Campanie lansare – cu promotie
|Lansam un nou serviciu. Minunat. Inseamna ca pe piata a aparut un competitor pentru jucatorii existenti, ca atare – cel putin la nivel teoretic – o oportunitate pentru clienti/consumatori.
Te lansezi cu o promotie. In weekendul ce a trecut intr-unul dintre centrele comerciale cunoscute s-a lansat un magazin de imbracaminte cu oferte speciale pentru un anumit numar (precizat) de zile (care coincid oricum si cu perioada de reduceri autohtone).
Prin noiembrie sau decembrie s-a lansat un nou serviciu de televiziune prin satelit. Oferta speciala pana la finalul lunii. In ianuarie… surpriza. Aceeasi oferta (care in mod normal ar fi trebuit sa expire la finalul lunii anterioare). Prelungita.
Care sunt insa consecintele asupra imaginii acestui serviciu? Ce a urmarit departamentul de marketing? Se poate considera cumva ca nu s-a atins un anumit numar de abonati doriti si de aceea s-a prelungit oferta? Duce acest fapt la crearea unei imagini mai putin bune? – pentru ca pana la urma nu achizitionez un serviciu/produs care imi ridica semne de intrebare.
Mentionez ca nu stiu strategia companiei cu privire la acest nou serviciu. Nu am testat serviciul si produsele (am cautat despre el online si nu toate elementele sunt pozitive, dar nu stiu nimic sigur legat de calitate astfel ca nu fac nici o apreciere in acest sens). Stiu doar ca ma pune pe ganduri o astfel de strategie. Stiu ca imi creeaza o strangere de inima. E clar ca multi dintre voi puteti spune: “atunci nu cumpara, nu te obliga nimeni”, insa eu nu la acest aspect ma refer. Incerc sa vad situatia din 2 unghiuri: al companiei si al clientului. Compania poate gandi ca prelungirea perioadei de oferta speciala inseamna de fapt ca vine in intampinarea nevoilor clientului, ca le ofera ceva atractiv. Clientii insa – unii dintre ei – pot sta putin pe ganduri si avea alta interpretare.
Poate ca daca aceasta ar fi fost o situatie izolata nu as fi scris un post. Insa compania la care ma gandesc acum nu e singura care a decis sa aleaga sa procedeze in acest mod. Voua ce reactie va trezeste o astfel de prelungire a unei oferte? Ajunge cumva sa aiba chiar efecte de tipul: lasa nu luam acum, ca o sa mai prelungeasca oferta, sau lasa, sa mai asteptam putin ca pe final vor avea in plus inca niste elemente de care putem profita?
Fac parte din categoria celor care nu cumpara din prima ,nu ma arunc cu capul inainte.Astept si bine fac.Studiez,intreb ,compar.Cate o data chiar pierd promotia.Dar comania o prelungeste dupa o luna din nou,poate si cu alte avantaje in plus.Nu-i nimic rau in asta,nu-si pierd din credibilitate.Iubesc firmele mari cu nume care fac promotii bune pentru mine.In final cred ca toti suntem multumiti.