Cadoul si mostrele oferite cuiva pot aduce mai multe articole
|Omul de PR este cel a carui activitate de cele mai multe ori se masoara in numar de articole aparute. Nu vorbim aici despre cum se poate masura eficienta in relatiile publice – va invit sa cititi KPI in PR sau cum sa evaluezi corect rezultatele departamentului de PR – ci despre cum poti sa ajungi sa ai o mai mare vizibilitate in presa cu ocazia unei lansari.
Poate ca iti vei permite sa organizezi un eveniment de lansare – ocazie cu care vei interactiona direct cu reprezentantii media si desigur prilej cu care acestia vor primi o mapa de presa cu informatii, poate un cadou sau o mostra. Minunat.
Dar ce te faci cand nu toti reprezentantii doriti reusesc sa vina la eveniment? Sau cand nu ai bani de un eveniment?
Cea mai simpla si de impact metoda este sa trimiti materialele de presa alaturi de un cadou personalizat – in ton cu subiectul comunicatului – sau cu o mostra – daca se poate.
Daca se lanseaza un nou produs pentru ingrijirea casei etc. se poate trimite o mostra, e clar. La fel cu ocazia lansarii unor noi bauturi, unor obiecte promotionale etc. Se pot trimite si produse pentru ingrijirea personala (femei sau barbati), noi produse pentru animale (atentie, aici ar trebui sa stiti daca au sau nu animale acele persoane si ce parere au despre animalele de companie), bijuterii, o geanta etc.
Cu ocazia lansarii unui nou serial nimerit este sa trimiti materiale de presa cat mai cuprinzatoare – poate chiar si un prim episod pe DVD si poate un obiect personalizat. Aici jos palaria pentru HBO, AXN – care realizeaza mereu campanii foarte interesante.
Avantaje? In primul rand trebuie sa nu uitam ca un produs primit este testat de persoana – ca atare jurnalistul are ocazia de a scrie in cunostinta de cauza ceea ce nu e putin lucru avand in vedere ca el e cel care prezinta o opinie.
Apoi, fiindca a primit ceva, s-ar putea sa fie mai tentat sa ia in calcul ideea de a insera acea stire (disonanta cognitiva si alte asemenea).
Creati o relatie cu acel jurnalist. Ii confirmati motivele de incredere in dumneavoastra si ii oferiti posibilitatea de a alege. Nu aveti doar pretentii de la el (de a va publica informatiile trimise).
Costurile sunt mult mai mici decat in cazul organizarii unui eveniment. In plus jurnalistii care au blog personal poate chiar vor scrie despre produsul dumneavoastra – chiar daca intra sau nu in publicatia la care lucreaza.
Si s-ar mai gasi avantaje, slava domnului.
Aceasta metoda are succes si marturie stau probabil toti clientii agentiilor – inclusiv cei ai PRwave.
Iata asadar ca chiar in aceasta perioada in care toti se gandesc la economii dar in care toti doresc impact, vizibilitate cat mai mare, acoperire media solutii exista. Si culmea sunt chiar solutii eficiente.
I’ll gear this review to 2 types of people: current Zune owners who are considering an upgrade, and people trying to decide between a Zune and an iPod. (There are other players worth considering out there, like the Sony Walkman X, but I hope this gives you enough info to make an informed decision of the Zune vs players other than the iPod line as well.)