Cand gresesti – ispasesti: daca recunosti, se rezolva
|S-ar putea spune ca titlu anunta o insemnare plina de naduf, cu nervi si varsarea lor in spatiul virtual. Nici pe departe. E o insemnare cu invataminte pentru PR-i si nu numai.
Primesc acum 3 saptamani un email – de la o persoana de la marketing de la o banca foarte cunoscuta. Emailul era trimis catre o colega a ei si catre mine. Ii era adresat unei Loredane – dar nu mie – ci celei de la firma cu care ei lucreaza cel putin pe parte de print carti de vizita. Emailul continea un limbaj dur, aducand in atentie reprosuri la adresa unor carti de vizita ce nu corespundeau cerintelor bancii.
Am dat imediat un reply – specificand ca emailul ii era adresat probabil altei Loredana – si ca ar fi cazul de un forward ca sa ajunga mesajul acolo unde trebuie.
In aceasta situatie orice om care primeste emailul din care reiese o greseala, ar trebui sa dea un reply – recunoscand greseala, sau macar prezentand scuze pentru incurcatura/confuzia produsa.
Dar, de 3 saptamani incoace, niciun semn, nicio scuza.
Asa cum spuneam nu scriu pentru a-mi varsa of-ul ci pentru a incerca sa desprind anumite elemente care sa le fie de ajutor pe viitor altora in situatii asemanatoare.
Se spune ca a gresi e omeneste. Asadar nu trebuie “sarit la gatul cuiva” de prima oara. Insa a-ti asuma faptele si vobele denota buna crestere, respect pentru sine si ceilalti si evident, integritate. Intr-o situatie precum cea de mai sus (ori similara), mai ales cand afli de la altcineva de eroare, recunosti situatia si iti exprimi regretul pentru incurcatura. Nu e chiar atat de greu si nici nu iti ia o zi! Totul tine de o dovada de respect. In cazul de fata respect pentru persoana proprie si pentru destinatar, pentru firma pe care acea persoana o reprezinta si pentru un site care le pune la dispozitie anumite servicii chiar gratuite.
Printr-o atitudine deschisa, sincera, o abordare pozitiva se castiga mult mai mult (sau cel putin nu se pierde nimic). In caz contrar, lipsa de respect aratata altora se poate sa fie primita inapoi. Si, ca intotdeauna, despre lucrurile mai putin bune se va spune mai multora decat despre cele bune.
In concluzie, in orice situatie (fie ca e de criza fie ca vorbim despre greseli minore) este recomandat sa se asume responsabilitatea si sa se recunoasca greselile deschis.
Intr-adevar, ni se intampla tuturor sa gresim din cand in cand, sa punem gresit un destinatar al email-ului, sa uitam sa atasam un document, sau mai stiu eu ce. Prima regula e sa-ti recunosti greseala si sa-ti ceri scuze. Oamenii sunt foarte intelegatori tocmai pentru ca ni se intampla tuturor.
Dar cand te faci ca ploua, dai dovada de lipsa de respect. Cand reprezinti o firma, astfel de comportamente afecteaza negativ si imaginea personala, dar si brandul firmei. Si daca tot te bucuri de niste servicii gratuite, macar asa, din interes, sa te porti un pic mai frumos. My two cents 🙂
Dar cum ar fi ca brandurile sa isi recunoasca greselile fata de consumatori? Sau minciunile? Sa va dau nume de firme celebre ale caror kohluri se intind de arati ca un mort in varianta zombie dupa 5 ore? Gen Shiseido? Sau poate ca nu o fi produsul si m-au consiliat pe mine prost, care am ten gras? Si atunci problema e la Sephora?
Info Corp.Is the reason he sends the most important fees the actual national football league, Spending typically $725 million a year for your legal protection under the law to the nation’s hockey management meeting. That get to typically $1.1 thousand single season using the new package. Sibel will pay you distinct because the nation’s nfl achieving is complete with alot of competitors in good trading sells making use of rhode island, Philadelphia, Chi town as well california..
Generally I don’t read post on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to try and do so! Your writing taste has been surprised me. Thank you, very great post.
My wife had the Mushroom burger and Poutine, Came out on a nice big fresh bun nicely crusted and fresh tasting visually appealing and she said tasted great! The poutine was pretty tasty too! Gravy had a slight peppercorn taste to it and they are not scared of using cheese. , point 2 for Charlee’s!