Iti pui numarul de telefon la dispozitia companiei/agentiei?
|Insemnarea anterioara a adus cateva comentarii – toate interesante. Acest fapt ma determina sa continuu analiza in zona aceasta, a telefoniei mobile – a relatiei angajat-angajator.
Am vorbit despre situatia in care compania/agentia pune la dispozitia angajatului un numar de telefon si despre ce se intampla cand un angajat pleaca din firma, prezentand argumente pro si contra pastrarii numarului de catre angajat.
Sa ajungem acum la situatia in care compania/agentia nu isi permite sa ofere un telefon mobil si ca atare angajatul va fi cunoscut de catre reprezentantii media, partenerii companiei, colegi, furnizori etc. cu numarul sau de telefon. Acesta poate aparea chiar in zona “Pentru mai multe informatii” – dintr-un comunicat. Evident ca atunci cand angajatul pleaca isi ia inevitabil si numarul de telefon. El poate fi cautat de fostii colegi – sau chiar de partenerii de afaceri ori clientii care nu au aflat inca. Daca angajatului i se permite sa dea un email de instiintare – atunci lumea afla de schimbare si – cel putin teoretic – oamenii nu il vor contacta.
Mi-aduc aminte insa de cineva care nu a vrut sa isi puna numarul personal la dispozitia angajatorului. Avusese inainte un loc de munca unde facuse asta si sfarsise prin a fi cautat aproape non-stop – inclusiv la ore tarzii din noapte, concedii, sfarsit de saptamana – in interes de serviciu. Devenise stresant – chiar daca lucra intr-o companie mare – asa ca si-a schimbat locul de munca. Voia cumva si libertate, intimitate. Nu mai raspundea la telefon cu “Alo” sau “Da”, ci direct cu numele – eventual cu o replica de genul “cu ce va pot fi de folos”. Dupa ce plecase din multinationala trebuia sa explice de fiecare data ca nu mai lucreaza acolo – desi daduse acel email probabil ca nu toti il luasera in seama. Iata asadar un revers al medaliei, un motiv poate pentru a nu accepta aceasta invoiala.
Plusuri si minusuri – toate exista in orice situatie.
Comentariu un pic off-topic
Ar trebui sa existe o etica a telefonului mobil care sa fie respectata (cu sfintenie).
Nu dai telefoane de serviciu dupa ora 19 si nici in weekend. Omul lucreaza cinci zile pe saptamana, weekendul este al lui, nu al angajatorului sau al colaboratorilor.
Din cauza unor manageri prosti sau a unor persoane ce nu-si pot gestiona bine timpul, s-a ajuns la telefoane de urgenta si la crearea unui prost obicei.
Comentariu “on-topic”
In cazul de fata compania face o mareee greseala: contactele stabilite de persoana in cauza vor ale ei si nu ale companiei. Si contactele vor pleca din firma o data cu persoana si cu numarul ei de mobil. 🙂
Intr-adevar – trebuie sa existe o politica a companiei legata de timpul liber – am mai scris despre asta si poate ca la un moment dat lucrurile se vor schimba – in bine.
Legat de partea pe subiect as ajunge sa intreb: oare nu cumva se intampla la fel si in cazul in care telefonul apartine companiei – persoana in cauza incheie contractele, aduce relatii in media etc.?
Nu e vorba numai de o politica a companiei – caci te poti trezi in timpul liber cu telefoane de servici si de la altii.
Daca telefonul e al companiei (si numarul), compania are sanse sa recupereze niste date. Daca in schimb telefonul e al angajatului, ce o sa se intample la “sfarsitul relatiei?” O sa-i puna o foaie si un pix in mana si o sa-l roage sa-si transcrie agenda?
O solutie la faza asta cu telefonul si cu contactele aduse de personal ar fi crearea unor baze de date cu parteneri, media, furnizori etc care sa fie actualizata saptamanal (sa zicem). In cazul asta, angajatorul nu va mai ramane cu buza umflata.
da, politica a companiei inteleasa la nivel general – dar e in momentul de fata cam utopic proiectul.
Angajatorul ramane cu baza de date – insa problema lui e ca si angajatul pleaca cu ea.
Utopic? Poate deveni practic foarte simplu: asa cum ne-am aducat sa dam si sa primim telefoane cand nu trebuie, tot asa putem sa-l inchidem 🙂
Nu cred ca e neaparat o problema. Relatiile companiei au pornit de la niste relatii personale. “Contactele” vor decide daca vor sa colaboreze in continuare cu ex-angajatul, cu angajatorul sau cu amandoi. 😛
Utopic pentru ca sunt domenii in care atunci se prefera sa se lucreze – ex upgrades de IT si altele trebuie facute musai dupa ora 6- daca nu chiar dupa 8 sau in weekend. La fel renovarea sediului. Plus ca uneori apar si comunicatele care se doreste sa fie trimise duminica – sa intre in ziarul de luni.
Unde mai pui ca daca ai tel. de firma trebuie sa il ai la tine mereu – ce e aia nu ai semnal, e inchis sau l-ai uitat la birou. Il ai ca sa fii disponibil oricand – chiar si in luna de miere/concediu, vizita la doctor/problema personala.
Solutii evident sunt – si ca intotdeauna depinde de om, angajator si respectul pentru celalalt – inclusiv cel impus (prin negociere si comunicare si nu numai).
Cred ca aici e vorba de programul de lucru, care poate suferi modificari (cei care fac upgrade si trebuie sa stea pana mai tarziu inseamna ca si incep mai tarziu). In situatia cu comunicatele de presa – alea sunt ore suplimentare si trebuie platite asa cum scrie la lege 😀 adica cu mult mai mult ca orele suplimentare din timpul saptamanii. ;;)
Loredana, ai pus punctul pe “i”. Pana la urma, totul se reduce la respect, asa-i? 🙂
Am uitat ceva. Da, trebuie sa ai mereu la tine telefonul de firma in timpul orelor de lucru. Dar dupa, nu. Trebuie sa existe undeva o granita intre public si privat si telefonul este un mod de a o delimita.
Comentariul tau mi-a adus aminte de o faza din “Diavolul se imbraca de la Prada”:
– Si trebuie sa raspund oricand?
– Da!
– Si ce fac daca suna cand ma consulta ginecologul?
– Daca te consulta ginecologul si nu stomatologul, atunci raspunzi.
🙂
hey there and thank you for your info – I’ve definitely picked up something new from right here. I did however expertise several technical points using this web site, since I experienced to reload the web site a lot of times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and could damage your high quality score if ads and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my e-mail and can look out for a lot more of your respective exciting content. Make sure you update this again soon..