Cum este Pixi stie-tot: Planete si stele

Mama mi-a transmis dragostea pentru carte, iar alaturi de sotul meu incercam sa ii transmitem aceeasi iubire pentru carti si lectura si lui Eric. Avand in vedere multitudinea de carti disponibile acum, este usor de facut – mai ales cand citim si descoperim lucruri interesante impreuna.

Recent am primit cateva carti de la Editura Galaxia Copiilor, parte a Grupului Editorial ALL. Prima carte aleasa chiar de Eric din cele primite a fost “Planete si stele” din colectia Pixi stie-tot. In paranteza fie spus, de cand s-a lansat colectia voiam sa cumpar cartile dar, date fiind constrangerile care tin de transport, nu am apucat si amanasem comanda online pentru a fi una mai mare (cu alte cuvinte, sa imi iau si eu diverse carti :P).

Pixi stie-tot: Planete si stele

Da, da, stiu, cartea este pentru copiii de varsta scolara, iar Eric are doar 3 ani. Dar, tinand cont de cum ne uitam dupa stele si dupa luna seara pe cer, cum isi deschide o aplicatie de pe telefon care ne arata la ce ne uitam exact (noi nefiind profesionisti in aceasta directie), informatiile din aceasta carte de buzunar sunt cu atat mai binevenite.

Cartea are 100 de… pastile, sa le zicem, cu informatii despre sistemul solar, univers, planete, asteroizi, zborul in spatiu, Statia Spatiala Internationala, sateliti etc. Informatiile nu sunt grupate intr-o ordine anume (pe planete sau in alt fel). Informatiile cu privire la primul telescop, la vechimea universului, la Calea Lactee, la cel mai inalt vulcan, cea mai rece planeta si asa mai departe sunt oferite una dupa alta, putand fi citite pe sarite, recitite, retinute.

Noi abia incepem sa descoperim sistemul nostru solar, insa pentru copiii care afla deja la scoala despre el fiecare informatie se constituie intr-o curiozitate, o descoperire, ceva important care poate fi adaugat datelor aflate din manualele scolare.

Fiindca mai am carti din colectia Pixi stie-tot, pot sa va spun ca nu au toate aceeasi structura, insa au acelasi format, de buzunar, usor de tinut in mana si rasfoit de catre copii. In plus, cartile sunt color, iar hartia pe care sunt tiparite este una lucioasa, de calitate, care rezista in timp multor citiri.

Noi am citit deja de 2 ori cartea afland despre planetele gazoase, durata de viata a Soarelui, viteza luminii, cele mai indepartate planete si multe-multe altele. Dupa ce ii citesc, Eric isi ia si el cartea si o rasfoieste, iar acolo unde sunt fotografii si a retinut informatia repeta si el.

2 Comments