Final fericit si dobanda cu reducere la Piraeus Bank
|Spuneam acum cateva zile ca umorul este un instrument foarte bun in comunicare – inclusiv in publicitate.
Am remarcat in aceasta perioada incercari de umor, dar si umor reusit.
Cei de la Piraeus Bank au acum o promotie – la final ai o dobanda redusa – iar reclamele sunt destul de reusite.
Doua sunt momentele pe care le-am vazut:
- piesa de teatru – final el si ea se despart. O spectatoare intra pe scena si ii impaca – pentru ca este in firea omului sa doreasca un final fericit pentru orice poveste.
- Romeo si Julieta. Julieta dupa ce bause licoarea; Romeo bea si el. Un spectator se arunca pe scena – strigand ca e medic – si incearca sa il resusciteze pe Romeo. Evident fiind o piesa de teatru baiatul se trezeste uitandu-se mirat la doctorul de pe scena. Se ridica si actrita ce o interpreta pe Julieta si priveste mirata. Finalul e deci fericit.
Nu stiu cat conteaza umorul si cat ideea de dobanda redusa cu 20% (daca imi aduc bine aminte mesajul). Nu stiu de asemenea daca se retine mai degraba ideea reclamei – decat mesajul. In sfarsit, nu cunosc impactul in contracte de creditare de la aceasta banca – in urma reclamei. Cert este ca reclamele in zona financiar-bancara au incetat de mult sa mai fie seci. De asemenea este clar si ca unele reclame mai logice si plauzibile par a prinde mai mult – si a genera unele reactii pozitive fata de altele la care sunt inventate noi specii – sau elementele fictive sunt clare nicidecum cu semne de intrebare.
Din pacate nu am gasit reclamele via Internet pentru a le posta aici. Daca aveti linkuri… completez insemnarea.
Ce parere aveti insa despre aceasta promotie si reclama? Sa se ajunga cumva ca daca vor fi multe reclamele noi si bune sa ne mai si uitam la pauza de publicitate?
Cred ca insusi faptul ca ai scris “dobanda redusa cu 20% (daca imi aduc bine aminte mesajul)” arata ca nu ai retinut mesajul, atentia fiindu-ti distrasa de ideea reclamei. In contextul in care toata lumea stie si s-a spus repetat si la stiri ca bancile din Romania practica o jecmaneala continua, au costuri ascunse etc., nu stiu la ce le ajuta sa-si “carpeasca” imaginea cu spoturi umoristice. Cand se duce omul la banca si afla ce se ascunde in spatele aparentei oferte speciale, reducere etc., cu siguranta ii piere rasul. Probabil aceasta reclama ar putea creste traficul catre banca respectiva (adica numarul de oameni care se intereseaza de oferta), dar nu si numarul celor care devin clienti. A, si o mica observatie – in primul spot este vorba de opera “Carmen”.
iulia, multumesc pentru precizari. Legat de mesaj, aici sunt multe de discutat. Mi-a ramas intiparita ideea de 20% (eram 90% sigura dupa prima oara ce am vazut reclama si la cat de des este difuzata…). Aici ar fi interesanta o discutie cu mai multi care sa precizeze ce au retinut: ideea reclamei de reducere – si cu cat, si la ce tip de serviciu bancar – sau momentul de umor?
Dincolo de umor – in jurul meu cel putin – ca atare fara a avea pretentia de a vorbi cu date dintr-un studiu – sunt multi cei ce s-au uitat la conditiile acelui credit pentru a afla mai multe, cineva deja dorea sa si depuna actele.
Intr-adevar la noi conditiile de acordare a creditelor sunt diferite de cele din alte tari si includ dobanzi mult mai mari – si da, umorul poate sa nu ajute mult in aceasta directie. Pe de alta parte tot la noi se stie ca reclamele nu spun tot, atragand atentia cu un amanunt si apoi dand peste o realitate mult mai complexa: sa luam de exemplu Vodafone si reclama la partea de abonament date la care se specifica Internet nelimitat – si afli la un sediu Vodafone (sau pe site) ca intr-adevar Internetul este nelimitat… in limita a 4 GB.
Ajungem asadar la idee: mai crede cineva in reclame? sau toti stiu ca o reclama e un punct de pornire care are insa multe aspecte ramase nedescoperite?