Greseli de PR – sau despre sedii si site-uri

Las deoparte pentru putina vreme comunicatele de presa si greselile legate de acestea (desi inca mai am cate ceva de spus) si ajung la ceva ce constat ca tine de general.

Am astazi in vedere magazinele si site-urile. Sunt unele companii care au un anumit sediu social si cateva puncte de lucru – magazine in care se vand – hainele, produsele etc. Pe site-ul oficial este recomandat sa apara nu doar sediul companiei ci si magazinele, punctele de desfacere a marfii. O sa spuneti poate ca e un element la mintea cocosului. Vin eu si va intreb atunci: cum se face ca nume importante omit acest aspect? Exemple de la noi am o sumedenie – insa culmea e ca am si de afara – exemplu de anul trecut din Austria cand pe site-ul cuiva de la care voiam sa cumpar ceva aparea o adresa. Am mers acolo – numai ca nu era un magazin… ci un bloc… Am revenit in tara, le-am scris un email… si mi-au raspuns ca da, acela e sediul social, magazine aveau in alta parte. Am comandat online ce voiam – dar asta pentru ca imi doream cu adevarat acel lucru. Altfel i-as fi cautat pe altii.

Tot legat de magazine si site-uri este si urmatorul aspect: daca o companie are mai multe sedii – trebuie precizata pentru fiecare adresa exacta. Trebuie de asemenea oferite puncte de reper pentru fiecare in parte si chiar date de contact – macar numar de telefon fix.

Daca unele dintre magazine sunt in centre de tip mall – atunci este de dorit sa se precizeze macar etajul. Daca sunt in magazine cu mai multa intrari sau aripi (cum e Unirea) atunci precizati si locul sau partea cu magazinul (gen etaj 2, Aripa Calarasi). Cumparatorul va fi mai multumit, va sti sa ajunga direct – nu va pierde vremea cautand in intreaga Aripa Calarasi (la toate etajele).

La fel, in cazul in care magazinul sau sediul nu se afla pe o strada foarte cunoscuta, oferiti un punct de reper si alaturati si o harta format .jpg. Din nou veti demonstra respect pentru clienti, veti fi proactivi si ii veti scuti de ore petrecute in trafic sau pe strazi cautandu-va (asta in cazul in care nu se decid sa mearga la concurenti despre care stiu unde se afla).

In sfarsit, actualizati permanent lista de magazine. De fiecare data cand apare o modificare, actualizati site-ul. Puteti spre exemplu ca in perioade de vacante sa postati si un program – astfel ii veti ajuta pe cei interesati de produsele oferite de compania dumneavoastra sa stie exact cand pot veni la cumparaturi.

Toate elementele de mai sus nu va ocupa foarte mult timp – insa va pot aduce respectul clientilor si chiar clienti (daca ne gandim ca acele persoane ce nu va gasesc usor pot cauta alternative la magazinele si produsele dumneavoastra). Incercati sa ganditi in perspectiva, sa vedeti lucrurile din punctul de vedere al clientului si nu al dumneavoastra.

Mult succes!

Share
2 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge