Haiti, ajutoarele, companiile si Twitterul

Despre drama celor din Haiti au scris multi si cu siguranta vorbele sunt prea putine pentru a o surprinde. Desigur, este un miracol faptul ca ieri au fost gasiti 5000 de supravietuitori ai teribilului cutremur de saptamana trecuta.

Un astfel de dezastru natural nu te poate lasa indiferent. Nici marile companii nu au ramas reci si toate au incercat sa ajute asa cum pot.

Traim in epoca “social media”. Ne mai aducem aminte de un principiu al PRului care spune “fa fapte bune si spune ca le-ai facut”. Ei bine, date fiind toate acestea e logic ca marile companii ce au oferit ajutoare (indiferent de forma lor) sa comunice modul in care i-au ajutat pe cei din Haiti.

Si ajutoarele au fost consistente. UPS de exemplu a donat 1 milion $ (in diverse forme); American Eagle a trimis miercuri, joi, si vineri avioane in Haiti cu “30,000 pounds of water, food and supplies each day”. O donatie insemnata si mai ales vitala pentru locuitorii de acolo. Despre aceeasi companie s-a spus insa ca a trimis in Haiti doctori si asistente medicale – transport gratuit. Si acum compania a trebuit sa spuna ca asa o oferta nu a existat si iata cum trebuie sa isi justifice donatia si cum un gest admirabil si o donatie cuprinzatoare ajunge sa fie diminuata de twitter si informatiile de acolo. Si UPS a avut surprize via Twitter.

Si nu doar ei. Care au mai fost surprizele si cine a avut parte de ele aflati din articolul din AdAge.

Ce se constata:

  • pe Twitter se ofera multe informatii neverificate – nu cred ca e cazul sa dezvolt acest subiect: de cate ori se ofera informatii fara a se preciza o sursa originala a lor? De cate ori acestea se preiau mai departe? Se intampla in cazul publicatiilor de stiri, daramite in cazul unor oameni?
  • nu exista responsabilitate sau consecinte – o informatie gresita oferita… care apoi e scoasa precum o castana fripta de compania ce nu a gresit in strategia sa, nu aduce niciun fel de responsabilitate pentru cel ce a trimis acea data gresita. Poate ca in cazurile amintite mai sus cei ce au dat informatiile gresite isi vor recunoaste vina; poate toti c ei ce au dat RT la fel – insa… intotdeauna prima stire e cea crezuta, se ajunge la confuzie – problemele sunt mari;
  • exista o problema legata de gestionarea tuturor canalelor de comunicare – e clar ca trebuie sa reactionezi rapid si ca chiar daca tu ai dat informatiile corecte, tot poti avea probleme (de imagine si nu numai) in cazuri precum cele infatisate aici.

O problema asadar importanta – iar cazul de fata e doar un exemplu ce afecteaza multe si mari companii in acelasi timp. Desigur ca nu Twitter in sine este de blamat pentru ceva. Insa… cum pot fi lucrurile facute mai bine?

Share
8 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge