Comunicarea constanta – cheia in criza pentru succesul companiilor

Incepand de astazi o sa postez aici, preluand, si cateva materiale sper interesante care vor aparea pe BizCity – un site pe care sunt sigura ca il cunoasteti si apreciati. Primul articol, aparut la sectiunea Opinii, aduce in atentie comunicarea constanta.

Redau mai jos materialul in intregime – el aparand initial aici.

Comunicarea constanta – cheia in criza pentru succesul companiilor

Este foarte important ca o companie sa fie vizibila in mod permanent. Orice institutie trebuie sa comunice practic in mod continuu cu publicurile sale. Si aici nu trebuie avuti in vedere doar clientii/consumatorii ci si partenerii, distribuitorii, furnizorii si asa mai departe.

Sunt multiple modalitatile in care o organizatie poate comunica. Probabil ca in aceasta perioada cand multe dintre bugete sunt reduse datorita perioadei mai dificile traversate se va pune accent mai mare pe comunicate de presa si pe newslettere.

Newsletterele permit pastrarea legaturii in mod direct cu partenerii de afaceri si cu cei din baza de date a companiei. Se pot oferi numeroase informatii pretioase pentru acestia, fiecare adaptate in mod firesc perioadei si specificului institutiei. Aplicatii de trimitere a newsletterelor sunt multe si accesibile, iar impactul se constata imediat. Textele au un specific al lor – insa cu siguranta sunt foarte multi consultanti de PR care pot ajuta clientii sa creeze texte de impact.

Comunicatele de presa raman un instrument care, daca  este utilizat asa cum se cuvine, aduce vizibilitate unei companii si aparitii in media. Desigur ca sunt multe greselile care se pot face si, din pacate, in care unele agentii sau persoane din cadrul departamentelor interne din companii persista. Exista insa si foarte multi profesionisti adevarati si companii care castiga mult utilizand acest instrument.

Acele companii care au comunicat pana acum cunosc deja beneficiile unei prezente constante in atentia clientilor existenti si a potentialilor clienti. Institutiile in cauza ar trebui sa continue sa comunice constant. Daca traverseaza o probleme cu resursele financiare, se poate renegocia contractul cu agentia cu care se lucreaza sau se pot gasi noi agentii cu care sa se colaboreze si care sa ofere cel putin aceeasi calitate a serviciilor.

Companiile care nu au mers pe aceasta strategie – a comunicarii permanente – pot incepe de acum. Pana la urma e suficient si un material pe luna – dar e important ca acesta sa fie relevant pentru publicuri. Este important, de asemenea, ca o companie sa se mentina in atentia celor pe care ii vizeaza, iar modul in care pot realiza acest fapt poate fi sugerat de o agentie si implementarea se poate face tot de catre ea.

Beneficiile comunicarii constante sunt multe si mai ales dovedite – si aici pot sa mentionez ca aceasta concluzie se bazeaza atat pe studii si analize internationale, cat si pe rezultatele obtinute pentru campaniile desfasurate de noi. Instrumente utile, aflate la indemana oricui, costuri destul de mici raportate la beneficii si succes si vizibilitate obtinute, iata pe scurt si concret caracteristicile comunicarii constante.

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge