asta in numele meu, daca am creat impresia ca vreau sa acuz. Nu. Vroiam doar sa atrag atentia ca toata lumea face greseli, inclusiv aici pe Blog au fost afirmatii usor pripite. Si pe alte bloguri, unde s-a mai discutat despre acest subiect.
Dar fiindca stiu ca o asemenea discutie s-ar putea intinde la nesfarsit si ca fiecare tabara ar gasi ceva de spus in favoarea ei si fiindca sunt satula de discutii in contradictoriu care nu duc nicaieri, sunt perfect de acord sa facem un pas inainte si sa incheiem acest subiect. Imi pare insa rau ca nici unul din colegii mei – “acuzatii” – nu a intervenit in discutiile de aici. Ei ar fi fost indreptatiti si chiar datori sa o faca.
Dar hai sa lasam asta. Sa construim ceva.
Sunt de acord sa deschidem o categorie pe acest forum in care sa dezbatem probleme de etica in Relatiile Publice, strategii, studii de caz, ce se face, ce nu se face… Mi-ar placea sa iau parte la asemenea discutii, desi personal nu am nici o experienta concreta in acest domeniu. Ce stiu, stiu din carti 🙂 si din propriile-mi interactiuni sociale.
O seara placuta!
Sa fim constructivi!
Imi pare si mie rau daca cumva nu am inteles ceva foarte bine din mesajul anterior.
Just, discutia poate continua mult si bine – si tot justa observatia cum ca au intervenit in discutii – si le multumesc – persoane din Iasi care au facut lumina sau studenti care au ambitie si vor intr-adevar mai mult pentru ei – lucru de altfel admirabil.
Si ca sa ajungem la o parte constructiva daca vrei poti sa faci primul pas – si pe Forum – la sectiunea Relatii publice o sa creez un subiect de Etica si acolo sa incepem discutii pe aceasta tema- etice la inceput si sper ca din impartasirea unor viziuni si poate a unor experiente sa invatam cat mai multe. Te astept cu drag acolo si poate pornim chiar zilele acestea discutii (fara legatura cu acest caz) si poate vin si altii din Iasi si nu doar Iasi 🙂
De fapt… iata linkul 🙂
http://www.prwave.ro/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=89&func=showcat&catid=20
Scuze ca am raspuns tarziu.
Am intrat pe linkul de aici, am citit putin dar inca nu m-am implicat direct, deoarece ma pregatesc pentru o deplasare. Voi lipsi din tara pentru o perioada scurta, dar sper ca acolo unde voi fi voi avea acces la internet zilnic. Asadar voi deveni activa incepand de poimaine, cand estimez ca voi avea acces la internet.
Mult succes si multumesc de prilejul pe care ni-l oferiti cu deschiderea acestei sectiuni.
Drum bun si succes – si sa ne auzim cu bine!
Nici Dvs. nu inspirati prea multa incredere din moment ce alegeti sa generalizati si sa considerati toti studentii din Iasi la fel. Nu stiu cine s-a ocupat de organizarea acestui eveniment, dar noi am discutat la unele seminarii si mai multi profesori au fost de acord ca era o confuzie, neexplicabila totusi, cel putin pentru mine si cei cu care am discutat, fiindca fiti sigur, la cursurile la care am fost eu se facea foarte clar distinctia. In alta ordine de idei, exista numerosi studenti din Iasi, care nu se limiteaza doar la cursuri si care mai citesc si alte carti si se documenteaza, a-i ignora inseamna o pierdere si pentru Dvs, nu numai pentru ei. Mult succes va doresc!
Un raspuns la tot ce ati scris se afla mai sus – in discutia cu Lucille – pe care va invit sa o urmariti – raspuns legat si de studentii din Iasi care nu au fost implicati in eveniment si care sunt valorosi si au potential in PR.
Buna ziua. Sunt studenta in anul II la jurnalism la UNIBUC si imi caut disperata un stagiu de practica in PR. Am dat zeci de mailuri…si nimic pana acuma. Ceva sugestii? Vreau sa incep de jos, sa invat, sa fac practica, ca sa inteleg mai bine despre ce e vb! Chiar nu se cauta asa ceva? Studentii pt practica? Va multumesc pt ajutor
アイデア上海市慈善基金会ã¨ä¸Šæµ·å¸‚å供基金会ã‹ã‚‰ä¸»å‚¬ã—ã¦ã€ä¸Šæµ·å¸‚慈善教育訓練センターã®ä¸Šæµ·å¸‚婦人園ã€ä¸Šæµ·å¸‚少年シャ山芸術花園(ArtGarden)ã¯å¼•ãå—ã‘ã¦ã€ã®ãŒã§ãã¦å°‘年上海大å¦å…¬å…±èŠ¸è¡“アイデアセンター
グッム長財布 コピー http://www.nakaya.org/products/g-1.html
é¡”æ°ãŒé€£ç¶š3年目支æŒã™ã‚‹å±±æ°´è‡ªç„¶ä¿è·ã‚»ãƒ³ã‚¿ãƒ¼ã‚’æä¾›ã™ã‚‹ã®æ‘æ°‘ãŒé¤Šèœ‚ã™ã‚‹çµŒæ¸ˆã®ã®æŽ¡é›†ã—ã¦æŽ¨é€²ã™ã‚‹å…¬å¹³ãªè²¿æ˜“ã¯å®Ÿè¡Œã—ã¦å¶ç„¶ã«ä¸€è‡´ã—ã¾ã™ã€‚
ルイヴィトン ãƒãƒƒã‚°ã‚¹ãƒ¼ãƒ‘ーコピー http://www.demochi.net/build/
今年科ã®ã®å…¬ç›Šã«èº«ã‚’投ã˜ã‚‹ã‚ˆã†ã«å‘¼ã³ã‹ã‘ã¦ã€ã®ä¿è·ã«ç”Ÿæ¯ã™ã‚‹â€
プラダãƒãƒƒã‚°ã‚³ãƒ”ー http://www.zanmai-web.net/order/p-2.html
アイデア
グッãƒæ¿€å®‰ http://www.labooma.com/master/g-2.html
ã®ãŒã‹ã‚ã„ãã¦ã€è½ã¡ç€ã„ã¦ã„ã‚‹ä¸ã«ã¾ãŸå¤šããªã£ãŸã„ãã¤ã‹
ヴィトンコピー http://www.transposon-jp.com/chant/lv.html
That in fact a pleasant movie stated inside this post Imagine, PR, studenti si furt | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal on the topic of how to write a article, therefore i got clear idea from here.
This web site can be a stroll-by for all of the information you wished about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and also you’ll undoubtedly uncover it.
I would like to point out my passion for your kind-heartedness supporting men who really want guidance on this one matter. Your very own commitment to getting the message around had become extraordinarily beneficial and have in most cases helped women like me to get to their ambitions. Your own invaluable instruction signifies much to me and substantially more to my fellow workers. Many thanks; from all of us.
What a fastidious YouTube video it is! Remarkable, I liked it, and I am sharing this YouTube video with all my colleagues Imagine, PR, studenti si furt | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal.
å¤å£ã€ç§é”ã¯å†åº¦å¤å£ã®æƒ³åƒã™ã‚‹ç¿¼ã‚’é–‹ã„ã¦ã€åœ°çƒã«è¡Œãよã†ã«åŠ±ã¾ã™ã€ã‚ˆã地çƒã‚’å¾…ã¤ã€ã®ã®
スーパーコピーグッムhttp://www.nakaya.org/products/g-1.html
ã®ä¾ç„¶ã¨ã—ã¦çŸ¥æ€§OLã€ã‚¹ã‚«ãƒ¼ãƒˆ+太ã„ベルト:OLã‚’ç›´ã—ã¦ã¨å¹³æ—¥è£…ã£ã¦ã€ã‚ãªãŸã«å¤‰èº«ã—ã¦è¦ªåˆ‡ã§è‡ªç”±ã«ãµã‚‹ã¾ã†ã‚»ã‚¯ã‚·ãƒ¼ãªå¨˜ã«ãªã‚‰ã›ã¾ã™ï¼
スーパーコピーエルメス http://www.proactive.co.jp/mypage/h-1.html
科顔æ°ã‚¢ãƒžã‚¾ãƒ³ã®å¤ãã¦ä¸ç”¨ãªè§’質をå–り除ãã“ã¨ãŒã§ãã‚‹åŒæ™‚ã«ã€æ˜Žã‚‰ã‹ã«æ¯›ç©´ä½¿ã£ãŸå¾Œã«ã€ç‹è‚‰ã¨çš®è†šã¯ãã‚ç´°ã‹ãã¦ã€å¹³ã‚‰ã§æ»‘らã‹ã§ã€æ¸…æ½”ãªè³ªæ„ŸãŒç¾ã‚Œã¾ã™ã€‚
プラダ激安 http://www.zanmai-web.net/order/p-2.html
プラダ ãƒãƒƒã‚°ã‚³ãƒ”ー http://www.yaku.ru/ua/
each time i used to read smaller posts Imagine, PR, studenti si furt | Violeta-Loredana Pascal. Afaceri, imagine, comunicare, relatii publice si personal that also clear their motive, and that is also happening with this paragraph which I am reading at this place.