Comunicarea constanta – cheia in criza pentru succesul companiilor
|Incepand de astazi o sa postez aici, preluand, si cateva materiale sper interesante care vor aparea pe BizCity – un site pe care sunt sigura ca il cunoasteti si apreciati. Primul articol, aparut la sectiunea Opinii, aduce in atentie comunicarea constanta.
Redau mai jos materialul in intregime – el aparand initial aici.
Comunicarea constanta – cheia in criza pentru succesul companiilor
Este foarte important ca o companie sa fie vizibila in mod permanent. Orice institutie trebuie sa comunice practic in mod continuu cu publicurile sale. Si aici nu trebuie avuti in vedere doar clientii/consumatorii ci si partenerii, distribuitorii, furnizorii si asa mai departe.
Sunt multiple modalitatile in care o organizatie poate comunica. Probabil ca in aceasta perioada cand multe dintre bugete sunt reduse datorita perioadei mai dificile traversate se va pune accent mai mare pe comunicate de presa si pe newslettere.
Newsletterele permit pastrarea legaturii in mod direct cu partenerii de afaceri si cu cei din baza de date a companiei. Se pot oferi numeroase informatii pretioase pentru acestia, fiecare adaptate in mod firesc perioadei si specificului institutiei. Aplicatii de trimitere a newsletterelor sunt multe si accesibile, iar impactul se constata imediat. Textele au un specific al lor – insa cu siguranta sunt foarte multi consultanti de PR care pot ajuta clientii sa creeze texte de impact.
Comunicatele de presa raman un instrument care, daca este utilizat asa cum se cuvine, aduce vizibilitate unei companii si aparitii in media. Desigur ca sunt multe greselile care se pot face si, din pacate, in care unele agentii sau persoane din cadrul departamentelor interne din companii persista. Exista insa si foarte multi profesionisti adevarati si companii care castiga mult utilizand acest instrument.
Acele companii care au comunicat pana acum cunosc deja beneficiile unei prezente constante in atentia clientilor existenti si a potentialilor clienti. Institutiile in cauza ar trebui sa continue sa comunice constant. Daca traverseaza o probleme cu resursele financiare, se poate renegocia contractul cu agentia cu care se lucreaza sau se pot gasi noi agentii cu care sa se colaboreze si care sa ofere cel putin aceeasi calitate a serviciilor.
Companiile care nu au mers pe aceasta strategie – a comunicarii permanente – pot incepe de acum. Pana la urma e suficient si un material pe luna – dar e important ca acesta sa fie relevant pentru publicuri. Este important, de asemenea, ca o companie sa se mentina in atentia celor pe care ii vizeaza, iar modul in care pot realiza acest fapt poate fi sugerat de o agentie si implementarea se poate face tot de catre ea.
Beneficiile comunicarii constante sunt multe si mai ales dovedite – si aici pot sa mentionez ca aceasta concluzie se bazeaza atat pe studii si analize internationale, cat si pe rezultatele obtinute pentru campaniile desfasurate de noi. Instrumente utile, aflate la indemana oricui, costuri destul de mici raportate la beneficii si succes si vizibilitate obtinute, iata pe scurt si concret caracteristicile comunicarii constante.
Din pacate, foarte multi taie exact costurile comunicarii, lucru care, din cate observ, nu se intampla in companiile straine, care stiu de multa vreme importanta unei comunicari coerente si constante.
Si un “din pacate” cu numarul 2: specialistul in comunicare care isi sfatuieste clientul sa pastreze comunicarea, nu mai are… din pacate… credibilitate, pentru ca este direct afectat si se considera implicarea subiectiva mult prea mare…
Intr-adevar se taie din costuri si uneori nu in mod eficient. In vara trecuta o companie care distribuie diverse produse la nivel national a decis sa renunte la departamentul de marketing si la cel de logistica (vital intr-o astfel de situatie)…
Cel mai probabil vor remarca impactul negativ al lipsei de comunicare si vor incerca ulterior sa “repare” ceva. Ce va mai fi posibil… asta e alta poveste.
In ceea ce priveste cel de-al doilea “din pacate” se poate intr-adevar sa existe aceasta perceptie. Pe de alta parte exista argumente in favoarea specialistului, argumente care constau in prezentarea beneficiilor pe care le are compania in astfel de momente.
O parte din aceste argumente vor aparea si aici – indirect – in niste materiale pe care le pregatesc :), o parte vor aparea ca articole pe BizCity, altele direct aici.
Mai este un aspect ce trebuie luat in calcul: se pot duce negocierile altfel – clientii pot obtine mai mult in aceleasi taxe lunare, sau renegocia suma lunara si serviciile achizitionate.
Costurile mult reduse ale PR-ului fata de publicitate face insa diferenta! Asta si serviciile de inalta calitate si campaniile cat mai bune.
Ultimul post al Loredana: Comunicarea constanta – cheia in criza pentru succesul companiilor
I’m very happy to read this. This is the kind of manual that needs to be given and not the random misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing this greatest doc.