Ce sunt relatiile publice?

Unul dintre primele lucruri pe care le afli despre relatiile publice – mai ales in calitate de student – este ca exista peste 400 de definitii ale termenului (ca sa fiu mai exacta ar trebui sa spun aproape 500).

Desigur acestea au fost date cu ceva vreme in urma. La fel de clar este faptul ca exista mici diferente, mici nuantari. Ba se pune accent pe relatiile cu actionarii, ba pe faptul ca relatiile publice constituie un proces de management sau o functie de management, ba pe pastrarea unei legaturi cu tipurile de public ale organizatiei.

Recent, PRSA – asociatie internationala – a decis ca e cazul sa existe o definitie actuala (sau actualizata) a PR-ului. S-au propus definitii si iata ca s-a ajuns la o selectie de variante care asteapta sa fie votate.

Iata top 3 definitii de PR:

Definition No. 1:

Public relations is the management function of researching, engaging, communicating, and collaborating with stakeholders in an ethical manner to build mutually beneficial relationships and achieve results.

(Read the annotated version here.)

Definition No. 2:

Public relations is a strategic communication process that develops and maintains mutually beneficial relationships between organizations and their key publics.

(Read the annotated version here.)

Definition No. 3:

Public relations is the engagement between organizations and individuals to achieve mutual understanding and realize strategic goals.

(Read the annotated version here.)

Cititi si urmatoarele elemente:

Yesterday, we announced a modified plan and revised timeline for the “Public Relations Defined” initiative; one that allows for greater input from the public, the profession and our global partners.

Articolul complet – si evident loc de lasat comentarii – aveti aici.

Voi ce ziceti? Ce definitie e cea mai potrivita? Oare un mix? Oare alte elemente?

Later edit: Eu nu cred ca una dintre aceste 3 definitii este cea mai buna. Cand vorbim despre relatii publice vorbim intr-adevar despre un proces de a crea si mentine relatii mutual avantajoase cu toate tipurile de public utilizand si toate tehnicile, instrumentele si canalele avute la dispozitie, fara a minti/manipula. La fel, relatiile publice inseamna si gestionarea imaginii (cu tot ce implica aceasta). Da, PRul nu este ceva extrem de mic si doar o bucatica musai subordonata tuturor (un soi de ciuca bataii cum este vazuta acum de multi). Evident nu este nici cel mai cel element dintr-o firma, insa nici cel mai putin important. Vorbim, de asemenea, de implicarea tuturor dintr-o companie – eh, multe-s de spus, dar sunt tare curioasa in continuare sa aflu parerea voastra.

Share
72 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

##################################################### #####################################################