Materialele tip articol, modalitate utila de promovare – sau un nou articol
|Asa cum va spuneam o seama de materiale vor aparea pe Bizcity. Saptamana aceasta a aparut cel de-al doilea articol – pe care vi-l recomand. Va recomand mai ales sa puneti in practica cele spuse acolo – evident daca e nevoie de consultanta specialistii sunt foarte aproape si usor de gasit.
Materialele tip articol – modalitate utila de promovare
In articolul Comunicarea constanta – cheia in criza pentru succesul companiilor spuneam ca o modalitate prin care companiile pot castiga vizibilitate este aceea de a realiza diverse materiale. In afara instrumentelor amintite, se mai observa existenta materialelor tip articol.
Acestea sunt redactate de catre reprezentantii departamentului de marketing sau comunicare(in functie de structura organizationala a companiei) sau de catre agentia de PR si comunicare cu care se colaboreaza.
Desigur ca exista anumite restrictii si elemente de care trebuie sa se tina cont. Astfel, in primul rand , nu se poate trimite acelasi material in mai multe locuri – un articol propus mai multor site-uri si reviste. Mai corect spus ar fi ca ar trebui sa nu se trimita. E mult mai usor sa se scrie un material si sa fie dat peste tot in aceeasi forma. Pe de alta parte, o publicatie nu are de castigat din publicarea unui astfel de material ca articol: atat ziarele cat si site-urile ar avea continut identic. In consecinta materiale diferite, scrise special pentru o publicatie, asigura o rata de preluare mai mare.
Apoi, este de dorit ca subiectele articolelor – sau macar colaborarea la nivel general – sa fie in prealabil discutata cu publicatiile avute in calcul. Astfel materialele vor avea, din nou, sanse mai mari de a fi preluate intrucat se poate scrie pe exact acele elemente care sunt de interes pentru o publicatie sau alta. Urmand aceasta indicatie se scuteste si timpul in care s-ar putea redacta articole care ar sfarsi prin a nu fi preluate de nimeni intrucat nu au fost mai intai propuse ca subiect.
In sfarsit, este important ca articolele sa fie scrise de persoane cu experienta in redactarea materialelor pentru media astfel ca sansele de preluare sa fie cat mai mari si jurnalistii sa nu fie nevoiti sa retrimita articolul spre a fi modificat.
Ar mai trebui adaugat ca nu este de dorit sa se exagereze cu postarea unor materiale intr-un singur loc. Este de dorit asadar sa se diversifice publicatiile in care apar materiale pentru ca acoperirea media sa fie cat mai intinsa iar potentialii clienti/consumatori si parteneri sa vada sigur macar cateva articole din publicatiile pe care le citesc. De asemenea, este de dorit sa se aleaga cu grija publicatiile cu care se doreste sa se colaboreze.
Pare usor. Poate aduce succes. Pare la indemana oricui. Dar lucrurile nu sunt atat de simple! Este foarte importanta planificarea aparitiilor, a subiectelor materialelor, locurilor de aparitie si asa mai departe. O agentie buna insa poate sugera cea mai potrivita abordare si poate astfel aduce beneficii reale clientului – dupa cum am remarcat de-a lungul timpului in urma implementarii unei strategii ca aceasta pentru unii dintre clientii nostri.
Buna! Interesant articolul, chiar si dupa mai bine de 10 ani de la scrierea lui!
Lucrurile sunt foarte adevarate si astazi, chiar daca materialele de promovare de tip articol sunt advertoriale / materiale PR / articole informative utile / guest post-uri /etc.
Am observat ca tot mai multe companii pun accent pe ideea de comunicare (mai ales branded) si pe zona de content marketing. De asemenea, conceptul de titlu clickbait inca mai merge, dar pe termen lung functioneaza daca acel call-to-action din titlu are acoperire prin continut.
De mentionat ca acele texte care nu spun mare lucru (“buzz” si atat) nu au valoare nici pentru cititori si nici pentru motoare (dpdv SEO), astfel ca ideea de calitate este cea predominanta.
Multumesc, o zi excelenta!