Protectia mediului? Ha-ha-ha ce poanta buna!

S-ar putea sa socheze titlul. Dar s-ar putea ca dupa ce sunt lecturate randurile de mai jos sa se constate ca din pacate am dreptate.

Am vazut acum o campanie pentru protectia mediului. Recunosc ca mie imi place campania. Doar ca atunci cand vezi perspectivele – Craciun fara zapada si asa mai departe – nu te bucuri foarte mult.

Nu stiu insa ce tip de campanie de constientizare poate avea efect. Una caracterizata prin violenta nu are. Aceasta – campanie ce prezinta efectele pe termen lung si cu implicatii emotionale – se pare ca de asemenea nu are efectele dorite.

La ce ma refer?

La oamenii care ar putea sa ajute cu un gest mic – dar care prefera sa ignore impactul actiunilor lor.

Sa luam cel mai simplu exemplu: primim o sumedenie de pliante de la hypermarketuri. Eu am vazut cum o femeie – care se incadreaza ca venit, varsta si studii in publicul campaniei pentru protectia mediului – care arunca la cosul de gunoi vreo 10 astfel de pliante (de format A4, lucios, cu destule pagini cat sa intre toate ofertele). Si cand totul s-ar rezolva atat de usor: niste recipiente luate de fiecare administratie, puse in scara si o data pe luna sau candva sa fie ridicate si duse la un centru de reciclare. Nu pentru bani – ci pentru mediu, pentru noi, pentru copii.

Incearca multe companii sa faca diverse actiuni – si pot fi aici prezentate toate initiativele pe care le stiti sau care urmeaza a se lansa – o sa le includ intr-o lista in cadrul postului pe masura ce sunt prezentate. Se pare insa ca unii nu vor sa inteleaga. Si e pacat mai ales cand miza este atat de mare. Oare ce trebuie sa se intample pentru ca lumea sa constientizeze impactul real al actiunilor?

Share
7 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge