Barbatul face acum cumparaturile – mesajele trebuie sa se schimbe
La inceput de saptamana iata o stire care are la baza un studiu a carui concluzie este ca “51% of Men Are Primary Grocery Shoppers, but Few Believe Advertising Speaks to Them”.
Cercetarea a fost realizata de Yahoo pe un esantion de 2400 de barbati cu varste cuprinse intre 18 si 64 de ani. S-a remarcat ca mai mult de jumatate dintre ei se vad ca fiind persoanele care fac cu prioritate cumparaturi in casa.
Se stie ca ani la rand la conducere pe acest segment au fost femeile, mai precis mamele. De ani de zile s-au facut studii si s-au scris numeroase carti si articole in care toti cei care lucreaza in marketing si comunicare erau sfatuiti sa tina cont ca lista de cumparaturi e dictata de femeie si ca atare cu ea trebuie sa se comunice in primul rand. Studiul realizat de Yahoo rastoarna aceasta credinta. In articolul pe care l-am citit apare si precizarea ca s-ar putea ca unii barbati sa isi fi supraevaluat rolul lor in realizarea cumparaturilor – dar chiar si asa rezultatele studiului sunt importante pentru ca s-ar putea sa asistam la o perioada in care comunicarea pentru cumparaturi sa se modifice din punct de vedere al adresabilitatii.
Mi-a placut si citatul din finalul articolului: “Men need to be something other than invisible or buffoons in advertising.”
Cum stau insa oare lucrurile la noi? Vedem barbati care merg la cumparaturi – dar deseori au o lista in mana. Este aceasta realizata de ei – sau de sotie/prietena/mama? Voi ce ziceti?
Insemnari similare
- 20 February 2014 Pentru PRisti: Cum sa enervezi un jurnalist: 5 modalitati rapide si eficiente
- 12 September 2013 Ati remarcat aceasta practica a preturilor in super- si hypermarketuri?
- 5 October 2012 De ce NU merg la Lidl; lectii pentru afaceri
- 27 October 2011 Primul comunicat dat ca InfoGraphic de la noi
- 10 October 2011 Rezultatele unui studiu – despre direct marketing, WOM, PR s.a.
Related Posts
-
Intamplari din cafenea – sau Asa nu! din partea personalului
5 Comments | Feb 3, 2011
-
Socul in promovare
33 Comments | Feb 18, 2013
-
Microsoft isi face marketing in Seattle cu “pushpins”
31 Comments | Jun 29, 2007
-
Idee excelenta de promovare de sarbatori Star Wars – Craciun
1 Comment | Dec 10, 2014
Cred ca multe puncte din acest studiu sunt discutabile. In cupluri, foarte putini soti merg la cumparaturi fara lista. Daca pleaca totusi la cumparaturi fara lista, atunci singur isi suna sotia sa o intrebe daca mai trebuie ceva.Faptul ca pun produsele in cos de pe rafturi si le platesc nu inseamna neaparat ca sunt 100% cei care iau decizia de cumparare.
Si mai este a doua categorie, a barbatilor care nu au inca prietene sau sotii(sau mame). Cum multi dintre cei care au totusi o femeie pe langa ei nu au timp sa raspunda la sondaje, rezulta ca poate exista un segment destul de mare de barbati care iau in totalitate deciziile.
Ca si in cazul femeilor singure, anumite modalitati de comunicare vizeaza “familia perfecta”, asadar acesti barbati poate ar trebui sa dea mai multa atentie mesajelor din ce in ce mai ignorate de noi toti.
mno, din punctul meu de vedere, al studentului burlac si aflat departe de casa, treaba e simpla: eu decid ce sa cumpar atunci cand fac cumparaturile. Si daca stau bine sa ma gandesc cred ca tot eu decideam ce se cumpara (cel putin in bucatarie) si atunci cand eram acasa la mama… deci chiar nu ma surprind rezultatele studiului.
@Ana Tu spui foarte bine despre ce se intampla la noi – desi stiu si baieti si barbati care cumpara ei tot pentru casa – cum e si exemplul oferit de @LucicX. Mai e un aspect si anume acela al comenzilor online.
Insa ai dreptate: publicitatea e adresata in special familiei traditionale (cea cu 2 copii) in care se considera ca femeia ia toate deciziile de cumparare.
S-ar putea oare sa vorbim de o reorientare – sau macar impartire: ca acolo unde femeia decidea pentru tot sa decida doar pentru lucruri precum mancare si ingrijire casa, si domnul sa decida pe parte tehnica (scule si alte asemenea) cele luate insa tot din hypermarket (ca daca vorbim de locurile dedicate bricolajului acolo clar se comunica pentru domni).
@LucicX: nu stiu cat decideai ce se cumpara intr-o bucatarie unde este o femeie coordonator. Pentru ca majoritatea femeilor tind sa aiba o lista de cumparaturi mentala, de genul am ramas fara faina/condimente sau ne-ar mai trebui smantana etc. Poti sa decizi ce vrei de mancare – si aici cunosc multe cazuri de mame/sotii care gatesc doar ce vor altii – si lista va cuprinde acele produse, dar daca nu gestionezi o intreaga casa este dificil sa ai in vedere cosul zilnic de cumparaturi.
Articolul facea referire la produsele de uz general, nu la cele speciale, pentru ca este clar ca produsele adresate in special domnilor au parte de reclame targetate.
Atata vreme cat femeile reprezinta peste 50% din populatie si publicitatea – in special TV – este urmarita in special de femei, mi se pare normal ca publicul tinta primar sa fie ele si apoi barbatii.
Stiu ca am consultat candva un studiu care spunea ca tinde sa fie in natura femeilor ca evolutie din culegatoare sa stim mai multe detalii despre produse si astfel sa luam deciziile de cumparare pe baza acestora pe cand barbatiii tind sa fie atrasi de aspecte precum cunoasterea marcii sau pret.
I don’t determine what it concerned, and apply
for any loan justin timberlake tickets usa 2014
with the assistance of payday advances, you’ll be able to get the total amount within the array of 50
to 1500 for your time of 1 to four weeks.
Article writing is also a excitement, if you know
after that you can write otherwise it is complex to write.
always i used to read smaller content that also clear
their motive, and that is also happening with this paragraph which
I am reading here.
Take a look at my blog; relaxation music
Definitely believe that that you stated. Your
favourite reason appeared to be at the web the easiest thing to keep in mind of.
I say to you, I definitely get irked while other folks think about
issues that they just don’t understand about. You controlled to hit
the nail upon the top and defined out the whole thing without having
side effect , people could take a signal. Will probably be
back to get more. Thanks
Casana I was suggested this blog by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my problem. You are amazing! Thanks! your article about image1
les jambes crois茅es sur le plancher de bois avec un froncement de sourcils sur mon visage, un gros tas de papiers
I am not sure the place you’re getting your information, but great topic. I needs to spend a while finding out more or figuring out more. Thanks for magnificent info I used to be looking for this information for my mission.
Paria Canyon Vermilion Cliffs Wilderness Trails :: Seite, AZJustly ber眉hmt f眉r den Grand Canyon, Arizona enth盲lt auch viele spektakul盲r sch枚ne, weniger bekannte Schluchten. Drei Paria, Buckskin Gulch und Wire Pass sind in der 112.500 Hektar gro脽en Paria Canyon Vermilion Cliffs Wilderness, im Jahr 1984 unter der A etabliert
Irene Palmerini connected with Alfie, a poodle mix, when she spotted him seven years ago in a mall pet shop, seeming eager to get out of his crate. She wasn looking for a dog but couldn resist him.Changer In Monitor Technology
March 6, 2014
Un imitateur de renomm茅e gaga Lady, Athena Rich, sera 茅galement sur place ainsi que la reine freestyle Judy Torres 脿 partir de vendredi. Un concours de pizza 脿 manger est 茅galement sur le robinet pour vendredi.
I’ll gear this review to 2 types of people: current Zune owners who are considering an upgrade, and people trying to decide between a Zune and an iPod. (There are other players worth considering out there, like the Sony Walkman X, but I hope this gives you enough info to make an informed decision of the Zune vs players other than the iPod line as well.)
The typical disturbance training exercise is nearly 45 minutes long and also you have to do it simply 3-4 times a week.
http://www.xgel.ch´s last blog post ..http://www.xgel.ch