Cand gresesti – ispasesti: daca recunosti, se rezolva

S-ar putea spune ca titlu anunta o insemnare plina de naduf, cu nervi si varsarea lor in spatiul virtual. Nici pe departe. E o insemnare cu invataminte pentru PR-i si nu numai.

Primesc acum 3 saptamani un email – de la o persoana de la marketing de la o banca foarte cunoscuta. Emailul era trimis catre o colega a ei si catre mine. Ii era adresat unei Loredane – dar nu mie – ci celei de la firma cu care ei lucreaza cel putin pe parte de print carti de vizita. Emailul continea un limbaj dur, aducand in atentie reprosuri la adresa unor carti de vizita ce nu corespundeau cerintelor bancii.

Am dat imediat un reply – specificand ca emailul ii era adresat probabil altei Loredana – si ca ar fi cazul de un forward ca sa ajunga mesajul acolo unde trebuie.

In aceasta situatie orice om care primeste emailul din care reiese o greseala, ar trebui sa dea un reply – recunoscand greseala, sau macar prezentand scuze pentru incurcatura/confuzia produsa.

Dar, de 3 saptamani incoace, niciun semn, nicio scuza.

Asa cum spuneam nu scriu pentru a-mi varsa of-ul ci pentru a incerca sa desprind anumite elemente care sa le fie de ajutor pe viitor altora in situatii asemanatoare.

Se spune ca a gresi e omeneste. Asadar nu trebuie “sarit la gatul cuiva” de prima oara. Insa a-ti asuma faptele si vobele denota buna crestere, respect pentru sine si ceilalti si evident, integritate. Intr-o situatie precum cea de mai sus (ori similara), mai ales cand afli de la altcineva de eroare, recunosti situatia si iti exprimi regretul pentru incurcatura. Nu e chiar atat de greu si nici nu iti ia o zi! Totul tine de o dovada de respect. In cazul de fata respect pentru persoana proprie si pentru destinatar, pentru firma pe care acea persoana o reprezinta si pentru un site care le pune la dispozitie anumite servicii chiar gratuite.

Printr-o atitudine deschisa, sincera, o abordare pozitiva se castiga mult mai mult (sau cel putin nu se pierde nimic). In caz contrar, lipsa de respect aratata altora se poate sa fie primita inapoi. Si, ca intotdeauna, despre lucrurile mai putin bune se va spune mai multora decat despre cele bune.

In concluzie, in orice situatie (fie ca e de criza fie ca vorbim despre greseli minore) este recomandat sa se asume responsabilitatea si sa se recunoasca greselile deschis.

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge