Cum sa fii un pieton fericit si sa ramai in viata
|Deseori apar discutii cu privire la pietoni si soferi, la treceri de pietoni si mai ales la accidente.
Exista diverse lucruri pe care soferii le reproseaza pietonilor si, desigur, multe reprosate de pietoni soferilor. Dreptate de ambele parti. Intelegere – mai putin (mai ales a anumitor situatii si comportamente). Hai sa vedem asadar cum poti sa fii un pieton fericit si sa ramai si in viata.
Nu te baza pe culoarea verde a semaforului. Poti muri cu prioritatea in brate. Verifica faptul ca intr-adevar masinile s-au oprit pe toate benzile! Mai ales cand abia s-a dat verde (unii mai trec pe primele momente de rosu). In plus, poti sa ai prioritate si verde, insa vreun sofer care are si el verde facand dreapta sau stanga si avand verde in acelasi timp cu tine (sau verde intermitent pentru dreapta) s-ar putea sa nu considere ca tu ai prioritate. Si da, vorbesc din experienta pentru ca aveam verde pe Jean Louis Calderon si un nenea cu papuc care avea verde pentru ca mergea drept, dar a facut stanga (ca atare trebuia sa imi cedeze mie trecerea si apoi sa se duca si el) a uitat de partea cu prioritatea pietonului pe verde si pe trecerea de semafor. Asa ca da, am avut un mic accident (Slava Domnului nu a lovit tare intrucat nu avea mare viteza). Sa nu credeti insa ca ar fi oprit sa vada cum ma simt sau alte asemenea!
Nu te arunca imediat ce s-a dat verde! Asa cum spuneam, unii au impresia ca mai prind galbenul si ca il pot forta, sau pur si simplu urasc sa vada rosu in fata ochilor asa ca nu opresc. Daca te arunci inainte de a vedea masinile oprite (sau macar ca incetinesc considerabil) ai mari sanse sa fii lovit.
Nu te baza nici pe trecerea de pietoni. In liceu, dar si in facultate, am avut colegi care considerau ca o trecere de pietoni si asigurare (adica nu traversare in fuga si fara sa te asiguri) inseamna prioritate. Ei bin, nimic mai gresit. Si acei colegi au sfarsit cu spitalizare. La fel s-a intamplat si cand treceam odata pe la trecere cu sotul meu. Vedeam cum un tip tot vine si nici prin cap nu ii trece sa incetineasca. Am intins mana si l-am efectiv blocat pe Andrei. Dar am facut bine, pentru ca in niciun caz nu ne ceda trecerea acel nenea.
Cand traversezi (mai ales pe unde e doar trecere) asigura-te ca si banda urmatoare iti cedeaza prioritatea – inclusiv cei care vin pe sina de tramvai. OK, un indemn mai lung – si aici niste nervi de-ai soferilor intr-un anumit moment. Acum sa explic cum se face de fapt. Tu pieton vezi ca soferul de pe banda 1 a oprit. Presupui ca asa vor face si ceilalti si te duci. Si, ce sa vezi, cel de pe banda 3 sau care depasea pe sina de tramvai nu se opreste si sa vezi ce zbor acrobatic faci tu.
Varianta doi: tu pieton traversezi pe la trecere. Cel de pe banda 1 a oprit. Cat esti in dreptul lui te asiguri ca si cel de pe banda a doua te lasa sa treci! Da, unii soferi se enerveaza pentru acel ragaz de cateva fractiuni de secunda in care pari a te opri in dreptul lui, sofer care ti-a respectat dreptul de a trece. Cu toate acestea, acele fractiuni de secunda pot insemna viata ta! Da, nici Andrei al meu nu intelegea de ce unii se opresc un pic. Dar, ca pieton, i-am explicat ce si cum.
Nu sta fix pe marginea trotuarului. Da, astepti verdele. Nu iti recomand insa deloc sa fii la marginea trotuarului. Sunt multe accidente in care pietonii sunt agatati de masini. 20 de cm. spre interior pot ajuta. Toamna si primavara este de asemenea recomandat sa stai mai in spate dintr-un motiv cat se poate de bun: baltile de langa trotuar vor fi mereu calcate de masini si in loc de haine curate, vei avea haine stropite. Si daca apa ar fi curata, ar mai fi ceva. Dar te vei umple de noroi.
La fel, cand vezi ca la un semafor asteapta lumea, dar e un metru in fata liber, nu te infige sa fii primul. Nu stau oamenii aceia atat de in spate fara motiv!
Daca traversezi noaptea – mai ales pe unde nu sunt semafoare – poarta ceva reflectorizant sau macar ceva deschis la culoare! Stiu, griul si negrul sunt preferate intrucat sunt culori rezistente si la murdarie si usor de asortat. Insa noaptea, cand e intuneric (si uneori s-ar putea sa nici nu functioneze luminile stradale), tu pieton imbracat in negru nu esti vizibil. Poarta ceva cu benzi reflectorizante sau lucruri deschise la culoare. Da, undeva trebuie sa fie facut un compromis astfel incat tie sa iti fie bine. Mai ales daca nu esti in mijlocul Bucurestiului. Fii vizibil! Aceasta este o regula de neincalcat pe timp de noapte.
În situaţia de a fi aproape lovit de maşina de pe banda 2 deşi cea de pe banda 1 oprise m-am aflat eu acum vreo 3 săptămâni.
M-am asigurat în grabă, dat fiind faptul că maşinile din faţa celor care urmau să oprească erau oprite în coloană (mamă ce-i urăsc p-ăia care opresc în coloană blocând trecerea).
Şoferul de pe banda 1 n-a mai plecat, era oprit în coloană după cum am zis, în schimb cel de pe banda 2 apăsa acceleraţia fix când am ajuns în dreptul lui, deşi dincolo de trecere nu avea loc, dacă ar fi continuat drumul ar fi blocat-o.
A oprit la 10 centimetri de mine, m-am uitat cu reproş la el (era intrat pe jumătate de trecere) şi mi-am continuat drumul.
Ce a urmat nu-i greu de ghicit: o serie întreagă de înjurături ÅŸi calificative la adresa mea din partea unuia care, după ce am traversat eu, a rămas în aceeaÅŸi poziÅ£ie (n-avea unde să înainteze). Replica mea a fost una scurtă , concisă dar spusă suficent de tare: “eram pe trecere, fii mai atent”.
Da, constat ca uneori fiecare are impresia ca mama lui l-a facut cu tot cu strazi. Cu oras, daca se poate.
Si da, din nou, partea cu blocatul este una pe care nu pot sa o inteleg. Inclusiv cand blocheaza alt sens de mers.
Ma bucur insa pentru tine ca nu ai avut totusi probleme. I-ai raspuns foarte frumos, si ma bucur ca i-ai atras atentia.
Ce n-am mai zis eu in material e si ca trebuie sa traversezi clar de pe verde – ca sunt si semafoare unde verdele nu dureaza nici macar cat sa treci dintr-o parte in alta (fara sa fie vreun refugiu de tramvai sau ceva la mijloc). Acest lucru mi se pare stupid, mai ales ca vorbesc despre a trece mergand normal strada, desi uneori te poate durea un picior, poti fi mai in varsta, poti avea un copil etc. Dar despre asta am mai zis intr-un alt post aici, asa ca am lasat doar sfaturile care uneori fac diferenta intre viata si moarte sau accidente.
Da, toate situatiile descrise de tine sunt clasice, trebuie sa fii cel putin imprudent ca sa mai crezi ca ai vreodata 100% prioritate, ca pieton, pe zebra. Nici vorba…
Eu am scapat la centimetru de o masina care ma lua in plin pe linia de tramvai, eu trecand pe verdele meu, iar el fiind si cu ochii in lateral, pentru ca facuse (incorect si in viteza !) stanga de pa Mihalache pe Averescu si se uita in urma sa se asigure ca nu era vreun politist pe acolo care sa-l fi vazut. Deci la faza aia am avut clar senzatia ca ingerasul meu pazitor m-a tinut pe loc cateva secunde in plus, ca daca eram si eu neatenta sau increzatoare, muream cu dreptatea de partea mea.
Eu aș mai adăuga un sfat, atât pentru pietoni, cât și pentru șoferi, bicicliști, motocicliști și aviatori 🙂 : Învățați să estimați distanțele, vitezele și (foarte importante) distanța de frânare în diverse condiții.
Dacă un șofer a oprit în 20 de metri în iulie, s-ar putea ca același șofer să te ia pe capotă în decembrie, chiar dacă te-a văzut și a pus frână. Distanța de frânare crește cu pătratul vitezei, așa că nu-i același lucru să oprești o mașină de la 30 la oră sau de la 60 la oră. Nu mai zic că aceeași mașină poate să aibă între 1 tonă și 3, în funcție de cât și cum este încărcată.
Chiar și pentru un șofer experimentat este foarte dificil de evaluat cât de grea e o mașină, ce viteză are, ce fel de cauciucuri are, care-i starea carosabilului și, prin urmare, în cât timp se oprește. Pentru un pieton care nu conduce este aproape imposibil.
Prin urmare, cred că-i o prostie să te apuci să traversezi, chiar dacă ești pe verde, trecere, etc, etc, până când nu te-ai asigurat că toate mașinile care ar putea să te lovească te-au văzut, au început să încetinească și chiar pot să se oprească total până la tine. 1/2 de metru poate fi diferența dintre a trece strada în sigurantă și de a cunoasțe îndeproape personalul de la Urgențe.
@ Ovidiu: si daca ar fi vorba numai de Urgenta inca ar fi bine :))) :D… dar da, e clar ca iarna e si mai si, asa ca paza buna trece primejdia rea.
@Ovidiu Bun sfat, multumesc pentru completare!
Sincer, ar trebui sa ajungi sa traversezi mereu ca si cand ai traversa pe rosu si pe langa trecerea de pietoni: sa te asiguri temeinic inainte de a traversa. Evident ca aici avem si corolarul: soferii sa nu forteze rosul, sa nu depaseasca aiurea, un sofer care merge pe linia de tramvai si vede ca toti ceilalti incetinesc/opresc sa nu alerge in continuare mai ales cand vine o trecere de pietoni etc.
@Mirela Intotdeauna paza buna trece primejdia rea. Din pacate insa avem totusi atat de multe accidente… Si cand ma mai gandesc si la cei care merg pe DN-uri sau in afara satelor neluminate, noaptea, beti si in negru…
However, due to the high costs of some domestic devices, relying on cheaper options for funds like loans is
not only a bad idea and can save which you large amount of money justin timberlake
vip tickets price (justintimberlaketix2014.com) for loans
first disbursed on or after july 1, 2012, a persons vision minute
rates are fixed at 6.
Admiring the hard work you put into your website and in depth information you provide.
It’s good to come across a blog every once in a while that isn’t the same outdated rehashed information. Great read!
I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my Google
account.
Feel free to surf to my weblog: ford service remapping officina guidonia montecelio meccanico autofficina motorcraft car clinic
Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
Do you have any tips on how to get listed in Yahoo
News? I’ve been trying for a while but I never seem to
get there! Thanks
my site – Spiritual Law Of Attraction
ãƒãƒ¬ãƒƒã‚¯ã‚¹ デイトナコピー時計:http://www.canot-kayak.qc.ca/rolexwatch.html
フランクミュラーコピー時計:http://www.iconsinmed.org/cir/franckmullerwatch.html
メガコピー時計:http://oiltechinvest.com/omegawatch.html
In fact no matter if someone doesn’t understand afterward its up to other users that they will assist, so here it occurs.
great
Item as described. Timely shipping.