Ce ceri de la angajati, aia primesti :)
|S-ar putea sa vi se para exagerata afirmatia, dar va asigur ca e purul adevar si o clara realitate. Sa vedem de ce.
O sa incep cu partea de PR – ca tot e blog orientat si spre acest segment.
Dupa cum probabil ati remarcat aici exista o categorie dedicata greselilor de PR. Si cu parere de rau spun ca sunt inca greseli care se tot repeta, ca sunt agentii carora cand le trimiti link pentru a vedea spre exemplu ca intre subiect si predicat nu se pune virgula si alte asemenea isi prezinta cel mult scuze dupa care peste o perioada persista in greseala.
Si-atunci nu poti sa nu te intrebi daca nu cumva problema e la angajator sau, si mai bine spus, la sefi/superiori. In functie de cat de mare este compania exista desigur mai multe persoane in fata carora se raspunde/se raporteaza.
Daca la angajare unui angajat in PR nu i se solicita sa stie la perfectie limba romana, daca nu se verifica in redactarea unui material daca stie ca se scrie corect “creeaza” nu “creaza” si “mingi” nu “mingii” si evident daca nu se urmareste ca angajatul sa aiba o costructie logica a materialelor si tot asa, atunci evident ca daca apar probleme ulterior nu e doar vina angajatului.
Din pacate asa cum spuneam astfel de greseli si altele mult mai grave ajung sa se pastreze in materialele finale, cele trimise jurnalistilor si nu numai. Sa insemne aceasta ca nici sefii nu sunt mai breji?
Ei bine ceea ce spun acum referitor la PR e valabil pentru cam toate domeniile – si as putea scrie mult si bine despre cateva companii sau domenii precum IT de unde am exemple clare. Nu zic ca toti angajatii stiu absolut tot ce au de facut apriori angajarii. Se mai invata si din mers. Insa atat timp cat nu exista anumite standarde si mai ales cat lipsa calitatii nu este pedepsita in niciun fel atunci lucruri de mantuiala se vor mai face. Si servicii in dorul lelii se vor mai oferi!
Evident ca aceasta insemnare, ca de altfel toate pe tema manageri/subordonati, are si reversul din perspectiva angajatului. Ca orice angajat trebuie sa stie cu adevarat sa faca tot ce scrie in fisa de post, sau ce nu stie sa invete cat mai curand. Ca angajatii trebuie sa se asigure ca inteleg foarte bine ce li se solicite (iar daca nu au inteles din prima sa solicite precizari). Ca lucrurile se pot face culcandu-te pe-o ureche – dar nu va merge la infinit.
Managerii trebuie si ei sa fie constienti ca transmit solicitarile in mod foarte clar, fara interpretari posibile. Si sa nu uite ca o stacheta poate fi ridicata oricat, insa daca nu se verifica daca nivelul e atins, si nu o data ci mereu, atunci degeaba.
La fel managerii ar trebui sa isi aduca aminte ca degeaba li se pare in regula ca atunci cand un client sau cineva din exterior sesizeaza greseli ei sa dea vina pe angajati si sa spuna “N-ai cu cine”. Nimeni nu e interesat cine a gresit in interior ci de cum se solutioneaza problema si ca ea sa nu mai apara pe viitor. A da vina pe angajati e oricum o alegere gresita si spune multe despre un manager!
hehhee aici e problema mare si grea::))
– alegi oameni ieftini pe care tot pui sarcini si pui si pui;
– nu cumperi o licenta de office cu spelling de romana;
– daca produci multe texte nu ar fi mai bine sa ai un corector, ca la ziare, cinevare care e tatic pe limba romana::))
– angajatii sunt slabi pregatiti si dau rateuri si din cazua managementului:D
– exista cumva traininguri? angajatul unde si cand se pregateste…
– ahhh yeahh exista drink buildinguri.. dupa ce behai muncind de l-v, crezi ca vreau sa ma duc in uichend tot cu colegii de munca? de ce as vrea sa beau… ca sa plezneasca ficatu in mine.. ahh si daca nu beau nu fac parte din echipa?
– mai e o faza care ma rupe.. apropos de angajati: am proiecte si am nevoie de oamnei pe proiecte, pt chestii punctuale; fiind volume de munca mici, sumele totale platite nu sunt mari, insa rata orara este buna raportat la tipul de munca. situatii cu care m-am lovit:
* suma x e prea mica, vreau mai mult, da’ dar pretul pe ora este competitiv, da dar suma pe care o primesc e mica, da da’ muncesti x ore, da dar suma este mica….
* trebuie actualizat un site pana in ziua de x; se actualizeaza dupa dealine, impactul este nasol legat de client, clientul spumega. i se spune omului care a intarziat ca este o problema.. raspunsul.. ce nu putea sa astepte… am intarziat o zi.. mare scofala. este anuntat omul ca nu se mai lucreaza cu el.. pai ce am intarziat doar o zi… mare scofala..
timpi sunt ok… ai in medie 2 zile ca sa iti faci un job de 4h, nu am intereseaza cand iti faci treaba atata timp cat respecti deadlineul..
ei bine lucrurile sunt complexe…
e criza, nu sutn joburi, nu e de munca.. dar paradoxal e greu sa gasesti oameni pe care sa te bazezi…
Gabi iti multumesc pentru aceste completari foarte bune si as spune, apropo de concluzia ta de final, ca din pacate problema gasirii unor oameni pe care sa te poti baza e una care dateaza de dinainte de criza.
Hamburger-type of breaded with ground beef, whose portion was formed in the flat, round cake, and then fried or baked Broil (Grill). As prepared hamburger is usually placed between two pieces of lightly, laterally cut rolls (which allows him to eat by holding in the hand, without the aid of cutlery). hamburger
The new Zune browser is surprisingly good, but not as good as the iPod’s. It works well, but isn’t as fast as Safari, and has a clunkier interface. If you occasionally plan on using the web browser that’s not an issue, but if you’re planning to browse the web alot from your PMP then the iPod’s larger screen and better browser may be important.
OYkaRs Wow, great blog.Really looking forward to read more. Great.
JhW6Rd Really appreciate you sharing this post.Much thanks again.