Greseli de PR sau despre cum sa va asigurati ca NU vi se preia stirea
|Sfaturi despre cum sa reusiti sa generati interes din partea reprezentantilor mass-media gasim in multe locuri. Specialisti din intreaga lume se bat in a oferi cele mai bune sfaturi in acest sens.
Sunt sigura insa ca multi chiar NU vor sa le apara stirile – online, in presa etc. De ce sunt asa de sigura? Din cauza motivelor oferite si a materialelor primite la PRwave.
Nici de aceasta data nu o sa dau nume – dar o sa spun asa: un comunicat are sanse sa fie preluat daca are valoare de stire si daca este redactat intr-un mod traditional (jurnalistic) sau intr-unul interesant. Daca aveti insa intotdeauna stiri pe un singur subiect: sa zicem ca lansati de fiecare data cate un colier (doar difera pietrele, culoarea etc., dar nimic altceva si doar un colier pe rand) asigurati-va ca materialul NU este redactat intotdeauna la fel (daca doriti ca stirile sa fie preluate).
Ati ales sa utilizati un stil reflexiv? Unul interogativ? Excelent – o data! Cand toate comunicatele sunt identice – diferind parca exact doar culoarea pietrelor din colier si tipul acestora… atunci Felicitari! sunteti pe drumul cel bun: sansele ca noutatile dumneavoastra sa fie preluate scad cu fiecare material.
In consecinta – nu uitati atunci cand scrieti un comunicat sa aveti grija si la stil – indiferent de scop: acela de a va fi preluate stirile sau de a fi ignorate cu gratie. V-ati saturat sa va fie preluate informatiile? Excelent: deveniti plictisitori, redundanti si va veti asigura repulsia jurnalistilor! Va doriti sa aveti preluari? Atunci… fiti inventivi si la nivel de stil al textului 😉 (fara a depasi insa anumite limite si a ajunge sa realizati materiale ce nu pot fi preluate ca atare – ci necesita o elaborata prelucrare din partea jurnalistilor).
Despre alte elemente mici dar care pot face mari diferente… curand!
Intr-adevar, se poate ca atunci cand scrii multe comunicate pentru acelasi client sa respecti un tipar de fiecare data. Daca informatia este mereu alta si scrisa strict pe modelul piramidei inversate, atunci e ok, pana la un punct. Dar e nevoie de mai multa grija in redactarea fiecarui comunicat pentru a-i maximiza rezultatele, chiar daca o astfel de implicare duce la dublarea timpului dedicat redactarii.
Ultimul post al Alina Popescu: Resolutions, Plans and Goals
Ai dreptate, Alina. Insa permite-mi sa-ti spun ca exemplu cu “colierul” din insemnarea de azi nu e exagerat. Poti de ex. sa fii o firma care nu are niciun alt fel de anunt decat ca lanseaza noi si noi site-uri. Nu devine obositor sa ai acelasi stil – nu jurnalistic ci diferit – dintre cele doua amintite de mine – de fiecare data si in fapt acelasi text pe care il schimbi, sau mai bine zis din care modifici 2-3-5 cuvinte?
Am spus in insemnare ca nu dau nume – dar crede-ma ca tot ce apare la aceasta rubrica porneste, din pacate, de la realitate.
Cazurile despre care vorbesti tu sunt mult mai grave. Chiar daca se pastreaza un stil si o structura, ar trebui sa fie ceva mai multe cuvinte care sa difere de la un comunicat la altul 🙂
Ultimul post al Alina Popescu: Resolutions, Plans and Goals
Foarte bun aricolul, multumim. Asteptam continuari..
Multumesc frumos pentru apreciere. Vin-vin – promit 😉 minim unul pe saptamana pe tema greseli de PR.
nu prea sunt din domeniu, am doar experienta de mk fragmentata si imprastiata de-a lungul anilor, asa ca nu pot comenta in extenso.
dar, din experienta mea, acest post este foarte precis si s-ar dovedi suprinzator de util daca ar fi studiat si aplicat in practica.
sper sa treaca dincolo de stadiul de lectura interesanta. pentru ca am avut cam multe “intalniri” cu “sforaieli” cu pretentii de comunicate de presa, incat sa fiu sigur ca foarte multi practicieni au invatat pe de rost manuale, in loc sa priceapa idei elementare/fundamentale.
NOTA: poate toti acesti practicieni la care ma gandesc eu sunt intotdeauna fortati sa “faca” texte “la norma”, de coordonatori stupizi sau de unii care de fapt nu vor sa faca partea asta de comunicare ca lumea din varii motive.
iar atunci… aceasta viitoare serie de articole va fi valoroasa pentru aspirantii la functiile glorioase din domeniul comunicarii publice 🙂
OOO da, as da norme unora :)) Intr-un fel dau aici niste norme generale – eu le consider reguli de bun simt… dar se pare ca am din acesta mai mult decat altii si ca lucrurile pe care le consider elementare altii nu le-au descoperit.
Problema cred ca merge si mai departe si ajunge la a se constata ca acestia sunt totusi PR-i care ofera servicii (pe firma sau ca angajati), oameni care pe altii ii invata ca asta inseamna relatii publice si comunicare. De fapt aici avem o mare problema – semnalata si cu alte ocazii: cat de mult rau pot face neprofesionistii, mai ales cei ce considera ca le stiu ei pe toate.
hey there and thank you for your information – I have definitely picked up anything new from right here. I did however expertise some technical points using this website, as I experienced to reload the web site many times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and can damage your quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I am adding this RSS to my email and could look out for a lot more of your respective interesting content. Ensure that you update this again soon..
Whats Going down i’m new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It absolutely helpful and it has helped me out loads. I’m hoping to give a contribution & help other users like its aided me. Good job.