Greseli de PR – sau despre scris corect

E vineri – e deja aproape ora 13 – asa ca ar trebui pregatit un subiect “usor”. Ei bine iata ca soseste unul, inspirat chiar din cateva materiale primite in aceasta saptamana.

Din pacate situatia nu se intalneste doar in aceasta saptamana – ci o remarcam la PRwave foarte des. Se pare deci ca tema nu mai poate fi evitata ci trebuie aici prezentata.

Inainte de orice o precizare: stiu ca nimic si nimeni nu este perfect. In consecinta este firesc ca uneori sa se mai strecoare si greseli. Vorbim asadar despre comunicatul de presa – dar indirect.

Atunci cand un un comunicat este trimis pe email de principiu el este insotit de un mic text trimis jurnalistilor. Evident ca sunt si “specialisti” care trimit comunicatul intr-un email gol doar ca atasament. Dar despre acestia nu vorbim acum, aici.

Textul emailului nu trebuie sa fie foarte lung si laborios. Trebuie sa existe o formula de salut si apoi o fraza – maxim doua – de prezentare a materialului/subiectului. Daca ne uitam la tot ce inseamna istorie si lucrari de valoare in PR si comunicare (si daca ne punem la contributie si mintea) constatam ca acest text de introducere are rolul de a trezi interesul jurnalistului pentru material. Urmeaza o propozitie de final care subliniaza disponibilitatea omului de PR de a oferi orice informatie suplimentara necesara, solicitata.

Ei bine si in acest text se pot strecura greseli. Important e sa nu se repete. Mai rau e insa cand exista consecventa in greseala. Un cuvant scris gresit, litere lipsa sau modificate, cuvinte iesite ciudat pentru ca lipsesc litere, sunt scrise aiurea (iar despre feluritele “perle” – unele de nedorit – am mai vorbit…).

Daca la toate acestea se adauga trimisul comunicatului noaptea (atunci cand chiar nu e justificat acest lucru – fapt despre care iarasi am scris in cadrul rubricii Greseli de PR) am putea spune ca bietii oameni voiau si ei acasa si numai atenti nu erau.

Pacat. Pacat pentru ca sunt cateva agentii care fac des acest lucru. Pacat pentru ca impresia lasata nu e una tocmai buna. Pacat mai ales pentru ca deseori celor din aceste agentii cu greu le poti ajunge cu prajina la nas. Pacat – dar poate se va invata. Daca nu ei – macar generatiile viitoare!

Share
One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge