Aproape am ajuns la Ikea Romania – preturi mai mari si cozi pe masura
|Marturisesc de la bun inceput ca nu prea ma duc la pomul laudat. Si nici cand se lanseaza cine stie ce – oricat de mare. Marturisesc de asemenea ca in general nu prea mi-au placut reclamele Ikea pe care le-am tot vazut pe la festivaluri. Si mai adaug ca pentru birou am nevoie de o etajera – eventual cu doua usi in partea de jos si ca atunci cand decid sa fac o achizitie nu ma arunc sa iau din primul loc ci analizez mai intai optiunile.
Acestea fiind spuse… se poate usor deduce ca nu m-am dus la Ikea pe 21 cand a fost marea lansare. Trecusem sambata – in saptamana dinaintea lansarii – pe la Centrul Comercial Baneasa asa ca am vazut cam cum arata magazinul si parcarea. Apoi am primit (cum cred ca au primit majoritatea bucurestenilor) catalogul Ikea. Am vazut ca si la Ikea pot gasi o etajera in genul celei pe care o caut si am zis ca ar fi o idee buna sa merg sa vad oferta lor (nu neaparat doar de etajere).
Astazi am facut o vizita intr-un alt centru de mobila si am vazut ceea ce caut la un pret rezonabil – 200 lei. Dezavantajul ar fi ca piesa vine deja montata – ca atare trebuie sa te descurci cu transportul. Acesta ar fi un avantaj la Ikea – ca poti lua “bucatile” si sa le asamblezi – deci transportul e mai ok – mai ales daca nu iei multe lucruri sau voluminoase. Dupa vizita in acest centru si inca una de relaxare am zis – fiind ora 14.08 – sa mergem si la Ikea. In nestiinta mea mi-am bazat propunerea pe urmatorul rationament: cei ce au dorit sa mearga la Ikea la lansare s-au dus. Cei ce doresc sa plece la munte au plecat si ei de dimineata. E sambata si e frumos (am zis sa incercam chiar daca e prima zi de weekend de la lansare).
Drumul. Calatoria a fost frumoasa pana la un punct. Am reusit sa circulam cu adevarat pana in dreptul Muzeului Satului. Aici deja era coada. Am zis ca totusi o fi ceva in Piata Presei. Gresit. Drumul aglomerat – dar am zis ca daca tot am pornit – duminica nu mai venim asa ca… am incercat sa mergem mai departe. Muzica frumoasa la radio in masina, un Escalade care a murit pe drum pe banda 3… si intr-un final (de peste o ora de la Muzeu) am ajuns si la Ikea.
Acolo. Eu ma uitam ca parcarea parea plina ochi. Apoi in dreptul magazinului am vazut o super coada – AFARA – la intrare. Lumea astepta de zor sa poata intra. Evident ca doar pentru a ma uita si gandindu-ma si la cozile de la case si aglomeratia din magazin (desi poate tocmai de aceea nu li se permitea accesul inauntru tuturor de cum veneau) nu merita sa ne asezam la coada (nici macar sa cumparam nu merita sa stam lao asemenea coada).
Dupa. Am facut asadar stanga imprejur traficul la fel de infiorator – viteza melcului incetinit era deja prea mare pentru a fi atinsa. Am preferat sa ocolim destul numai ca sa putem merge. Ne-a sarit un taximetrist cretin in fata – pe strada cu 2 sensuri cu cate o banda pe sens si cu masina una langa alta el decide sa faca o depasire – (dar cum sunt putini taximetristi – bine ca mai sunt totusi – ca lumea restul meritand sa fie….la ce sa ma astept, nu?) si am ajuns intr-un final si acasa.
Preturi – in Germania mai ieftin. Acasa fiind si Internet avand ne-am uitat putin de curiozitate la acelasi produs in ambele tari. Aici pretul in Romania si aici in Germania. Nici cu TVA dedus NU e mai ieftin ca pretul intreg in Germania. Eh, e semn bun, nu? O ducem mai bine ca nemtii… Uf ce bine ma simt acum ca am aflat asta.
Final. De fapt acest post nu este despre diferentele de pret (mai ales ca despre Ikea se tot scrie – atat in ziare, cat si pe bloguri – si multi au remarcat ca preturile sunt mai mari la noi si decat in Germania, Austria sau chiar decat in Ikea Budapesta). E vorba doar de faptul ca uneori prea multa promovare poate avea efect invers. Sau poate ca baloanele Ikea oferite la plecare te fac sa uiti de durerea de picioare, de timpul pierdut si de nervi. Cine stie, nu?!?
PS: cum a fost la lansare aflam de pe Metropotam.
Uite cum se apuca cate una care se crede mare editorialista, realizatoare de studii marketing, consumatoare si critic de reclama sa ne povesteasca cum si-a pierdut ea ziua in cautarea Etajerei…
Draguta, de ce nu ai intrat peste drum la Mobexpert? Daca tot dincolo e mai ieftin.., si asta e dintr-o reclama de pe la noi, du-te tu frumos si cumpara-ti din alta parte si lasa-ne pe noi cu povestile tale…Apropo, povestea ta e cam lunga.
Lumea vine la IKEA pentru produsele lor, e un concept nou de cumparare si sunt frumosi romanii care au inteles cum sa cumpere, inarmati cu creion, hartiuta si instrument de masurare.
Pentru durerea de picioare exista solutii, intreaba-ti farmacistul.
Te doare capul? E bine.., e o dovada ca-l ai.
Ai nervi? Incearca sa ti-i pastrezi numai pentru tine…
Buna ziua,
am citit comentariul si cred ca sunt necesare cateva precizari:
a) acesta este un blog, iar postul printre altele este la rubrica Personal in primul rand (daca stii ce inseamna asta) – ergo este parerea mea si cand vorbim de dreptul la libera exprimare atunci e clar ca am dreptul sa imi spun parerea. Nu am intrat la Mobexpert pentru ca acolo fusesem – si mai mult decat intamplator NU au ceea ce caut – stiu ce produse au si nu coincid cu dorintele mele.
b) postul e atat de lung pe cat a fost necesar pentru a prezenta o situatie. E problema ta si a oricui altcuiva daca il citesti sau nu pana la capat, daca il citesti de fapt punct.
c) daca a murit Dumnezeu si te-a pus pe tine in loc scuza-ma ca inca nu am aflat. Si nici nu o sa aflu asa ceva. Asa ca te rog asa cum eu nu te-am insultat si nu am luat pe nimeni cu atitudine superioara sa iti vezi si tu lungul nasului. De ce? Pentru simplul motiv ca NU vad scris pe nicaieri ca as fi spus ca acest post e de fapt un mare articol aparut nu stiu unde. Sau vreo analiza de marketing. Si cred sincer ca daca ceea ce am scris te deranjeaza inseamna ca mereu ar trebui ca toata lumea care are bloguri sa iti scrie pentru a-ti cere acceptul in vederea publicarii posturilor? Revenim astfel la definitia blogului. Cap eu am. Pacat ca altii il au dar degeaba. Sunt sigura ca poti face altceva cu timpul tau pretios decat sa citesti acest blog pe care eu o sa continuu sa scriu ce cred ca e interesant pentru altii. Pana la urma stiu deja 2 prieteni care mi-au multumit ca l-am scris pentru ca astfel au amanat drumul la Ikea de duminica pe o alta duminica.
d) multumesc ca faci afisari acestui blog. Sper ca si site-ului PRwave.
e) si inteleg ca oricum nu poti citi si intelege ce citesti din moment ce eu povestesc despre un drum CU MASINA si despre aglomeratia de pe DN1 si tu aduci in discutie o nazarita durere de picioare – probabil ca daca e sa o luam pe farmacie niste lecitina nu ar strica se pare la altii.
f) de fapt nu cred ca acest comentariu ar fi meritat un raspuns tinand cont de faptul ca nici macar nu stiu cu cine am deosebita placere de a interactiona in aceasta deja ex-minunata zi de luni. Macar eu daca am o parere am si curajul de a mi-o asuma.
g) Sper ca ai reusit sa inveti cate ceva despre respect, bun simt si asumarea responsabilitatii din randurile de mai sus. Cum insa nu imi propun sa fac educatie cuiva… ma opresc aici – urandu-ti o seara placuta si lecturi mult mai interesante si fara pic de nerv.
Foarte multe concluzii, aceeasi observatie: prea lungi.
Din moment ce e PUBLIC, chiar daca la sectiunea PERSONAL, am dreptul sa critic. Nu suporti observatiile, nu mai scrie. Vrei totusi sa scrii- tine pentru tine, sau numai pentru anumiti oameni (rude, prieteni). E vorba de timpul meu pierdut, Loredana…Nu am citit chestiuta de mai sus pentru ca e scrisa de tine, sau pentru ca apare pe nu stiu ce site.., ci pentru ca aparea IKEA in titlu (un magazin din care cumpar cu placere si pe care l-am asteptat si-n Romania).
In rest, ne oprim aici cu schimbul de impresii. Ti-am vizualizat si partea ce tine de CV, de experienta profesionala, asa ca ma opresc aici. Ma astept sa cresti (profesional) si cine stie, poate in viitor vom putea dialoga altfel si nu vom mai face analize pe text.
Bafta mare!
Auzi nenea, inainte de a comenta e bine sa si gandesti oleaca. Faptul ca “ai citit chestiuta de mai sus pentru ca apare IKEA in titlu” te baga in categoria “n-am vazut dar caut” – ceea ce nu e un lucru rau in sine, dar nu stiu daca ai constatat faptul ca in articolul original nu s-a facut NICI O REFERIRE la ce e in interiorul magazinului sau la calitatea produselor. Nu era vorba de anti reclama (asta ca sa-ti oblojesc putin sufletelul ranit ca m-am luat de dragostea ta dintai, Ikea) ci era vorba despre un set de efecte ale atitudinii romanilor fata de ceva nou. A, ca in partea a doua putem citi despre o comparatie intre Ikea in .ro si Ikea in .de si observam ca preturile sunt mai mari la noi (da, am cautat si eu niste lucruri p-acolo si am comparat preturile si, ce sa vezi, ghinionul tau: Loredana are dreptate…) – daca te deranjeaza adevarul, inchide-te in turnul tau de fildes si traieste in lumea ta ideala. Sau du-te TU peste drum sau in alta parte si lasa-ne sa observam lumea din jurul nostru si s-o apreciem ca atare.
Mie unuia nu imi place de nici o culoare aglomeratia. O detest, o urasc – dar ciudat, asta nu mi se intampla decat p-aici. M-am nimerit in aglomeratii nasoale prin tari cu apa calda iar sentimentul este cu totul altul. Acolo exista o anumita ordine, exista respect fata de altul care se intampla sa nimereasca in aceeasi inghesuiala. Aici pur si simplu nu e cazul, si daca vrei sa vezi cum / de ce, du-te mataluta intr-un hipermarket in week-end intre orele 10:30 – 13:00 sau 15:00 – 20:00 si POATE o sa intelegi – desi nu sunt ferm convins de asta.
Si sa mor daca am vazut unde se face vreo referire la o durere de picioare sau de cap a autoarei in articolul initial, dar poate sunt eu chior si reusesti sa ma lamuresti tu. Acelasi lucru valabil si pentru nervi. Nu scrie nicaieri ca ar fi stat la coada sa se enerveze si sa o doara picioarele, ci era o referire la cei ce AU STAT la coada aia infernala de care vorbeste. Dar, repet, nu e suficient sa citesti – mai trebuie sa si INTELEGI ceea ce citesti, punct la care ai cam dat-o in bara, stimabile. Deci nu-i mai felicita pe altii ca au cap, mai bine uita-te in oglinda (sau cauta alte metode de investigare) sa vezi daca TU ai ceva acolo.
Si apropos de cumparat cu placere din Ikea: tu din care Ikea cumperi? Cel de aici? Ca daca “cumperi cu placere” din Ikea, deduc faptul ca faci asta dinainte de deschiderea acestui magazin, deci cumperi din alte tari. Asa ca mai bine stai in tara aia unde oi fi si citeste numai articole / blog-uri de acolo. Cred ca nu se va supara nimeni – cu exceptia ta poate, dar sincer nu ma intereseaza.
Stimate Insignifiant (conform numelui) te poti opri cand vrei si din ce vrei. Ma bucur ca ai timp de pierdut. Probabil insa ca eu am mult de asteptat pana cand vei afla 2 lucruri: pe de o parte ca NICIO organizatie nu are intotdeauna toate media de partea ei, dupa cum nicio persoana nu e placuta de intreaga lume si al doilea ca atunci cand citesti ceva sa faci si un efort sa intelegi ce citesti. Postul meu NU a fost nici ANTIreclama, nici cu nervi (poate cu nerv dar asa sunt toate si e altceva), nici despre dureri sau altele imaginate. A fost o prezentare complet reala: aglomeratie pe DN1, coada la intrat in IKEA si toate determinate si de promovare. NU am zis nimic de rau de companie, de reclame, de produse, de experienta IKEA etc. Cat despre partea de CV – nu e nicaieri – poate o foarte scurta prezentare nicidecum completa ci cu trimitere la proiectele de care se leaga acest blog pe care voi scrie ceea ce mi se va parea relevant din domeniile care apar si in bara de nume si pe care voi avea materiale atat de lungi sau scurte dupa cum va fi cazul.