Omul de PR ca mijlocas

Cum tot am scris despre fotbal in insemnarea anterioara, iata ca se leaga putin si ideea de astazi de acelasi domeniu. Doar ca punct de pornire insa.

Aratam acum ceva timp (aici) ca omul de pr poate fi asemuit unui detectiv.

Il prezint astazi din perspectiva unui mijlocas. Nu cred ca ma poate contrazice cineva. Motivul? Simplu! Perspectiva este legata de faptul ca omul de PR este la mijloc, un intermediar fie intre companie si publicurile sale, fie intre client si furnizori si publicuri.

El este cel ce are numeroase indeletniciri care trebuie sa ajute compania dar care il pun la mijloc. Nu putine sunt situatiile in care in capul sau “se sparg” toate: clientul/seful nu e multumit ca un articol nu a iesit suficient de amplu, in timp ce jurnalistul spune ca informatiile sunt prea putine, ca nu ii convine ca nu primeste anumite date sau ca se doresc materiale prea lungi. Alteori pretul obtinut (pentru un material promotional, pentru o sala undeva etc.) este prea mare pentru sef/client si mult prea mic decat ar dori furnizorul. Si tot asa.

Este o sarbatoare cand apar situatii in care PR-ul sa fie pur si simplu felicitat si in care toate partile sunt multumite.

Omul de PR primeste asadar mingea de la sef/client. Trebuie sa o paseze in acelasi timp asigurandu-se ca va primi inapoi mingea. Intermediar care insa trebuie sa gestioneze cu grija situatiile si sa dea dovada de diplomatie. Sa impace cum s-ar spune si capra, si varza si lupul.

Oare cu ce mai poate fi asemanat omul de PR?

Share
8 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge