Client sau partener?
|Ajungem deseori sa fim in “ipostaza” de mai sus: client. Fie ca noi suntem agentia care face o comanda la o tipografie, fie ca noi suntem clientul care lucreaza cu cel putin o agentie.
Suntem si in postura de partener – organizam un eveniment impreuna cu un partener, sau deschidem o noua afacere impreuna cu cineva.
Eu merg mereu pe principiul clientul meu… clientul meu – nu e stapan dupa cum nici eu nu il conduc. Il vad mai degraba ca pe un partener de discutii nu ca pe o persoana care vine imi da un brief, fac o campanie, o aproba, se implementeaza si gata.
Vorbim despre afaceri – poate si despre relatii publice – apropo si de relatia cu clientul. Pentru voi ce primeaza: clientul care da comanda pentru un nou site? sau partenerul de “cursa lunga”?
Cum ne alegem clientul – sau partenerul? Trebuie sa ne placa – sau doar sa fie bun?
Ati lucra cu agentie de ai carei angajati nu va place? (si poate nici politica) dar ati auzit ca au rezultate? Si invers, lucrati cu clienti a caror fire nu este una cu care sa va impacati?
Draga mea ,
Intrebarea ta este f. pertinenta dar si incitanta. De ce spun asta? Pentru ca iti da posibilitatea sa dezbati o tema mai veche si mai delicata.
Eu cred ca traim intr-o Romanie inca ne maturizata , plina de lacune comunicationale. Afacerile se fac in pripa si dupa ureche. Nu exista o baza , o structura,un schelet bine conturat. Toti stim sa facem de toate si concret – nimic bun .
Agenţiile sunt loiale clienţilor pentru că relaţia cu o agenţie, presupune acces la o suită de informaţii confidenţiale pe care companiile nu le împărtăşesc oricui, cu uşurinta . Am scris toate aceste lucruri pt. ca azi se merge 90% pe varianta „ Clientul nostru –stapanul nostru”. Agentiile din zilele noastre duc o lupta acerba pentu a putea sa-si imbogatesca portofoliul cu „ clienti „de referinta . Notiunea de partener este cu totul alta la noi.
Problema pusa mai sus poate deveni cu usurinta dezbatere in toata regula. In publicitate si PR, de cele mai multe ori, oamenii care compun agentia “reprezinta” agentia… Daca iti plac oamenii este destul de greu sa nu iti placa si agentia… Si cred, ca multe firme iau in calcul si aceasta componenta subiectiva, desi este firesc sa nu o declare…
Cat despre modul de alegere a clientilor… Pe langa aspectul financiar, care nu cred ca e neglijat niciodata, trebuie sa iti placa cel putin produsul… Pana la urma, pentru agentiile care vor mereu mai mult de la ele insele, orice produs/client ar trebui sa reprezinte o provocare…
Loredana, excelenta intrebare…In Era Complexitatii insa cred ca e important sa devenim extrem de buni si de maleabili incat sa facem fata oricarui tip de client…Nu cred ca suntem in situatia de a ne permite sa ratam un client…Nu numai din punct de vedere financiar dar si al experientei…Nu ma feresc de nici un fel de client…Vreau sa invat cat mai multe…Nu trebuie sa-mi placa un client sau un produs…trebuie sa ne provocam singuri…Cred ca nu trebuie privit in acesti termeni de placut-facut…Sunt buni si clientii de cursa lunga….dar trebuie sa te gandesti ca si ei navigheaza…Sunt Ipostaze si Ipostaze…astazi au nevoie de tine, maine de mine, maine de americani sau de japonezi….depinde de faza de crestere a clientului…ma uit si la asta adeseori…in ce faza de maturitate a afacerii sale se gaseste clientul…
Good article and right to the point. I am not sure if this is actually the best place to ask but do you guys have any thoughts on where to hire some professional writers? Thanks