Ce ceri de la angajati, aia primesti :)

S-ar putea sa vi se para exagerata afirmatia, dar va asigur ca e purul adevar si o clara realitate. Sa vedem de ce.

O sa incep cu partea de PR – ca tot e blog orientat si spre acest segment.

Dupa cum probabil ati remarcat aici exista o categorie dedicata greselilor de PR. Si cu parere de rau spun ca sunt inca greseli care se tot repeta, ca sunt agentii carora cand le trimiti link pentru a vedea spre exemplu ca intre subiect si predicat nu se pune virgula si alte asemenea isi prezinta cel mult scuze dupa care peste o perioada persista in greseala.

Si-atunci nu poti sa nu te intrebi daca nu cumva problema e la angajator sau, si mai bine spus, la sefi/superiori. In functie de cat de mare este compania exista desigur mai multe persoane in fata carora se raspunde/se raporteaza.

Daca la angajare unui angajat in PR nu i se solicita sa stie la perfectie limba romana, daca nu se verifica in redactarea unui material daca stie ca se scrie corect “creeaza” nu “creaza” si “mingi” nu “mingii” si evident daca nu se urmareste ca angajatul sa aiba o costructie logica a materialelor si tot asa, atunci evident ca daca apar probleme ulterior nu e doar vina angajatului.

Din pacate asa cum spuneam astfel de greseli si altele mult mai grave ajung sa se pastreze in materialele finale, cele trimise jurnalistilor si nu numai. Sa insemne aceasta ca nici sefii nu sunt mai breji?

Ei bine ceea ce spun acum referitor la PR e valabil pentru cam toate domeniile – si as putea scrie mult si bine despre cateva companii sau domenii precum IT de unde am exemple clare. Nu zic ca toti angajatii stiu absolut tot ce au de facut apriori angajarii. Se mai invata si din mers. Insa atat timp cat nu exista anumite standarde si mai ales cat lipsa calitatii nu este pedepsita in niciun fel atunci lucruri de mantuiala se vor mai face. Si servicii in dorul lelii se vor mai oferi!

Evident ca aceasta insemnare, ca de altfel toate pe tema manageri/subordonati, are si reversul din perspectiva angajatului. Ca orice angajat trebuie sa stie cu adevarat sa faca tot ce scrie in fisa de post, sau ce nu stie sa invete cat mai curand. Ca angajatii trebuie sa se asigure ca inteleg foarte bine ce li se solicite (iar daca nu au inteles din prima sa solicite precizari). Ca lucrurile se pot face culcandu-te pe-o ureche – dar nu va merge la infinit.

Managerii trebuie si ei sa fie constienti ca transmit solicitarile in mod foarte clar, fara interpretari posibile. Si sa nu uite ca o stacheta poate fi ridicata oricat, insa daca nu se verifica daca nivelul e atins, si nu o data ci mereu, atunci degeaba.

La fel managerii ar trebui sa isi aduca aminte ca degeaba li se pare in regula ca atunci cand un client sau cineva din exterior sesizeaza greseli ei sa dea vina pe angajati si sa spuna “N-ai cu cine”. Nimeni nu e interesat cine a gresit in interior ci de cum se solutioneaza problema si ca ea sa nu mai apara pe viitor. A da vina pe angajati e oricum o alegere gresita si spune multe despre un manager!

Share
7 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge