Ar trebui sa existe cenzura in social media?

Inainte de un raspuns e cazul de niste clarificari. E clar ca atunci cand vorbim de cenzura nu ne gandim la a interzice cuvinte, notiuni, tari etc. Iar daca nu era clar – e acum 🙂

Ar fi vorba asadar de un soi de triere a elementelor de pe un grup sau de pe un site. Daca pe un site gen StumbleUpon poti recomanda ceva – insa alegi la ce categorie sa apara (nu intram aici in discutia lui cat de rau iti poate face sa ajungi la alta categorie si nici in detalii legate de cine propune, cat e de profesionist etc.) – pe un grup sa zicem de pe LinkedIn poti posta diverse subiecte, majoritatea neavand vreo triere a intrebarilor/recomandarilor.

Dar… cat de departe poti merge? Eu marturisesc ca ma gandeam (spunandu-mi-se) ca unele dintre insemnarile de aici, aproape niste articole si cu informatii utile, ar putea fi recomandate. Nu m-am apucat insa sa le propun eu. Am vazut insa pe un grup de intreprinzatori de la noi din tara o recomandare a unei insemnari despre cineva care a mers la un film.

Cenzura in acest caz s-ar traduce prin moderarea topicurilor. E pacat insa cand apar astfel de situatii intrucat grupul – si oamenii de acolo – pot pierde in timp. La fel, nu cumva ar trebui ca aceasta cenzura sa fie mai degraba o limitare interna? Ce spune aceasta lipsa a limitarii despre cei ce nu o au? Cum poti avea ceva exclusivist, ceva util? Si cati dintre voi nu s-au saturat (inca) de mesajele cu “doresc sa-mi extind reteaua in US/EU”etc?

Share
3 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge