Curierii astia – sau despre plicuri livrate pe jumatate

Se da persoana tanara care are si asigurare. Adica eu. In aceasta situatie compania asiguratoare trimite anumite rapoarte – cu randamentul investitiilor facute, dupa x ani (in functie de fiecare companie) si cu raportul clar cu privire la cont.

De obicei cand se trimite o astfel de informare se alege plicul. Evident ca s-ar putea utiliza si emailul – si ar fi si mult mai ecologic si rapid si ceva mai ieftin – ergo mai multi bani de investit pentru cei asigurati – dar se prefera informarea in scris.

Si tot de obicei aceste informatii nu sunt expediate prin Posta Romana ci printr-un alt serviciu de curierat. Sau cel putin asa au stat lucrurile in cazul meu si un plic sosit ieri, sambata, 2 mai.

De ce e amuzanta/enervanta situatia? si mai ales de ce ar fi relevanta din punct de vedere al afacerii si imaginii/marketingului afati citind mai departe.

Dincolo de aspectele financiare si de implicare in protectia mediului ce nu au fost luate in calcul in momentul alegerii solutiei, ajungem practic la momentul final – livrarea. Asadar, sambata, 2 mai. Zi in care posta era libera (aveam stire pe PRwave postata si de asemenea voiam sa trimitem un pachet de carti unui castigator, dar evident nu am avut cum). Zi in care insa la un moment dat suna interfonul si cineva spune ca e… “Posta”. O voce oricum acra de doamna…

Buun… ii dau drumul – desi stiam ca nu e posta – dar voiam sa vad ce si cum. Astept sa vad daca urca (am presupus ca e un curier). Nimic. Intre timp cineva se uita pe balcon si remarca faptul ca o doamna iese si traverseaza la scara blocului de vizavi. Acolo suna, nu primeste niciun raspuns la interfon asa ca lasa niste plicuri pe un suport, langa scara. O pala de vant si zburau imediat.

Ma gandesc ca o fi lasat ceva jos la cutia postala si cobor. Deschid cutia. Nimic. Trec de prima usa din bloc – sa ajung la scari si la usa de la intrare. Aici exista un panou – ca in orice bloc – unde se afiseaa intretinerea si alte elemente importante pentru proprietari. Aici, de rama acestui suport de afisaj, era si plicul cu numele meu pe el.

Cu alte cuvinte, oricine ar fi trecut prin scara blocului vedea ce am primit eu. Mai mult, vedea si de la cine (ca doar era personalizat plicul. Un serviciu de 2 bani asadar (ma rog, 2 bani sunt deja prea mult pentru acest serviciu, dar asa e vorba). O persoana ce nici macar nu a binevoit sa urce 5 trepte, sa deschida o usa si sa lase acel plic in cutia postala. Nu avea nicio scuza sa il lase la intrarea in bloc, la acel panou, mai ales ca stia si ca sunt acasa (ori curier fiind trebuia sa livreze la usa). Stia ca sunt acasa – ca doar i-am deschis usa!

Da, stiu… ar trebui sa zic “Mersi!” ca nu mi l-a lasat la usa de la intrare – pe afara, ca vizavi, nu?

De aceasta data aleg sa nu dau nume. Data viitoare insa… s-ar putea sa ma mai gandesc.

Invataminte

Asa cum v-am obisnuit nu scriu ceva doar de dragul de a scrie. Se pot trage cateva concluzii importante:

  • ganditi foarte bine inainte de a alege o solutie de comunicare – asa cum spuneam, in anumite momente, o comunicare directa prin email poate fi mai eficienta.
  • inainte de a selecta furnizorul de distributie a informatiilor catre clienti realizati o lista cu elementele pe care doriti ca acel furnizor sa le respecte;
  • cand selectati o firma de curierat, realizati un contract in care sa adaugati in mod clar acele elemente – in situatia de fata ar fi trebuit specificat: borderou completat cu semnatura de primire, livrare directa etc. (elemente oricum standard);
  • in cazul in care decideti ca de acest aspect sa se ocupe angajatii companiei, realizati un training cu acestia, pregatiti niste linii generale pe care trebuie sa le urmareasca, realizati simulari, asigurati-va ca ei stiu exact ce trebuie sa faca si cum sa se comporte;
  • daca nu sunteti siguri de rezultatul final, reganditi intreaga abordare.

In final tin sa va aduc aminte un sigur lucru: clientul este cel de care depindeti in buna masura. Este important ca el sa fie multumit. Este important ca de fiecare data cand interactioneaza cu un anumit furnizor ori marca sa ii fie reconfirmata increderea si alegerea. Nu il dezamagiti pentru ca exista suficienti competitori ai dumneavoastra catre care acel client sa se indrepte. Si de asemenea tineti minte si ca despre ceva negativ se spune tuturor – si prieteni si cunoscuti.

Share
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge