Rom… cu manea… si reclama la picaturi pentru ochi… sau era iaurt?
|Am mai spus ca se produc modificari diverse in zone diverse.
Ma uitam pe unul dintre blogurile pe care nu am mai intrat de multa vreme si am vazut postata o reclama despre care am vrut mai demult sa scriu, insa m-am oprit atunci. Este vorba despre noua reclama la ciocolata ROM.
In caz ca nu ati vazut-o povestea e destul de simpla: un personaj din reclama desface o ciocolata si se si imagineaza pe un iaht minunat alaturi de o companie placuta acestui personaj, cu un casetofon din care urla… evident… manele. Adica aceasta reclama:
S-a spus de multe ori ca un lucru legat de o marca te poate determina sa achizitionezi acel produs/serviciu. La fel de bine insa te poate determina sa nu cumperi ceva. Sau… sa nu mai cumperi…
Si daca tot suntem la analiza, am vazut ieri la televizor o reclama la picaturile Visine. Ideea era ca statul la calculator duce la probleme ale ochilor care pot fi solutionate de Visine (un nou produs). Cert este insa ca un el – personaj central in reclama – ajungea sa joace box… de unul singur… la birou. Prea semana insa cu reclama la iaurtul Frutissima. Din pacate insa nu am gasit reclama on-line pentru exemplificare.
Da, clar nu voi mai cumpara ciocolata respectiva! Nu inteleg cine e exact in target: fetele al caror model in viata este Monica Columbeanu, doar ca nu spera la atat de mult? Trophy wives?
Plus ca nu inteleg altceva: fata clar nu este prea incantata de senzatia aia tare. Adica pare ca vrea sa se arunce de pe iaht. De ce ar mai musca inca o data?
Eu am luat reclama drept o ironie la adresa brandurilor care promit tot felul de senzatii divine. Cate reclame in care personajul principal e transpus intr-o lume idilica in urma consumarii produsului nu exista? ROM iti ofera senzatii tari, dar romanesti…
Oricum e amuzant cum de cele mai multe ori oamenii neaga ca ar cumpara/consuma un produs datorita reclamei, dar se grabesc sa anunte ca nu-l mai consuma din cauza unui spot :))
De multe ori cand mergeam la facultate sau in anii de inceput de serviciu imi luam o astfel de ciocolata – era mica, un dulce zilnic.
Chiar imi aduc aminte ca la un job o colega ma vede ca mananc o astfel de ciocolata si draga de ea se uita la mine si zice: “Mananci ciocolata d-aia veche?!?”. Colega – prietena foarte buna de altfel – m-a facut sa rad in acea zi, am ras in fapt impreuna, pentru ca la ea veche nu insemna expirata ci veche ca si marca – se lansa pe piata Poiana cu rom, concurent direct.
A fost etapa in care ROM se relansa cu campania Senzatii tari – cu site-ul de rigoare si tot asa.
Acum insa… stateam ieri si ma gandeam sa mananc o astfel de ciocolata (aveam acasa). Am vazut reclama si totusi… nu am mancat-o.
Si da, nu beau anumite marci de lapte din cauza reclamelor si tot asa. Pot sa te enerveze suficient de tare incat sa ai astfel de reactii pe o piata cu o concurenta care duce implicit la existenta alternativelor; la fel, o reclama buna te poate tenta sa achizitionezi un produs/serviciu (iar daca acesta te convinge in sine… poti sa ii ramai fidel/a).
Intr-adevar, se poate sa fie o abordare ironica. Still, varianta romaneasca a unei experiente pe un yaht (care mie imi miroase a Kent), este sa fii pe yaht cu un manelist care se uita libidinos la tine? Pe de alta parte, daca o luam ca your worst nightmare, cine ar mai cumpara produsul?
Per global imi place conceptul creativ. De fapt este cel pe care a mers Rom si pana acum. Doar ca in cazul asta elementul tipic romanesc prezentat in spot este unul de care majoritatea oamenilor s-ar lipsi – manelele (fie ele chiar si irnonizate). Aici cred ca apare problema.
Paula, nu vad ce problema zici ca apare?:) Adica nu vad de ce “senzatiile romanesti” (sau, ma rog, ironizarea lor) din reclama la ROM ar fi mai prost alese decat in mult-laudatul spot la Unirea cu Dorel:) Pana la urma eu o vad asa: In loc sa alegi senzatii exotice (gen servicii turistice la Albena, Paralia Katerini unde oricum o sa dai peste cineva cu Gutza in difuzoare), mai bine ai parte de niste senzatii neaoshe, la tine acasa, cu o’mbucatura de ROM:).
pe mine una nu ma afecteaza..sau infuenteaza in nici un fel aceasta reclama.imi place ciocolata rom…si reclama ma amuza..doar atat.mesajul transmis pare mai degraba o ironie la adresa poporului roman,la cultura acestuia.
http://www.iqads.ro/clipuri_publicitare_romanesti.html
mai exact
http://www.iqads.ro/clipul_publicitar_1534/rom___iahtul.html
Mi-ar fi placut ca Rom sa mearga in continurae pe ideea de traditie, sa mai stoarca ceva din perioada comunista. Dar cred ca reclama asta se muleaza pe platforma de comunicare a brandului. Ai senzatii tari, dar altfel… romanesti. Acum ca ne place sau nu ce reprezinta romanismul aici, asta e alta poveste 🙂
Dar ton-of-voice-ul brandului este la fel de ironic ca in campaniile anterioare si cred ca ar trebui luat ca atare….
Mie mi-a placut reclama. A fost ceva total neasteptat si amuzant. Cred ca intru in target…
@Carina: evident traditia era calul de bataie.
Asa cum am comentat si cu nevasta-mea singurele chestii care imi raman din reclama sunt silicoanele tipe: pacat de ciocolata. Sincer imi place.
Inca o dovada ca Romania este complet anormala.
I found your blog web site on google and verify just a few of your early posts. Continue to keep up the very good operate. I just additional up your RSS feed to my MSN News Reader. Looking for forward to reading more from you afterward!
I am extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Anyway keep up the nice quality writing, it is rare to see a nice blog like this one today..
Pugh didn’t find your first four quests yr after since coping with offseason neck expensive costly technique, Also he was quoted saying he will be at 100 p. C truth he to be able to work on becoming much better to meet how much national football league level of contest. Pugh little arm holes(Even if really by about a millimeter, Reese announced) Are in addition, flagged, However, Reese wanted to say that the individual searched pictures and can even not realise that is issues..