There is no “I” in “TEAM”
|Sa reusesti sa creezi o echipa foarte buna, eficienta – iata visul oricarui manager sau director de companie.
Evident insa ca nu e deloc usor, ca avem de-a face cu orgolii, cu persoane cu firi diferite insa cu pregatiri poate complementare. Pe toate trebuie sa le faci sa inteleaga ca fiecare are rolul sau, ca este o rotita importanta in angrenaj. La fel trebuie ca toata lumea sa inteleaga ca fiecare are bucatica sa care poate fi cel mult ajutata atunci cand se solicita sau cand persoana nu se poate ocupa de partea sa insa ca nu trebuie ca pe bucatica altui coleg sa intri doar pentru ca asa vrei tu sau pentru ca ai impresia ca te-ai descurca mai bine.
Sunt multe de spus despre cum sa creezi o echipa si nu mi-am propus astazi sa dau o tona de sfaturi pe acest subiect. Imi doresc sa subliniez insa un element extrem de important aparent uitat de multi si aleg sa ofer aceasta precizare in engleza: There is no “I” in “TEAM”.
Cred ca formularea surprinde esenta celor spuse mai sus – de la constientizarea locului si rolului fiecaruia si pana la ideea de tot unitar, de rotite care merg, care se pun in functiune una pe alta si care, daca fiecare este bine intretinuta, duc la un rezultat optim.
Intr-o echipa nu ar trebui sa se duca o lupta a orgoliilor – complementar desigur ca nu ar trebui nici sa existe oameni care sa isi sape colegii, avizi de putere, de a se face remarcati. Rolul “sefului de echipa” indiferent de denumirea pe care ar purta-o in mod normal este de a aplana potentiale conflicte, de a calma egouri, de a face fiecare membru constient si de drepturi dar si de obligatii, si de importanta proprie dar si de cea a celorlalti colegi fara de care nu s-ar ajunge la rezultatul final dorit.
There is no “I” in “TEAM” este asadar un lucru care ar trebui sa fie constientizat atat de manageri cat si de angajati – iata ca nu trece mult si apare o tema pentru aceasta serie.
Voi cat de multa importanta dati acestui fapt, ca There is no “I” in “TEAM”?
Daca va intrebati de unde vine formularea am sa marturisesc sincer ca nu imi apartine, ca esenta cuprinsa in cuvinte o stiam insa mi-am reamintit-o luni seara urmarind pe AXN serialul “NCIS”, replica fiindu-i data lui DiNozzo de catre McGee (pentru cei ce urmaresc serialul).
Hi Lori, I’m reading this via Google Translate, and your message comes across loud and clear! It’s very important for every team member to share the no-I philosophy, and winning teams always have it. BTW, I’m a big NCIS fan and remember the exact scene you are talking about. Where I live, near Chicago, the expression has been around for a long time but it still carries weight.
Thank you, Brad, for the effort of reading it via Google Translate 🙂 I know it’s not a perfect translation, but the idea is indeed quite clearly presented.
The “no-I philosophy” – exactly – thank you for mentioning it – an important card for any winning team. And in the end, that’s the whole point, right?
Regarding NCIS you benefit of being in the right place – we have to wait for the rights to be bought and than the translation to be made and the show to be broadcast. I’m glad however that we have common taste and you know the show 🙂
Cred că, până la urmă, tot mecanismul de desfăşurare al unei echipe se rezumă la replica asta.
Mie mi-a plăcut şi-am s-o reţin! Thanks for sharing!
Ma bucur ca ti-a placut – si te mai astept pe-aici. Da, e o sinteza a modului in care functioneaza o echipa. Suna precum “la mintea cocosului” dar practica arata ca nu e deloc asa de usor de pus in aplicare (de aici si un post mai vechi cu de ce avem o diferenta intre teorie si practica).
Să nu uităm însă că un pic de concurența colegială poate face bine. Mai ales dacă este vorba despre echipe unde rezultatele individuale contează (de exemplu, vânzări).
Evident, fără a depăști limitele bunului simț și fără a uita că scopul final este binele companiei, nu satisfacerea orgoliilor personale.
Acum as veni eu sa intreb: cate echipe de vanzari care sa functioneze ca o echipa ai vazut? In enorm de multe locuri echipa de vanzari = oameni cu aceeasi functie insa in concurenta puternica si unde conteaza doar cine face mai mult, nu cum se lucreaza. Se ajunge la certuri pe clienti si nu numai…
Evident insa ca e de dorit ca toata lumea sa fie motivata sa isi faca aproape de perfectiune treaba astfel incat companiei sa ii fie bine si implicit tuturor.
Fantastic beat ! I would like to apprentice while you amend your website, how could i subscribe for a blog web site? The account aided me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea