Materiale mai multe intr-o zi sau despre alta greseala de PR
|Recunosc ca uneori mi se intampla sa vad si sa nu cred. Sa ma uit pur si simplu la ecranul laptopului si sa imi zic ca nu poate fi adevarat. Cum sa faca o asemenea companie – mare, cunoscuta – sau agentie – faimoasa – greseli de PR in mod constant si (destul de) importante? Cu toate acestea aproape zilnic vad ca se persista in diverse greseli care aduc prejudicii de imagine agentiilor/companiilor respective sau genereaza pur si simplu ignorare din partea media.
Astazi m-am gandit sa ma opresc asupra practicii trimiterii mai multor materiale in aceeasi zi. In anumite contexte e un lucru ok. Spre exemplu daca are loc un eveniment intr-o zi, dimineata, si intai se trimite comunicatul pe email si apoi se revine cu poze de la eveniment pentru ilustrarea eventualelor materiale. Sunt anumite momente asadar in care practica este justificata. La fel justificat e si prilejul in care se trimite un comunicat pe o tema si un articol sau materiale pentru informare/documentare cu mai multe informatii pe aceeasi tema si evident poze pentru ilustrarea unui potential articol. Evident apar si momente speciale, contexte, crize in care materialele mai multe se justifica. Se poate de asemenea ca un comunicat sa fie trimis spre o seama de jurnalisti in timp ce alti reprezentanti media sa primeasca alt material – in anumite momente.
Sa trimiti in aceeasi zi insa si un comunicat pe o tema si un articol pe un alt subiect – iata cheia pentru ca macar un material sa fie ignorat de media. Publicatiile pot in general sa includa o stire pornind de la un comunicat – dar sa includa si un material pe o alta tema pornind tot de la aceeasi institutie slabe sanse. Fie comunicatul nu va intra, fie articolul.
Mai rau este sa se trimita la ore diferite materialele. Astfel de dimineata spre pranz comunicatul si seara articolul. Evident ca daca acest fapt coincide si cu o zi de vineri… e si mai “bine” (pe acest subiect al programarii trimiterii informatiilor am scris aici).
Concluzia este simpla: atentie la programarea materialelor si a momentului comunicarii. Aceasta programare se face in functie de anumite criterii pe care un bun specialist le cunoaste. Daca un angajat sau o agentie va propune trimiterea de materiale diverse in aceeasi zi la toata baza de date fara sa fie o criza sau un context special atunci e cazul sa va mai ganditi cu privire la acea persoana/agentie.
intrebare: se mai poate discuta acest subiect intre profesionisti? daca nu avem asa ceva in target..probabil..dar cred ca nu se fac asemenea greseli…nu la nivelul de pe acest blog…cat despre altii…sa se apuce de alta profesie..caci e neplacut ca o “promoveaza” asa pe aceasta !
Draga Cristiana, asa cum zic de multe ori scriu despre aceste greseli dupa ce le revad de multe ori – nu dupa ce le zaresc o singura data. Si le vad si la companii mari, nationale sau multinationale, si la agentii – de cam orice dimensiuni.
Ca nu dau nume pentru a nu le face totusi rau si sperand ca poate vor citi sau va citi cineva sile va spune ca in anumite locuri gresesc si ca isi pot imbunatati activitatea – asta e alta poveste. Incerc sa deschid ochii aici – se pare ca din pacate inca sunt multi cei ce pozeaza in specialisti dar nu stiu ce presupune acest lucru…
I truly got into this article. I launch it to be absorbing and full with unequaled points of stake. I equivalent to construe relevant that makes me believe. Thank you for oeuvre this uppercase substance.
Very interesting details you have noted , thanks for posting .
A lot of thanks for each of your labor on this website. My aunt really loves going through internet research and it’s really simple to grasp why. We all notice all concerning the compelling form you produce informative tactics via your website and attract contribution from visitors on that situation while my simple princess is now understanding a whole lot. Take advantage of the rest of the year. You have been carrying out a great job.
It’s perfect time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I’ve learn this put up and if I could I wish to recommend you some attention-grabbing things or tips. Maybe you can write subsequent articles referring to this article. I want to learn more issues about it!
Am fost de lucru afară și mă întrebam dacă voi mai creste . ?