A murit comunicatul de presa? – dezbatere-concurs
|Au putut fi observate in ultima vreme pareri impartite in ceea ce priveste comunicatul de presa. Unii spun ca ar fi mort ca “specie” in sine – ca e mai important sa realizezi materiale dedicate. Altii afirma ca are inca o puternica valoare. Unii ridica in slavi comunicatul cu stil – adica nu jurnalistic, nu in asa fel incat sa ajute cat mai mult reprezentantul media in preluarea informatiei, ci cel diferit, socant. Altii vorbesc despre comunicatul care sa fie completat de numeroase materiale.
Cum ramane insa? Intrebarea e importanta si merita o dezbatere – de aceea iata lansam – Tritonic Grup Editorial si PRwave – un nou concurs.
Premiul in posesia caruia va intra persoana ce va fi desemnata ca si castigator/castigatoare consta intr-un set continand urmatoarele 3 volume:
- Relatiile publice – fundamente interdisciplinare – Adela Rogojinaru
- Relatiile publice – evolutie si perspective – Remus Pricopie
- Peace PR – Adriana Tarus
Tot ce trebuie sa faceti pentru a va inscrie la concurs este sa participati la dezbaterea cu tema:
A murit comunicatul de presa? Argumentati.
Subiectul porneste de la ideea ca sunt pareri care sustin ca un comunicat de presa nu mai are impact daca nu este scris special pentru o publicatie, ca este mai avantajos cate un material dedicat sau oferirea subiectului unei singure publicatii importante – decat un comunicat general. In acest context – de ce am mai utiliza comunicatul de presa? Va asteptam sa ne spuneti parerea si sa va argumentati raspunsurile – fie ca sunteti pro sau contra ideii.
Sunt apreciate parerile sustinute pe intreg parcursul concursului inclusiv prin raspunsuri la opinii diferite.
Se accepta in concurs NUMAI reply-urile venite in cadrul acestui topic – nu si noi topicuri create pe forum.
Va astept sa dezbatem impreuna pe tema: A murit comunicatul de presa?
Comunicatul de presa este ceva total diferit de un material scris si oferit unei publicatii cunoscute. Ideea e ca amandoua ajuta . Nu stiu exact in ce proportie, dar e cert ca se completeaza unul pe altul. Si in cazul celor doua modalitati exista suficient loc sub soare. Asa ca nu cred ca unul e mai putin important decat celalalt. Mai ales ca pentru a te face cunoscut e nevoie de sa strabati o cale destul de anevoioasa si de multe ori frustranta. Sa ne gandim doar la un singur exemplu: vrei sa ajungi la o revista , la un canal de televiziune cunoscute si apreciate. Nu cunosti pe nimeni, nu ai suficiente resurse materiale sa sustii un vis si atunci iei adresele de la acele reviste si canale de televiziuni si trimiti mailuri cuminti, in care prezinti ceva. Cati raspund? Am gustat si eu acest exercitiu… Asa ca m-am lecuit. Nu are sens! Nici macar cei care de dragul imaginii afirma ca citesc mailurile primite si se invrednicesc sa raspunda la ele , nu o fac. Statutul de vedeta (indiferent de domeniu) e ca o bautura tare. Putini stiu sa reziste la tarie fara sa se imbete. Personal am avut sansa unui singur exemplu: Anca Parghel. Asa ca nu pot decat sa fiu o adepta a comunicatului de presa (scurt , clar si la obiect, dar mai ales fair) si evident ca am visul materialului reusit publicat intr-o revista cunoscuta si apreciata. Cam asta ar fi drumul de strabatut! Primul pas: comunicatul de presa. Al doilea: materialul scris , publicat intr-o revista cunoscuta .
Multumesc, Catia, pentru feedback 🙂 Te invit sa iti faci un cont si pe site si sa il postezi direct in topicul acela – ca sa avem un loc de dezbatere cat mai complex 🙂